Дуо Едит чине виолинисткиња Едит Македонска и харфисткиња Горана Ћургус. Састав је основан 2011. године. Репертоар дуа је веома разнолик и креће се од виртуозних дела, популарне класике, евергрин музике, до остварења српских композитора.
Програм:
Лудвиг ван Бетовен
Менует
Камиј Сен-Санс
Лабуд
Ерменеђилдо Карозио
Ritorna
Арам Хачатурјан
Адађо из балета Спартак
Алфонс Цибулка
Hearts and Flowers
Карлос Гардел
Por una cabeza
Петар Стојановић
Матерински језик
Биографије:
Дуо Едит чине виолинисткиња Едит Македонска и харфисткиња Горана Ћургус. Састав је основан 2011. године. Репертоар дуа је веома разнолик и креће се од виртуозних дела, популарне класике, евергрин музике, до остварења српских композитора, од којих су нека настала по наруџбини (дела Мирјане Живковић, Војкан Борисављевић…). До сада су оствариле низ запажених наступа, и то на фестивалима као што су Фестивала харфе у Београду, Тисин цвету Новом Кнежевцу, Мај месец музике у Врању, Врњци у Врњачкој Бањи и Новогодишњем фестивал у Софији. Наступале су у Београду (Атријум Народног музеја, Галерија САНУ, Етнографски музеј, Народно позориште…), као и широм Србије. Удружење композитора Србије, Удружење музичких уметника Србије, као и СОКОЈ су препознали значај овог састава и допринос који даје очувању и неговању српске културне баштине. За дискографску кућу Lilac су издале два компакт диска (2021) под називом Rhapsody of Sound и Инспирације за виолину и харфу.
Едит Македонска потиче из музичке породице. Виолину је почела да учи код своје мајке Дијане Рапонђијеве-Стојановић. Дипломирала је на Факултету музичке уметности у Београду у класи проф. Ферн Рашковић. Завршила је магистратуру виолине и камерне музике у Пловдиву, где је била ангажована као асистент на тамошњем Факултету за музику и игру. Стекла је и диплому соло певања у МШ Мокрањац у Београду, а завршила је и балетску школу у Софији. Радила је као професор виолине у београдским школама и на Академији лепих уметности.
Као концертмајстор је била ангажована у Националној опери и балету у Скопљу, у оперским кућама у Варни и Пловдиву, као и у Позоришту на Теразијама у Београду. Од 1980. године ради у Народном позоришту у Београду, где је концертмајстор. Члан је Удружења музичких уметника Србије од 1989. године. Оснивач је Гудачког квартета Едит (2000).
Као солиста је наступала са Оркестром Опере Народног позоришта, УА Станислав Бинички, ГО Љубица Марић и Филхармонијом младих Борислав Пашћан. Одржала је бројне концерте као солиста и концертмајстор широм бивше Југославије и Европе, као и у Јужној Кореји, Јапану и САД-у. На репертоару солистичких концерата посебно заступа домаће музичко стваралаштво. Снимала је за радио и телевизију, бави се и компоновањем дечје музике (песме Јабука и лептир; Саша, цигански пас; музика за књигу Бајка за децу ауторке принцезе Јелисавете Карађорђевић).
Написала је тему за Баладу о пољу, композицију Мирјане Живковић за виолину и камерни оркестар, коју је и премијерно извела 2016. године. Добитница је награде Печат Народног позоришта, за посебан допринос у раду и стваралаштву, као и Златне значке Културно-просветне заједнице Србије за 2024. годину.
Горана Ћургус студирала је харфу на Факултету музичке уметности у Београду, где је дипломирала и магистрирала у класи Милице Барић. Освајала је прве и специјалне награде на републичким и савезним такмичењима. Већ 20 година је харфисткиња Опере Народног позоришта. Дуги низ година била је стални сарадник Београдске филхармоније, Војвођанског симфонијског оркестра, Симфонијског оркестра РТС и других реномираних оркестара. Била је члан музичко-концептуалне групе Secondhanders са којом је учествовала у пројектима: Представа за музику, Нежно, нежно, нежније, Шест (не тако) лаких комада, Иритације и Три(п)бина.
Последњих година сарађује са мецосопраном Наташом Јовић–Тривић, обоисткињом Маријом Лазић, флаутисткињом Вањом Ђорђевић и обоистом Бориславом Чичовачким. Са харфисткињом Београдске филхармоније, Миланом Зарић, је премијерно извела Штокхаузенову композицију за две харфе и гласове Радост. Са Вањом Ђорђевић је премијерно извела Сонату за флауту и харфу Ивана Јевтића. Са Бориславом Чичовачким је премијерно извела и снимила Сонату за обоу и харфу Петра Стојановића, у организацији Одбора за заштиту српске музичке баштине САНУ. Сарађује са младим српским композиторима и редовно наступа на Трибини композитора Удружења композитора Србије. Била је члан ауторског тима Музичко оперско театарске организације – МОТО. Последњих година се успешно бави писањем пројеката у култури.