21. međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“ – Ansambl „PARNAS“
Ansambl Parnas formiran 2013. godine, pre svega okuplja čembaliste, ali u zavisnosti od repertoara, takođe angažuje vokalne i instrumentalne soliste koji pripadaju domenu istorijske izvođačke prakse. Na koncertu koji će održati u okviru festivala nastupiće čembalistkinje Jana Petrović, Marija Petrović, Ana Tošić, Teodora Krstić, Marjana Hrašovec i Tina Nojcer, i čembalista Igor Glavašić.
Osnivačica ansambla Parnas je naša poznata čembalistkinja Svetlana Stojanović Kutlača.
Koncert se održava zahvaljujući gostoprimstvu i saradnji sa Srpskom akademijom nauka i umetnosti.
Program:
Fransoa Kupren (1668–1733)
Les Lis naissans
Les Folies Françaises, ou les Dominos
JANA PETROVIĆ
Les Graces Naturelles
Zenobia
MARIJA PETROVIĆ
La Ténébreuse. Allemande
Courante I
Courante II
MARJANA HRAŠOVEC
Žan Filip Ramo (1683–1764)
La Dauphine
MARJANA HAŠOVEC
L’ Entretien des Muses
TEODORA KRSTIĆ
La Poule
ANA TOŠIĆ
Gavotte
IGOR GLAVAŠIĆ
Klod Beninj Balbastr (1724–1799)
La D’Héricourt
ANA TOŠIĆ
La Boulognne
TEODORA KRSTIĆ
Žoze Nikola Pankras Ruaje (1703–1755)
La Marche des Scythes
TINA NOJCER
Biografija:
Ansambl Parnas formiran 2013. godine, pre svega okuplja čembaliste, ali u zavisnosti od odabranog repertoara, povremeno angažuje vokalne i instrumentalne soliste koji pripadaju domenu istorijske izvođačke prakse. Cilj ansambla je promocija baroknog solističkog i kamernog repertoara upotpunjena demonstracijom filozofskih ideja kulturnog kruga u kome je odgovarajuća muzika nastala. Ovaj postupak bazira se na stavu da muziku treba posmatrati kao simbolički jezik, koji je u određenom vremenu, određenom auditorijumu prenosio aktuelne ideje na metaforičan način. Ansambla Parnas izveo je veliki broj multimedijalnih i tematskih koncerata od kojih su najznačajniji: Istina i lepota (dva koncerta, 2022), Engleski barok, Francuski barok, Španski barok, Italijanski i nemački barok (ciklus od 4 koncerta, 2021), Pasakalja, Simbolika Bahove ‘Umetnosti fuge’ (u okviru festivala Čembalo živa umetnost); Takmičenje između Hendla i Skarlatija; Muzika kao eho univerzuma; Principi barokne muzike: Improvizacija; Ornamentacija; Polifonija; O sreći; O čudesnom; O beskonačnosti … (ciklus koncerata u SKCu pod nazivom Muzika mundana, muzika humana, muzika instrumentalis).