БОЈАН ФАЈФРИЋ / НЕЗАВРШЕНИ ПОСАО
Галерија Подроом
Трг републике 5/-I
Отварање: четвртак, 8. новембар у 19.00
8.11 – 6.12.2018.
Бојан Фајфрић
НЕЗАВРШЕНИ ПОСАО
Награда Културног центра Београда на 56. Октобарском салону
Tри видео рада уметника Бојана Фајфрића изложена у галерији Подроом чине једну, спонтану, апокалиптичну целину. Два рада — Тета ритам и Незавршени посао — су кратки играни филмови и чине хронолошки почетак и крај, док трећи, Ушће, који чини документарни материјал преузет из архива, представља спојницу, прелаз између њих. Први рад, Тета ритам, прати један дан, од буђења до поновног сна, уметниковог оца, који је у периоду Осме седнице ЦК СКС био запослен у Градском комитету као Заменик шефа службе, што је криптични назив за социјалистички средњи менаџмент, чији је посао између осталог био припрема штампаних материјала за састанке и оно што данас зовемо односима са јавношћу. Други рад је документаристички луповани видео Ушће, који се састоји од премонтираног архивског материјала националне телевизије о великом митингу Слободана Милошевића у Бeограду. Трећи рад, Незавршени посао, нас у потпуности враћа у поље фикције бацајући нас у хладну будућност — нашу савременост. Овај видео прати последњи дан у животу остарелог уметника. Монотона рутина креације се смењује са репетитивношћу свакодневице и повремено бива разбијена ониричким и метафоричким сценама у којем протагониста јаше коња у свом атељеу или смо суочени са енергичним седим бубњаром чије импровизације као да најављују френетичну борбу посустајућег организма.
“Апокалипса којој ови радови сведоче је наизглед првенствено лична и у њима личност сложеног протагонисте делује као јасан сигнал у мору политичког и уметничког шума. Суочен са апокалиптичном ситуацијом и њеним следом, Фајфрић поступно кроз свој рад губи речи брусећи теорију слике која му је неопходна да то прикаже. Користећи покретне слике, он приказује тотални лични и политички апокалиптични пораз. Политичко је отето и у непријатељевим је рукама. Ту је доспело нашим недостатком будности који започиње као комична несмотреност, али која се кажњава смрћу у далекој туђини. Једино што нам остаје на крају, пре таквог краја, јесте продукција слика, уметност којом сведочимо о ономе што нам се десило, па макар то чинили и самртним грчевима.” (текст уз изложбу – Свебор Миџић, Теорија слике Бојана Фајфрића)
Награда Културног центра Београда на 56. Октобарском салону 2016. године, која подразумева одржавање самосталне изложбе 2018. године у једном од галеријских простора Културног центра Београда додељена је Бојану Фајфрићу за рад Узрок смрти. Жири Награде је радио у саставу: Гордана Добрић, кустоскиња Ликовне галерије Културног центра Београда, Зорана Ђаковић Миннити, координаторка међународне сарадње и галерије Подроом, и Нела Тонковић, директорка Савремене галерије Суботица (до 2018. године).
Бојан Фајфрић је рођен 1976. године у Београду, СФРЈ. Свој уметнички развој отпочео је 1995. године када ја напустио Југославију како би студирао ликовну уметност у Холандији. Дипломирао је на Краљевској академији у Хагу и био је у резиденцијалном програму Рајкс академије у Амстердаму. Излагао је у Балтичком центру за савремену уметност, Гејтсхед; Пале Токијо, Париз; Де Апел, Амстердам; Кунстлерхаус КМ, Грац; НГБК, Берлин; МСУ, Београд итд. Приказивао је, између осталих, на следећим фестивалима: Међународни филмски фестивал у Ротердаму; Међународни фестивал кратког метра у Оберхаузену; Међународни филмски фестивал у Бечу; Доц Лајпциг; Темпо фестивал документарног филма – Модерна Мусет, Стокхолм; Центар Помпиду – Ренконтре Интернатионал Париз/ Берлин/Мадрид; Импакт Фестивал, Утрехт; Студгартер Филмвинтер; Право Људски, Филм Фестивал, Сарајево итд. Бојан Фајфриц́ живи и ради у Амстердаму.
www.bojanfajfric.net