Koнцерт алта Лидије Јовановић, сопрана Мине Глигорић и пијанисте Mиливоја Вељића
На програму су арије и дуети из опера и ораторијума Георга Фридриха Хендла.
Програм:
Георг Фридрих Хендл
Saprà delle mie offese, речитатив и арија Амастре из опере Ксеркс, HWV 40
But who may abide, арија из ораторијума Месија, HWV 56
Son nata a lagrimar, речитатив и дует Секста и Корнелије из опере Јулије Цезар, HWV 17
Ardi, adori, e preghi in vano, aрија из кантате Аполон и Дафне, HWV 122
Ah! Mio cor, schernito sei, арија Алчине из опере Алчина, HWV 34
No longer fate, речитатив и арија Лиха из музичке драме Херкул, HWV 60
Confusa si miri l’infida consorte, арија Бертарида из опере Роделинда, краљица Лангобарда, HWV 19
Io t’abbraccio, дует Роделинде и Бертарида из опере Роделинда, краљица Лангобарда, HWV 19
Биографије:
Лидија Јовановић (Београд, 1985) је учила клавир у класи Љерке Вукеље и Олге Бауер. Завршила је студије на ФМУ у Београду у класи Љиљане Вукеље, а потом наставила мастер студије клавира у Лозани у класи Жан-Франсоа Антониолија. Упоредо са студијама клавира почела је да учи соло певање у класи Ане Јовановић. Основне стуије певања је завшрила у Нојшател/Женеви. Године 2014. је постала члан Швајцарског оперској студија у Бјену, у класи Натали Штуцман. Добитница је стипендија Еуробанк ЕФГ за најбоље студенте Србије, као и стипендија Max D.Jost и Ian Donald Wilson Memorial Scholarship.
Учествовала је на фестивалима Fête de la musique (Лозана, 2013; Женева, 2014), Dni muzyki Andrzeja Kurylewicza (Варшава, 2014), 6. Festiwal Prawykonan (Катовице, 2015), Opernfest (Берлин, 2018) и V Festival Ópera DeArte Medinaceli (Шпанија). Сарађивала је са диригентима као што су Натали Штуцман, Ендру Вајз, Бојан Суђић, Норберт Карлен, Јоханес Калицке, Мишел Корпату, Антоан Маргје, Шимон Бивалец и Серж Илг. Наступала је са Националним симфонијским оркестром РТÉ у Даблину, Симфонијским оркестром РТС, Симфонијским оркестром Ставангера у Норвешкој, Краљевском филхармонијом Ливерпула, Orkiestra Muzyki Nowej у Пољској и Ансамблом Contrechamps у Женеви.Њена извођења су преношена на станицама радија Polskie Radio, Espace 2, RBB-Kulturradio и Radio Suisse Romande. Као солиста је наступала у бројним ораторијумима, тумачила је улоге у операма и наступала је у спектаклу Bijoux Lyrique Espectáculo Lírico-Teatral basado en música francesa (Мадрид, 2018).
Мина Глигорић (Шабац, 1993) је завршила основне и мастер студије соло певања на Факултету музичке уметности у Београду у класи проф. Катарине Јовановић са највишом оценом. Проглашена је за најбољег студента у академској 2014/2015. години. Вишеструки је добитник награда на такмичењима Никола Цвејић и Српска соло песма, а била је и лауреат на такмичењу Лазар Јовановић. Осим наступа на концертима у организацији ФМУ, истиче се учешће на Дунав фесту и Роси фесту. Као успешна студенткиња, је примила награде од Центра лепих уметности Guarnerius и Народне библиотеке Србије. У области барокне музике се усавршавала са Ерихом Тракслером са Универзитета уметности у Бечу и Евелин Таб, а у оквиру Барокне аустријске академије са Кристијаном Хилцом, Робертом Мамели и Марином Бартоли. На овом курсу је била стипендиста за 2017. годину. Изабрана је да буде полазник мајсторске радионице Владимира Редкина, солисте Бољшој театра, и Дејвида Гауленда, уметничког директора програма за младе у Rоyal Opera House. Тренутно је полазник Оперског студија Народног позоришта, хонорарни сарадник позоришта Мадленианум и Душко Радовић, као и професор соло певања у МШ Коста Манојловић.
Миливоје Вељић је запослен на Катедри за соло певање ФМУ у Београду, у звању вишег уметничког сарадника. Свирање клавира је учио код Светлане Милошевић, Мирјане Жиравац и Бранке Жиравац, у чијој класи је матурирао у СМШ Др Војислав Вучковић. Дипломирао је на Катедри за клавир на ФМУ у класи проф. Лидије Станковић. Добитник је награде Факултета из Фонда Јелене Павловић за најбољег дипломца Катедре за клавир. Докторирао је на Катедри за камерну музику под менторством проф. Људмиле Грос-Поповић.
Од 2009. године је уметнички сарадник у класама проф. емеритус Бисерке Цвејић и редовног професора Николе Китановског. Од почетка ангажовања на ФМУ, активно учествује у циклусу концерата Пут ка Белканту, при чему је, концертирајући са студентима, наступио у више од двадесет градова Србије.
Био је званични пијаниста 43. међународног такмичења Музичке омладине Београда, фестивала Обзорје на Тиси у Новом Бечеју, међународног такмичења соло певача Лазар Јовановић у Београду, као и међународног такмичења Никола Цвејић у Руми. Сарађивао је са Музичком продукцијом РТС и Народним позориштем у Београду. Члан је Удружења музичких уметника Србије и Музичко оперско театарске организације. Оснивач је дуа Shake&Spear.