Дворана Културног центра Београда, Коларчева 6
14.30 РИБАРИ БЕЗ МРЕЖА (Фисхинг Wитхоут Нетс) САД, Кенија, Сомалија (109’)
режија: Катер Ходијерне
сценарио: Катер Ходијерне, Џон Хајби
фотографија: Алекс Дизенхоф
музика: Кевин Хилард, Патрик тејлор
улоге: Абдивали Фарах, Ерик Годон, Абдикадир Хасан…
награде: Санденс – награда за режију
„Рибари без мрежа“ настао је на основу истоименог краткометражног редитељевог пројекта, такође награђеног у Санденсу. Сниман у Источној Арфици са сомалијским натуршчицима, овај филм је опојна и уједно отрежњујућа прича о модерним пиратима. Дебитант када је у питању дугометражни филм, Катер Ходјерн комбинује високопрофитни трилер са интимним, слојевитим квалитетима уметничког филма, упознајући публику са пиратима као људима, хуманизујући их тако што приказује њихове моралне дилеме и разорне унутрашње борбе.
16.30 ЦРНИ УГАЉ ТАНАК ЛЕД (Баи рин yа хуо/ Блацк Цоал Тхин Ице), Кина, Хонг Конг 106’
режија и сценарио: Ји’нан Дијао
фотографија: Донг Јинсонг
музика: Зи Вен
улоге: Фан Лиао, Лун Меи Гвеи, Ћубинг Ванг
награде: Берлин- Златни медвед за најбољи филм, Сребрни медвед за најбољу мушку улогу
У Северној Кини 1999. године откривено је неколико језивих убистава у малом граду. Током покушаја хапшења осумњичене особе догодио се крвави инцидент у коме су страдала двојица полицајаца , док је један тешко рањен. Преживели полицајац, суспендован са дужности, почиње да ради као чувар у фабрици угља. Пет година касније, у тренутку када почну да се одигравају идентична убиства, бивши полицајац и његов стари партнер удружују се како би спровели истрагу о злочинима који су запечатили њихове каријере и довели их до срамног повлачења.
Као верни љубитељ детективских прича Дијао је снимио „Црни угаљ, танак лед“ делом као филм ноар, делом као брутално искрен портрет живота обичних људи у индустријским центрима савремене Кине.
19.00 ИСЕЧЦИ ИЗ ЖИВОТА СРЕЋНОГ ЧОВЕКА(Оут-Такес фром тхе Лифе оф а Хаппy Ман), САД 68’
режија и фотографија : Јонас Мекас
улоге: Фридл Бонди, Ричард Формен, Уна Мекас….
„Успомене су нестале“, каже Мекас у једном тренутку током филма, „али слике су стварне, оне су још увек ту“. Породични излети, свечани догађаји трепере у трену, пријатељи који су прошли, док Мекас тихо нуди своје мисли.
Јонаса Мекаса, америчког филмског ствараоца, песника и уметника литванског порекла, често називају оцем америчког авангардног филма. Неприкосновени господар експерименталног, прикупио је одломке – видео записе који нису успели да уђу у његова претходна дела, и направио нешто попут покретног албума са сликама. Филм почиње тако што је касна ноћ, а Мекас пребира по својој архиви. „Само су филмаџије будне“, каже Мекас.
20.30 ЧЕДО, ОЖЕНИ МЕ (Србија) режија: Младомир Пуриша Ђорђевић
Ветеран наше, европске и светске кинематографије, Младомир Пуриша Ђорђевић који је 6.маја напунио 90 година и даље неуморно ради : пише али и снима колико му то продукциони услови дозвољавају. У његовој богатој филмографији важно место заузимају документарни биографски филмови од којих пажњу скрећу они о Будимиру Давидовићу и о нашем великом писцу Милораду Павићу. На јубиларном 20. фестивалу ауторског филма Пуриша Ђорђевић представиће филм о Чедомиру Јовановићу политичару, бизнисмену и драматургу.