12:00 МОЈА МАЈКА; 14:00 1001 НОЦ́: ПРВИ ДЕО – НЕСПОКОЈАН;16:30 ПРОЈЕКАТ СТОЛЕЋА; 19:00 ШАУЛОВ СИН; 21:30 АФЕРИМ!
12:00 МОЈА МАЈКА
Кан 2015
Чикаго, Хаваји
Оригинални / међународни назив: Миа мадре / Мy Мотхер
Режија: Нанни Моретти
Сценарио: Нанни Моретти
Улоге: Маргхерита Буy, Јохн Туртурро, Гиулиа Лаззарини
Директор фотографије: Арналдо Цатинари
Монтажа: Цлелио Беневенто
Земља продукције: Француска, Италија
Трајање: 107 минута
Језик: италијански, енглески
Маргарита је редитељка; она снима филм са славним америчким глумцем Беријем Хагинсом који јој приређује свакодневни пакао на сету. Далеко од снимања, Маргарита се труди да одржи свој живот под контролом упркос мајчиној болести и ћеркиној подивљалој адолесценцији.
Неприкосновени господар аутофикције, италијански аутор Нани Морети, унео је све у ово остварење – интиман дугометражни филм, проткан недавним тешким искушењима у властитом професионалном и приватном животу. Морети је помешао снове и реалност у жељи да причу прикаже на неакадемски, слободан начин. Са друге стране, морао је да задржи оквир истине како би остао у домену онога што публика очекује. Упркос томе што се појављује у филму и што је сама његова експресија јака, он остаје по страни дозвољавајући својим колегама да га надвисе у изразу.
14:00 1001 НОЋ: ПРВИ ДЕО – НЕСПОКОЈАН
Кан 2015
Сиднеј – Гранд – приx, Минхен
Оригинални / међународни назив: Ас Мил е Ума Ноитес: Волуме 1 / О Инqуието, Арабиан Нигхтс 1
Режија: Мигуел Гомес
Сценарио: Мигуел Гомес, Мариана Рицардо, Телмо Цхурро
Улоге: Цриста Алфаиате, Динарте Бранцо, Царлото Цотта
Директор фотографије: Саyомбху Мукдеепром
Монтажа: Телмо Цхурро
Земља продукције: Португал, Француска, Немачка, Швајцарска
Трајање: 125 минута
Језик: португалски
Португал је земља у кризи. Један режисер посветио се новом филму, али не успева да пронађе смисао у свом раду. Кукавички одлучује да побегне, остављајући младу и лепу Шехерезаду да преузме његову улогу. Са храброшћу и ентузијазмом, она покушава да промени своју судбину, непрекидно забављајући краља својим причама. Како ноћи пролазе, из немира се рађа потиштеност, али затим долази до опчињености…
У првом епу Мигела Гомеша, Шехерезада прича о немирима који потресају земљу. Документарни снимци о људима који протестују због затварања фабрике за бродоградњу, прича о животима људи без посла, о човеку који се суочава са инфекцијом, стилизоване сцене путовања политичара и лобиста – све ово формира мозаик помоћу кога режисер осликава тренутно стање своје земље.
16:30 ПРОЈЕКАТ СТОЛЕЋА
Ротердам 2015 – Златни тигар
Буенос Аирес, Јерусалим, Сарајево
Оригинални / међународни назив: Ла обра дел сигло / Тхе Пројецт Оф Тхе Центурy
Режија: Царлос Qуинтела
Сценарио: Абел Арцос, Царлос Qуинтела
Улоге: Марио Балмаседа, Леонардо Гасцóн, Марио Гуерра
Директор фотографије: Марцос Б. Бохóрqуез
Монтажа: Yан Вега
Земља продукције: Аргентина, Куба, Немачка, Швајцарска
Трајање: 100 мин
Језик: шпански
Због тешке ситуације која је задесила Кубу, три човека приморана су да живе заједно. Син Лео, отац Рафаел и деда Ото нашли су се у ситуацији у којој није нимало лако ускладити се. Ото, већ старац, везан за своје материјалне ствари којих и нема много, Рафаел, незапослен и без икаквих изгледа за напредовање и Лео који се након раскида са девојком враћа кући, морају да наставе свој живот у емотивној и финансијској изолацији…
Квинтелова документарно – играна прича о кубанској породици која дели разочарења и жал за прошлим временима, недвосмислено приказује фрустрације и потешкоће људи различитих генерација који су приморани ту да живе. Инспирација за филм био је амбициозан пројекат Совјетског Савеза и Кубе о изградњи нуклеарне електране у Јаруги на Карибима, који је прекинут падом Совјетског савеза, након чега су остали пустош и сабласно, недовршено насеље.
19:00 ШАУЛОВ СИН
Кан 2015. – Гранд приx жирија, награда ФИПРЕСЦИ међ. жирија критике
Торонто, Хамбург, Лондон, Стокхолм, Сарајево
Режија: Лáсзлó Немес
Сценарио: Лáсзлó Немес, Цлара Роyер
Улоге: Гéза Рöхриг, Левенте Молнáр, Урс Рецхн
Директор фотографије: Мáтyáс Ердéлy
Монтажа: Маттхиеу Тапониер
Земља продукције: Мађарска
Трајање: 107 минута
Језик: мађарски
Октобар 1944, Аушвиц-Биркенау. Шаул Аушландер један је од заточених мађарских Јевреја који су изоловани из логора због суровог задатка помагања нацистичкој машинерији великих истребљења. Током рада у једном од крематоријума, Шаул открива леш дечака кога сматра за свог сина. Како његова група планира побуну, Шаул одлучује да изврши немогућ задатак – да спаси тело детета од пламена, пронађе рабина и приреди дечаку достојну сахрану.
Ласлу Немешу ово је дебитантски филм којим је забележио огроман успех, а са две награде у Кану – наградом међународног жирија критике ФИПРЕСЦИ и Гран пријем жирија, већ се истакао као један од водећих представника мађарског таласа младих редитеља. ,,Наш циљ био је да применимо потпуно другачији приступ од уобичајеног историјским драмама које карактеришу огроман обим и нарација из више перспектива”, истиче редитељ. ,,Овај филм не приказује холокауст, већ једноставну причу једног човека који се нашао у тешкој ситуацији у ограниченом просторном и временском оквиру.”
21:30 АФЕРИМ!
Берлин 2015 – Сребрни медвед за режију
Лисабон, Софија – награда за најбољи филм
Трибека
Оригинални / међународни назив: Аферим!
Режија: Раду Јуде
Сценарио: Раду Јуде, Флорин Лазаресцу
Улоге: Теодор Цорбан. Михаи Цоманоиу, Цузин Тома
Директор фотографије: Мариус Пандуру
Монтажа: Каталин Кристутиу
Земља продукције: Румунија, Бугарска, Чешка, Француска
Трајање: 108 минута
Језик: румунски
Источна Европа, 1835. године. Жандар Костандин и његов син крећу у потеру за ,,циганским робом” који је побегао од свог господара, а сумња се да је имао и љубавну аферу с господаревом женом. Током потере они срећу људе различитих националности и веровања: Турке и Русе, хришћане и Јевреје, Румуне и Мађаре… Сви они имају предрасуде једни према другима, као терет наслеђа које се преносило с генерације на генерацију. Чак и када пронађу одбеглог роба, авантура је далеко од краја…
Аферим представља и данас актуелну параболу Европе у времену касног феудализма, како је овај период приказан кроз историјска документа и народне песме. У маниру балканског вестерна филм осликава друштвену хијерархију и положај човека чија је индивидуалност спутана у систему друштвених стега.