24. Међународни фестивал „Дани оргуља – Dies organorum“: ЛОРЕТО АРАМЕНДИ
Oргуљашица Лорето Араменди интензивно наступа на фестивалима широм света, а њена аудио издања су одлично оцењена од стране критике. Као професор предаје на Конзерваторијуму у Сан Себастијану, где је и титуларни оргуљаш Базилике Санта Марија дел Коро и одговорна за историјски инструмент Каваје-Кола из 1863. године који се у овој цркви налази. У Београду ће се први пут представити између осталог делима Листа, Франка, Сен-Санса и Турнемира. Концерт су подржали Институт Сервантес у Београду, који ове године обележава 20 година рада у Србији, и асоцијација Acción Cultural Española (AC/E).
Програм:
Дитрих Букстехуде (c. 1637–1707)
Токата у Еф–дуру, BuxWV 156
Франц Лист (1811–1886)
Погреб из Поетских и религиозних хармонија (транскрипција: Луј Робиљијар)
Камиј Сен-Санс (1835–1921)
Danse macabre, оп. 40 (транскрипција: Луј Робиљијар)
Жан Ален (1911–1940)
Литанија
Морис Дирифле (1902–1986)
Варијације на тему корала Veni Creator, оп. 4
Филип Глас (1937)
Mad Rush
Шарл Турнемир (1870–1939)
Корална импровизација Victimae Paschali
Биографија:
Лорето Араменди је међународнa концертнa извођачица и оргуљашица Базилике Санта Марија дел Коро у Сан Себастијану (Шпанија), у којој се налазе оргуље француског градитеља Каваје-Кола из 1863. године.
Одржала је реситале на фестивалима широм Европе, у САД, Јапану, Канади и Аргентини, у реномираним концертним салама као што су Tokyo Opera City, Национални аудиторијум у Мадриду (циклус оргуљских концерата Bach-Vermut), Нотр Дам у Паризу, Халгримурова црква у Рејкјавику и Катедрала Светог Патрика у Њујорку. Компакт-диск са делима С. Франка, Ф. Листа, Ј. Брамса и Ш. Турнемира који је снимила на инструменту Каваје-Кола у Базилици Санта Марија дел Коро објављен је 2015. године. Oвај компакт-диск добио је награде четири звездице магазина Choir & Organ и похваљен је у часопису The Sydney Organ Journal. Свој други компакт-диск, који је критика такође похвалила, снимила је 2017. године на инструменту Каваје-Кола који се налази у Опатији Сент Уан у Руану, а извела је транскрипције француског оргуљаша Луја Робиљиара. Сарађивала је на пројектима рестаурације неколико оргуља у Француској и Шпанији.
Студије музике започела је на Конзерваторијуму у Сан Себастијану, где је дипломирала клавир, чембало, оргуље и камерну музику код Лорето Ф. Имаз, Естер Мендибуру и Кристине Навахас. Наставила је постдипломске студије оргуља на Националном регионалном конзерваторијуму у Бајону у класи Бернадет Каро и Естебана Ландара. На Високом националном конзерваторијуму за музику и плес (CNSMD) у Лиону учила је код Жана Боајеа, Луја Робиљиара и Жака ван Ортмерсена, и завршила специјализацију из оргуља. Студије чембала завршила је на Париском конзерваторијуму у класи Ноел Спис. Тренутно предаје на Конзерваторијуму F. Escudero у Сан Себастијану.
Била је сарадник Баскијског симфонијског оркестра. Редовно наступа као солисткиња и чланица различитих камерних ансамбала, као оргуљашица, пијанисткиња и чембалисткиња.