22. Фестивал ауторског филма- седми дан

01.12.2016, 15:29.
blank-image

„Жена која је отишла“, „Шта остаје од лудила“, „Срца са ожиљцима“, „Гимме Дангер“
12:00 ЖЕНА КОЈА ЈЕ ОТИШЛА

Филипини, 226′
Режија: Лав Диаз
Сценарио: Лав Диаз
Улоге: Цхаро Сантос-Цонцио, Јохн Ллоyд Цруз, Ноние Буенцамино
Језик: филипински
Награде и фестивали: Венеција 2016 – Златни лав за најбољи филм

Након што је пуштена из затвора 1997. године, Хорација Соморостро открива да свет који је оставила више није исти. Осуђена на доживотну робију због убиства које није починила, бива пуштена раније након што њен бивши љубавник и њена пријатељица признају да су је лажно оптужили. Сазнаје да јој је муж у међувремену умро и да јој је син нестао. Родриго Тринидад, њен бивши богати љубавник, бива киднапован и Хорација, без обзира на кризу, почиње да планира своју освету.

Драма инсипирана причом Лава Толстоја разматра економске неједнакости у модерном филипинском друштву. Филм упућује на институционалне привилегије и проблеме киднаповања са којима се суочава филипинска држава.

16:30 ШТА ЈЕ ОСТАЛО ОД ЛУДИЛА?

Француска, Сенегал, 101′
Режија: Јорис Лацхаисе
Сценарио: Јорис Лацхаисе
Језик: француски
Награде и фестивали: Минхен 2015 – Виктор награда
Амијен 2015 – награда за најбољи документарни филм

Лашез нас води у психијатријску болницу у граду Тајрој, у Сенегалу, заједно са редитељком Кади Силом која је својевремено била примљена у ову установу. У разговору са докторима, пацијентима и особљем болнице, отварају се деликатне теме терапеутских метода и њихове повезаности за колонијализмом.

Овај документарни филм приказује различите типове болничке неге и утицаје различитих мишљења и веровања у психијатријском третману. Отвара и дискусију између марабута и модерних лекара, и могуће корелације њихових пракси.

 

19:00 СРЦА СА ОЖИЉЦИМА

Румунија, Немачка, 141′
Режија: Раду Јуде
Сценарио: Раду Јуде
Улоге: Илинца Харнут, Луциан Теодор Рус, Ивана Младеновић
Језик: румунски
Награде и фестивали: Хамбург 2016 – Награда за најбољу продукцију; Локарно 2016 – Дон Кихот награда

Лето 1937. године: Емануел, младић у раним двадесетим, свакодневницу проводи у санаторијуму лечећи се од турбекулозе костију. Како време одмиче, он прихвата и мири се са својом патњом, но ипак успева и да нађе још воље за животом који треба проживети до краја. Стиче нове пријатеље, чита, пише, пије, заљубљује се… Док, изван санаторијума, Румунија у предвечерје рата заправо и нема шта да му пружи.

Филм настао према роману Макса Блечера (1909-1938), ,,румунског Кафке”. Духовит и тужан у исти мах, приказује покушаје младог писца да извуче највише од свог живота у најгорим условима. Иако је протагониста у целом филму везан за болничку постељу, те се наратив успорава у неким тренуцима, филм је прожет страственим романсама, хумором и емоционалним односима.

 

21:30 ГИММЕ ДАНГЕР

САД, 108′
Режија: Јим Јармусцх
Сценарио: Јим Јармусцх
Учествују: Иггy Поп, Рон Асхетон, Мике Wатт…
Језик: енглески
Награде и фестивали: Кан, Хамбург

Долазећи из Ен Арбора у Мичигену, у коме влада контракултурна револуција, моћан и агресиван рокенрол стил бенда Тхе Стоогес оставио је печат на музичком пејзажу касних 1960-их. Пружајући публици мешавину рока, блуза, Р&Б и џеза, бенд је поставио темељ за оно што би се могло назвати панком и алтернативним роком у деценијама које су уследиле.

Нови филм Џима Џармуша бележи причу о бенду Тхе Стоогес, једном од највећих рокенрол састава свих времена. Џармуш је приметио овај бенд у Ен Арбору, месту одакле долази Џејмс Остерберг (а.к.а. Иги Поп). Слушао их је када се бенду придружују гитариста Рон и бубњар Скот. Мењајући поставку бенда, временом су се усталили као једно од водећих имена на детроитској музичкој сцени. Џим отвара своју архиву, представљајући Игија у великом временском распону, у годинама страсти и зависности.

Loading...