Концерт „Alla maniera italiana“

02.03.2024., 18:00

У Галерији Артгет, концерт Alla maniera italiana извешће ансамбл Парнас који чине чембалисти Светлана Стојановић Кутлача, Тина Нојцер, Емилија Миодраг, Марија Петровић, Теодора Крстић, Маријана Храшовец, Ана Тошић, Јана Петровић. Концерт је уједно и промоција студентског модела италијанског чембала, градитеља Лоренца Биција.

Програм:
Ђироламо Фрескобалди
Токата IX
Ђовани Пики
Pass’e mezzo
Saltarello del Pass’e mezzo
Светлана Стојановић Кутлача

Бернардо Стораче
Чакона
Емилија Миодраг

Јохан Јакоб Фробергер
Токата II
Тина Нојцер

Луј Купрен
Павана
Чакона
Два мала прелудијума из Уметност свирања клавсена
Светлана Стојановић Кутлача

Доменико Скарлати
Соната, K. 32
Хенри Персл
Граунд ин це
Марија Петровић

Доменико Скарлати
Соната, K. 213
Теодора Крстић

Јохан Себастијан Бах
Соната у де–молу
Andante – Allegro
Јана Петровић

Георг Фридрих Хендл
Арија у де–молу
Доменико Скарлати
Соната, К. 24
Ана Тошић

Доменико Скарлати
Соната, К. 132
Соната, К. 133
Маријана Храшовец

Јохан Себастијан Бах
Aria variata alla maniera italiana у а–молу, BWV 989
Светлана Стојановић Кутлача

Биографија:
Београдски ансамбл Парнас, формиран 2013. године окупља чембалисте, и у зависности од одабраног репертоара, повремено ангажује и друге вокалне и инструменталне солисте који припадају домену историјске извођачке праксе. Циљ ансамбла је промоција барокног солистичког и камерног репертоара употпуњена демонстрацијом филозофских идеја културног круга у коме је одговарајућа музика настала. Овај поступак базира се на ставу да музику треба посматрати као симболички језик, који је у одређеном времену, одређеном аудиторијуму преносио актуелне идеје на метафоричан начин. Ансамбла Парнас извео је велики број мултимедијалних и тематских концерата од којих су најзначајнији: Музичке боје (два концерта, 2023), Истина и лепота (два концерта, 2022), Енглески барок, Француски барок, Шпански барок, Италијански и немачки барок (2021), Пасакаља, Симболика Бахове ‘Уметности фуге’ (концерти у оквиру фестивала Чембало жива уметност), Такмичење између Хендла и Скарлатија, Музика као ехо универзума, Принципи барокне музике: Импровизација; Орнаментација; Полифонија; О срећи; О чудесном; О бесконачности…

Loading...