„Toni Erdman“, „Neukroćeno“, „Boris bez Beatris“, „Toni Erdman“, „Posle oluje“
12:00 TONI ERDMAN
Nemačka. 162′
Režija: Maren Ade
Scenario: Maren Ade
Uloge: Peter Simonischek, Sandra Hüller, Michael Wittenborn
Jezik: nemački, engleski
Nagrade i festivali: Kan 2016, San Sebastijan – nagrada FIPRESCI međ. žirija kritike; Palić – Grand prix žirija; Brisel, Melburn – najbolji film
,,Toni Erdman’’ je neotesan, komični lik razbarušene kose, a zapravo je alter ego Vinfrida, nastavnika muzičkog koji voli da zbija šale i u svojim šezdesetim, razveden je, nosi srčani monitor, veštačke zube i živi sa svojim bolesnim psom. Ali ono što je najvažnije, Vinfrid je zaljubljen u život i veruje da se u životu treba više igrati. Njegova jedinica Ines retko kada uspeva da provodi vreme sa ocem zbog svoje poslovne karijere u Bukureštu kojoj se potpuno posvetila. Iznenada, Vinfred odlučuje da je poseti glumeći njenog lajf kouča, što se potpuno kosi sa njenim planovima, s obzirom da radi na važnom strateškom projektu…
,,Toni Erdman’’ je treće dugometražno ostvarenje 39-godišnje rediteljke, Maren Ade, predstavnice nemačkog ,,novog talasa’’. To je prvi nemački film koji se takmičio za kansku Zlatnu palmu posle ,,Snimanja u Palermu’’ Vima Vendersa 2008. godine.
14:00 NEUKROĆENO
Meksiko, Danska, Francuska, 100′
Režija: Amat Escalante
Scenario: Amat Escalante, Gibrán Portela
Uloge: Kenny Johnston, Simone Bucio
Jezik: španski
Nagrade i festivali: Venecija – Srebrni lav; Ostin – najbolja režija
Mlada Aleksandra je domaćica koja podiže dvoje dece uz pomoć svog supruga Angela. Njen brat radi u lokalnoj bolnici. Njihovi mali, provincijalni životi menjaju se iz korena dolaskom misteriozne Veronike. Ona ih ubeđuje da u obližnjoj šumi boravi nešto što nije sa ovoga sveta, nešto što može biti odgovor na sve njihove probleme. Nešto čijoj sili ne mogu odoleti, sa čim moraju održavati mir ili u suprotnom zauvek patiti…
Amat Escalante, dobitnik nagrade za najbolju režiju u Kanu 2013. za krimi-dramu Heli, nastavlja svoj rad neočekivanim ostvarenjem. The Untamed je priča o seksualnoj opsesiji, sa snažnim fantastičnim obrtom.
16:30 BORIS BEZ BEATRIS
Kanada, 93′
Režija: Denis Côté
Scenario: Denis Côté
Uloge: James Hyndman, Simone-Élise Girard, Denis Lavant
Jezik: francuski, engleski, ruski
Nagrade i festivali: Berlin 2016. – Glavni takmičarski program
Boris Malinovski je arogantan, uspešan, uvek u samo njemu prilagođenim odelima, čovek za koga se čini da u životu ima sve. Sve do trenutka kada, njegovoj supruzi, ministarki, nije dijagnostikovana depresija. Zbog svog stanja, ona se povlači u njihovu vikendicu distancirajući se istovremeno i od svog muža. U međuvremenu, Boris se upušta u niz ljubavnih afera sve više komplikujući svoj odnos sa suprugom, ali i sa drugima.
Kvebeški režiser Denis Kout u ovom ostvarenju posebno pridaje pažnju psihološkom portretisanju likova. Autor ipak uspeva da svog arogantnog protagonistu, učini katkad simpatičnim.
19:00 (18:30) TONI ERDMAN
Nemačka. 162′
Režija: Maren Ade
Scenario: Maren Ade
Uloge: Peter Simonischek, Sandra Hüller, Michael Wittenborn
Jezik: nemački, engleski
Nagrade i festivali: Kan 2016, San Sebastijan – nagrada FIPRESCI međ. žirija kritike; Palić – Grand prix žirija; Brisel, Melburn – najbolji film
,,Toni Erdman’’ je neotesan, komični lik razbarušene kose, a zapravo je alter ego Vinfrida, nastavnika muzičkog koji voli da zbija šale i u svojim šezdesetim, razveden je, nosi srčani monitor, veštačke zube i živi sa svojim bolesnim psom. Ali ono što je najvažnije, Vinfrid je zaljubljen u život i veruje da se u životu treba više igrati. Njegova jedinica Ines retko kada uspeva da provodi vreme sa ocem zbog svoje poslovne karijere u Bukureštu kojoj se potpuno posvetila. Iznenada, Vinfred odlučuje da je poseti glumeći njenog lajf kouča, što se potpuno kosi sa njenim planovima, s obzirom da radi na važnom strateškom projektu…
,,Toni Erdman’’ je treće dugometražno ostvarenje 39-godišnje rediteljke, Maren Ade, predstavnice nemačkog ,,novog talasa’’. To je prvi nemački film koji se takmičio za kansku Zlatnu palmu posle ,,Snimanja u Palermu’’ Vima Vendersa 2008. godine.
21:30 POSLE OLUJE
Japan, 117′
Režija: Hirokazu Koreeda
Scenario: Hirokazu Koreeda
Uloge: Hiroshi Abe, Yôko Maki
Jezik: japanski
Prisećujući se svoje stare slave laureata književne nagrade, Rjota troši novac koji zarađuje kao privatni detektiv na kocki, jedva uspevajući da plati alimentaciju. Nakon smrti oca, njegova ostarela majka i prelepa bivša žena nastavljaju sa svojim životom. Obnovivši veze sa isprva nepoverljivom porodicom, Rjota se bori da preuzme kontrolu nad svojom egzistencijom kao i da pronađe stalno mesto u životu svog malog sina, sve dok im olujno letnje veče ne ponudi šansu da se istinski ponovo zbliže.
„Promene koje su se dogodile meni i mojoj majci, zaslužne su što ovaj film pokazuje ono što sam, zapravo, ja“, kaže Koreada. „Kada umrem, ako izađem na Strašni sud i ako me Bog bude pitao ,Šta si radio na zemlji?’, pokazaću mu prvo Posle oluje.” Reditelj Hirokazu Kore-Eda, dobitnik mnogih nagrada, i pohvala kritičara, vraća nam se sa emotivnom, impresivnom pričom o obnovljenim porodičnim vezama.