18. Међународни фестивал „ДАНИ ОРГУЉА“: Maртин Штурм, Борис Ковач и Лав Ковач

30.06.2018., 20:30

Немачки оргуљаш Мартин Штурм, наш познати композитор и саксофониста Борис Ковач и перкусиониста Лав Ковач, ће извести програм под називом „Привучени оргуљашком орбитом… џем сесија са краљицом инструмената – испитивање граница звука оргуља џезом и другим импровизацијама“. Концерт реализујемо у сарадњи са организацијом Мултикултиватор

Програм:
Сесија I
Музичка поема: Пасторална сцена са грмљавином

Три џез стандарда

Оргуље соло
Музички моменат

Сесија II
Две игре

Оргуље соло
Симфонијски интермецо

Сесија III
Два џез стандарда

Оргуље соло
Вечерња молитва

Сесија IV
Пасакаља: Варијације на барокну бас линију

Биографије:
Мартин Штурм (1992), је високо цењен као оргуљаш, импровизатор и композитор од стране публике и медија. Он провоцира нови начин размишљања о музици, па чак и о уметности, написано је у часопису L’Eco di Bergamo у тексту Штурм је феномен.
Одрастао је у баварском граду Фелбургу. Прве лекције свирања клавира и оргуља добио је са четири године од свог оца. Након средње школе, студије црквене музике и оргуља наставио је на Универзитету за музику у Вирцбургу. Оргуље и импровизацију учио је код Кристофа Босерта, Јана Долежала и Рајнера Гара, дириговање код Јерга Штраубеа, чембало код Глена Вилсона, музичку теорију код Хермана Бајера и Клауса Оспалда, а клавир код Јиргена Шмита. Од 2017. године наставио је студије на Универзитету за музику и позориште у Лајпцигу код проф. Мартина Шмединга и проф. Томаса Ленарца. Носилац је стипендије Studienstiftung des Deutschen Volkes.
У 2013. години победио је на такмичењу у импровизацији Међународног фестивала оргуља у Сент Олбансу. Награђен је наградом публике на познатом међународном такмичењу Haarlem 2016. године и првом наградом такмичења у импровизацији Festival Europäische Kirchenmusik у Швебиш Гмунду 2017. године.
Захваљујући својој интезивној концертној активности гостовао је на важним фестивалима као што су Internationale Orgelwoche у Нирнбергу, Међународни фестивал оргуља у Бергаму, Међународни фестивал оргуља у Сент Олбансу и Међународни фестивал оргуља у Бордоу. Као имровизатор и интерпретатор, посебно је повезан са полифоном традицијом Ј. С. Баха и Макса Регера, из које се развила дванаесттонска техника Арнолда Шенберга и успоставила темеље савременој класичној музици, коју види као важан део свог уметничког рада. Компонује музику за оргуље, клавир, хор, оркестар и камерне ансамбле, а његову уметничку естетику карактеришу теологија и филозофија. Неколико његових дела за оргуље је изведено на међународним фестивалима у Берлину, Бергаму, Харлему, Нирнбергу и Валдсхуту.
На Универзитету за музику у Вирцбургу ради као асистент за литургијско извођаштво на оргуљама и импровизацију. Као диригент сарађује са хором Bach-Kantaten-Club Würzburg и са више камерних ансамбала. Такође је покретач и иницијатор многобројних пројеката изградње оргуља.

Борис Ковач (1955) је композитор, извођач и мултимедијални уметник из Војводине. Компонује музику за камерне ансамбле које сам води и са којима наступа, а многи од његових пројеката су повезани и са позориштем. Од 1991. до 1995. године радио је и живео у Италији, Словенији и Аустрији. У 1996. години вратио се у Србију, где је водио неколико нових пројеката са ансамблима Ritual Nova, LaDaABa Orchest, оркестром La Campanella, Камерним музичким театром Огледало и Академијом лепих вештина. Такође је био ангажован у раду са студентима, како би поново успоставио савремену музичко-сценску уметност у својој земљи. Последњих неколико година ангажован је у саставима New Ritual Group, Ultima Armonia (са С. К. Тикмајером) и у дуету са Давидом Јенгибарианом.
Његови ансамбли су наступали на више од 500 концерата и фестивала у више од 30 земаља, обишавши четири континента. Ковачеви музички албуми су три пута били на Топ 10 листи Европске радиодифузне уније. У 2005. години албум World after history достигао је другу позицију на листи, а албум The Last Balkan Tangо је изабран међу 50 најважнијих албума икада од стране популарног часописа Songlines. Борис Ковач je добитник Стеријине награде за позоришну музику у комаду Наход Симеон (2007) и награде за најбољу музику филмског фестивала Cinema City (2008, 2011). Његов ДВД Before and after Apocalypse добио је награду Немачког удружења критичара дискографских издања. Компоновао је музику за филм Бели, бели свет, која је 2010. године добила награду за најбољу филмску музику у Србији те године.

Лав Ковач (Нови Сад, 1991) је бубњар, клавијатуриста, композитор и импровизатор. Од детињства, када је имао 4 године, је био изложен авангардној, савременој, класичној, народној и џез музици и на тај начин је развио необичан музички укус који га свесно и несвесно води ка музичком изражавању. Највећи утицај на њега је извршио његов отац, Борис Ковач.
Од 2005. до 2009. године, током студија класичних перкусија, код Срђана Палачковића, наступао је са класичним оркестром харомоника АКУД Соња Маринковић који је водио Горан Пенић, који је такође утицао на Лава као композитора и бубњара. Такође је експериментисао са електронском музиком, која је посталa његов главни алат за музичко експериментисање.

Од 2008. године је активан као џез бубњар, и до сада је наступао са многим музичарима из Србије и иностранства.

Студирао је на Конзерваторијуму Принс Kлаус у Гронингену (Холаднија) код Стива Алтенберга. Тамо је упознао музичаре са којима и даље наступа.

Loading...