Flautiskinja Karolina Beter i čembalista Milan Popović izvešće sonate za vembalo i traveryo flautu sinova Johana Sebastijana Baha.
Program:
Karl Filip Emanuel Bah
Sonata u Ge–duru, Wq 127, H. 554 (1739)
Johan Kristijan Bah
Sonata u De–duru, op. 16/1, W 8 10 (1779)
Allegro assai – Andante grazioso – Adagio – Allegro – Vivace
Vilhelm Frideman Bah
Sonata u e–molu, BR WFB B 17 (1742-45)
Allegro ma non tanto – Siciliano Vivace
Johan Kristof Fridrih Bah
Sonata u de–molu, HW VIII/3 Nr.1. (1777)
Allegretto – Andante – Allegro
Karolina Beter, traverzo flauta (Simon Polak, Zijtaart, 2016, kopija po F.G.A. Kirst, Dresden 1770)
Milan Popović, čembalo (Franko-falmansko dvomanualno čembalo po nacrtima Hemša i Rukersa, graditelja Kristijana Bjelanovića)
Biografije:
Karolina Beter rođena je i odrasla u Dizeldorfu. Magistrirala je blok flautu u klasi prof. Valter fan Hauve na Konzervatorijumu u Amsterdamu i diplomirala traverzo flautu u klasi profesora Bartolta Kejkena na Kraljevskom konzervatorijumu u Hagu. Specijalizovala se za izvođenje kamerne muzike na istorijskim instrumentima.
Dobitnica je nagrada na međunarodnom takmičenju za savremenu kamernu muziku Gaudeamus u Roterdamu, međunarodnom takmičenju Penderecki u Krakovu, CONTA-nagrade za Nemačko muzičko takmičenje u Bonu i višestruka dobitnica nagrada na takmičenjima za muzičku omladinu u Nemačkoj.
Kao stalni član holandskih ansambala MAE, The Roentgen Connection i kao solista, Karolina Beter svirala je na koncertima širom zapadne Evrope, Rusije i Amerike. Imala je nastupe na značajnim internaciolnim festivalima.
Snimila je više kompakt diskova za izdavačke kuće Lindoro, unsounds i Konkurrent.
Učestvovala je u produkcijama holandskih pozorišta De Veenfabriek i Het Veemtheater i nemačkog ansambla Andcompany iz Berlina.
Od 2011. godine je član baroknog orkestra iz SAD New Trinity Baroque, koji vodi dirigent i čembalista Predrag Gosta. Takođe je član baroknog orkestra Beogradskog festivala za ranu muziku i Nove beogradske opere. Od 2012. godine je član kolektiva za savremenu muziku Studio 6 i baroknog ansambla Anonimus. Od 2014. godine sarađuje sa lautistom Edinom Karamazovim.
Član je Udruženja muzičkih umetnika Srbije (UMUS).
U saradnji sa muzičkim fakultetima u Amsterdamu, Roterdamu, Beogradu, Budimpešti i Birmingemu, održala je predavanja i umetničke radionice studentima kompozicije i barokne flaute. Od godine 2012. godine realizuje seminare i majstorske kurseve u cilju promovisanja istorijski informisane interpretacije na FMU u Beogradu, Belgrade Baroque Academy i na muzičkim školama u Beogradu, Požarevcu i Novom Sadu (ZUOV).
Milan Popović je završio osnovne studije klavira i čembala na FMU u Beogradu u klasama red. prof. Ninoslava Živkovića i red. prof. Zorice Ćetković. Po završenim osnovnim i specijalističkim studijama, odbranio je doktorski umetnički projekat u okviru kojeg je istraživao interpretativne veze francuske muzike za čembalo 18. i 20. veka pod mentorstvom prof. Zorice Ćetković. Tokom školovanja se konstantno usavršavao na kursevima čembala u zemlji i inostranstvu. Pohađao je kurseve na Međunarodnom festivalu čembala Ars Vivendi Clavicembalum – Čembalo, živa umetnost u Beogradu i učestvovao u radu Barokne radionice Predraga Novovića. Dve godine je bio stipendista Austrijske barokne akademije u Gmundenu (Austrija). Među profesorima kod kojih se usavršavao su Marija Luiza Baldasari, Erik Traksler, Zigbert Rampe, An Mari Dragosic, Ežen Mikelanželi, Egon Mihajlović, Blandin Ranu i Jori Vinikur.
Njegova muzička interesovanja su vezana za izvođenje francuske i nemačke muzike 17. i 18. veka, kao i muzike za čembalo 20. veka. U okviru toga, istražuje istorijat razvoja čembala u 20. veku. Ostvario je brojne nastupe kao solista i kamerni izvođač. Nastupao je na revijalnim koncertima u ciklusu Barokne večeri na FMU, tokom završnih koncerata Međunarodnog festivala čembala Ars Vivendi Calvicembalum – Čembalo, živa umetnost i završnih koncerata Austrijske barokne akademije.
Kao pijanista i čembalista, održao je brojne koncerte u Galeriji Artget, Velikoj sali i Galeriji Kolarčeve zadužbine, u Galeriji SANU, kao i u okviru ciklusa Ponedeljkom u Đorđeviću. Održao je solističke nastupe na festivalima Ars Vivendi Clavicembalum i Festivalu rane muzike – FERAM u Beogradu. Gostovao je na međunarodnim festivalima barokne (stare) muzike Trigonale (Sankt Fajt, Austrija) i Aestas Musica (Varaždin, Hrvatska), u okviru kojih je održao više koncerata solističke i kamerne muzike. Poneo je titulu Talenta festivala Trigonale (2011).
Kao solista je nastupao sa Orkestrom Doma Vojske, kao i sa Orkestrom FMU. Bio je saradnik Simfonijskog orkestra RTS, saradnik Umetničkog ansambla Stanislav Binički i oficijelni kontinuo saradnik baroknog orkestra Aestas u projektu izvođenja barokne opere Henrija Persla Vilinska kraljica. Član je ansambla za staru muziku Temenos i član dua KMD. Sarađivao je sa Ansamblom za ranu muziku Anonimus 4.
Inicijator je i umetnički koordinator obeležavanja Evropskog dana stare muzike, koji se od 2013. godine održava na FMU, uz podršku Evropske mreže za staru muziku.
Docent je za umetničku oblast čembala na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu.