Данило Новаковић и Лана Јеленковић ће на концерту извести барокну музику Бохемије, Скандинавије и Новог света за виолину и оргуље.
Програм:
Доменико Циполи
Соната за виолину и континуо у А–дуру
Largo-Allegro-Largo-Allegro
Пасторала у Це–дуру Sonate di intavolatura per organo e cimbalo
Largo-Allegro-Largo
Николаус Брунс
Прелудијум у е–молу (Grosses)
Јохан Хелмих Роман
Assaggio у ха–молу за виолину соло
Бохуслав Матеј Чернохорски
Фуга у а–молу
Јосеф Норберт Фердинанд Сегер
Токата и фуга у де–молу
Хајнрих Игнац Франц фон Бибер
Соната бр. 8 у А–дуру
Sonata- Aria – Sarabanda – Allegro – Gigue
Биографије:
Дуо Лана Јеленковић-Данило Новаковић препознат је као ансамбл који, пре свега, изводи музику 17. и 18. века. Специфичност аутентичних инструмената на којима дуо изводи концертни репертоар, широки спектар њихових колоративних, акустичких и динамичких квалитета, наводи овај ансамбл да продуби своја интересовања за светску музичку баштину, те програми њихових концерата садрже како ретко извођена дела ренесансе и раног барока, тако и композиторе 20. века. Са таквом музичком идејом, дуо је 2013. године наступио на фестивалима у Грчкој и Немачкој. Године 2014. концертима под називом Регистар који недостаје одржали су реситале у Београду, Суботици и на Фестивалу Интерфест у Скопљу, а са својим матичним ансамблом Темпера Бароцца реализују пројекат Златно доба фламанског барока концертима у Београду и Панчеву. Године 2015. ансамбл успешно реализује концертни серијал Стилус фантастикус-извођач као наратор у Београду, Обреновцу, Зрењанину и у оквиру Фестивала ране музике у Београду. У 2016. години добитници су конкурса Градског секретаријата за културу и Министарства културе Републике Србије.
Виолиниста Данило Новаковић (1973) је уписао Факултет музичке уметности у Београду као један од најмлађих студената. Дипломирао је у класи професора Александра Павловића (1995). Студије је наставио у Холандији код проф. Еммy Верхеy и проф. Цхриса Дуиндама, а постдипломске студије је уписао 2000. године на Ротердамском музичком конзерваторијуму (ЦОДАРТС) у класи Бензиона Схамира. Паралелно са студијама модерне виолине развија интерес за рану музику, нарочито барок и класицизам. Године 2005. је стекао диплому барокног виолинисте на Музичком конзерваторијуму у Утрехту (Хогесцхоол воор де кунстен Утрецхт) код проф. Антонете Ломан. У току школовања је био стипендиста више фондација, Министарства културе Србије, Опен Социетy Фонда (Македонија), Стицхтинг Цултурееле Фондс (Холандија) и Менухин Интернатионал Ацадемy (Швајцарска). На неколико државних такмичења је освојио прве и друге награде, као и прву награду Мериме Драгутиновић за најбољег виолинисту генерације.
Као солиста је наступао са оркестрима међу којима су Камерни оркестар Ротердамског конзерваторијума, Симфонијски оркестар Царпе Дием – Ден Хаг, Македонска филхармонија и Камерни ансамбл фестивала Интерфест-Битола. Као камерни музичар сарађује са члановима Београдске филхармоније, Концертгебаоу оркестра и Ротердамске филхармоније. Стални је гост фестивала у Србији (БЕМУС, НОМУС), Македонији (Скопско лето, Интерфест Битола, Охридско лето), Холандији (Робеццо серија, Концертегебау Амстердам, Ден Хааг фестивал камерне музике, Ротердамске летње вечери).
Године 2007. је основао барокни ансамбл Темпера Бароцца са којим је одржао бројне концерте и наступао на фестивалима широм Европе. Такође је гост-концертмајстор ансамбала за рану музику као што су Ротердамски барокни ансамбл, Лајден барокни ансамбл и Оркестар театра Лиуре-Барселона.
Данило Новаковић је стални члан Београдске филхармоније од 2005. године.
Лана Јеленковић (1981) је дипломирала и магистрирала на одсеку оргуља на Факултету музичке уметности у Београду. Усавршавање је наставила у Немачкој где је завршила (2009) концертном дипломом постдипломске студије оргуља на Хоцхсцхуле фüр Мусик Wüрзбург (Проф. Кристоф Босерт). На истој академији, на Одсеку за стару музику, студирала је историјске инструменте са диркама (чембало, клавикорд и фортепиано) где је 2010. дипломирала, а 2012. године магистрирала чембало (Проф. Глена Вилсон). Паралелено је завршила Интернационалне мастер студије Орган Еxперт на Хоцхсцхуле фüр Мусик Троссинген и на Универзитету Тор Вергата у Риму. Ове јединствене експертске студије укључивале су и стручне предмете о градњи, рестаурацији и реконструцији оргуља. Тако је и мотив за избор завршног рада била рестаурација чувених оргуља у Дому синдиката у Београду. Магистарски рад на тему Техничка документација оргуља у Дому синдиката у Београду, одбранила је 2012. године.
Усавршавала се на мајсторским курсевима широм Европе. Током школовања је била стипендиста Фонда за младе таленте, Фонда Мадлен Јанковић Зептер, Фондова Алфред-Тоепфер-Стифтунг, Лени-Геисслер-Стифтунг, Стифтунг дер Фреунде унд Фöрдерер и Ротариер-Стифтунг.
Наступала је на бројним међународним фестивалима. На Фестивалу Диес Органорум и Арс вивенди цлавицембалум присутна је годинама као извођач и сарадник. Као сарадник за инструмете са диркама, од 2001. године сарађује са Београдском филхармонијом, са којом је учествовала је на турнејама у Словенији и Шведској.
Активна је као оргуљаш, чембалиста, континуо извођач и корепетитор, а наступа са различитим оркестрима, хоровима и камерним саставима. Стални је члан барокних ансамбала Темпера Бароцца из Србије, Села Цонсорт из Немачке и дуа за инструменте са диркама Омниа.
Као солиста и камерни музичар наступала је у Немачкој, Француској, Италији, Македонији, Чешкој, Србији, Грчкој, Словенији и Луксембургу. Члан је Удружења музичких уметника Србије, а од 2006. године је у статусу самосталног уметника.