22. Фестивал ауторског филма- затварање

04.12.2016, 15:24.
blank-image

„Тони Ердман“, „Неукроћено“, „Борис без Беатрис“, „Тони Ердман“, „После олује“
12:00 ТОНИ ЕРДМАН

Немачка. 162′
Режија: Марен Аде
Сценарио: Марен Аде
Улоге: Петер Симонисцхек, Сандра Хüллер, Мицхаел Wиттенборн
Језик: немачки, енглески
Награде и фестивали: Кан 2016, Сан Себастијан – награда ФИПРЕСЦИ међ. жирија критике; Палић – Гранд приx жирија; Брисел, Мелбурн – најбољи филм

,,Тони Ердман’’ је неотесан, комични лик разбарушене косе, а заправо је алтер его Винфрида, наставника музичког који воли да збија шале и у својим шездесетим, разведен је, носи срчани монитор, вештачке зубе и живи са својим болесним псом. Али оно што је најважније, Винфрид је заљубљен у живот и верује да се у животу треба више играти. Његова јединица Инес ретко када успева да проводи време са оцем због своје пословне каријере у Букурешту којој се потпуно посветила. Изненада, Винфред одлучује да је посети глумећи њеног лајф коуча, што се потпуно коси са њеним плановима, с обзиром да ради на важном стратешком пројекту…

,,Тони Ердман’’ је треће дугометражно остварење 39-годишње редитељке, Марен Аде, представнице немачког ,,новог таласа’’. То је први немачки филм који се такмичио за канску Златну палму после ,,Снимања у Палерму’’ Вима Вендерса 2008. године.

 

14:00 НЕУКРОЋЕНО

Мексико, Данска, Француска, 100′
Режија: Амат Есцаланте
Сценарио: Амат Есцаланте, Гибрáн Портела
Улоге: Кеннy Јохнстон, Симоне Буцио
Језик: шпански
Награде и фестивали: Венеција – Сребрни лав; Остин – најбоља режија

Млада Александра је домаћица која подиже двоје деце уз помоћ свог супруга Ангела. Њен брат ради у локалној болници. Њихови мали, провинцијални животи мењају се из корена доласком мистериозне Веронике. Она их убеђује да у оближњој шуми борави нешто што није са овога света, нешто што може бити одговор на све њихове проблеме. Нешто чијој сили не могу одолети, са чим морају одржавати мир или у супротном заувек патити…
Амат Есцаланте, добитник награде за најбољу режију у Кану 2013. за крими-драму Хели, наставља свој рад неочекиваним остварењем. Тхе Унтамед је прича о сексуалној опсесији, са снажним фантастичним обртом.

 

16:30 БОРИС БЕЗ БЕАТРИС

Канада, 93′
Режија: Денис Цôтé
Сценарио: Денис Цôтé
Улоге: Јамес Хyндман, Симоне-Éлисе Гирард, Денис Лавант
Језик: француски, енглески, руски
Награде и фестивали: Берлин 2016. – Главни такмичарски програм

Борис Малиновски је арогантан, успешан, увек у само њему прилагођеним оделима, човек за кога се чини да у животу има све. Све до тренутка када, његовој супрузи, министарки, није дијагностикована депресија. Због свог стања, она се повлачи у њихову викендицу дистанцирајући се истовремено и од свог мужа. У међувремену, Борис се упушта у низ љубавних афера све више компликујући свој однос са супругом, али и са другима.
Квебешки режисер Денис Коут у овом остварењу посебно придаје пажњу психолошком портретисању ликова. Аутор ипак успева да свог арогантног протагонисту, учини каткад симпатичним.

 

19:00 (18:30) ТОНИ ЕРДМАН

Немачка. 162′
Режија: Марен Аде
Сценарио: Марен Аде
Улоге: Петер Симонисцхек, Сандра Хüллер, Мицхаел Wиттенборн
Језик: немачки, енглески
Награде и фестивали: Кан 2016, Сан Себастијан – награда ФИПРЕСЦИ међ. жирија критике; Палић – Гранд приx жирија; Брисел, Мелбурн – најбољи филм

,,Тони Ердман’’ је неотесан, комични лик разбарушене косе, а заправо је алтер его Винфрида, наставника музичког који воли да збија шале и у својим шездесетим, разведен је, носи срчани монитор, вештачке зубе и живи са својим болесним псом. Али оно што је најважније, Винфрид је заљубљен у живот и верује да се у животу треба више играти. Његова јединица Инес ретко када успева да проводи време са оцем због своје пословне каријере у Букурешту којој се потпуно посветила. Изненада, Винфред одлучује да је посети глумећи њеног лајф коуча, што се потпуно коси са њеним плановима, с обзиром да ради на важном стратешком пројекту…

,,Тони Ердман’’ је треће дугометражно остварење 39-годишње редитељке, Марен Аде, представнице немачког ,,новог таласа’’. То је први немачки филм који се такмичио за канску Златну палму после ,,Снимања у Палерму’’ Вима Вендерса 2008. године.

21:30 ПОСЛЕ ОЛУЈЕ

Јапан, 117′
Режија: Хироказу Корееда
Сценарио: Хироказу Корееда
Улоге: Хиросхи Абе, Yôко Маки
Језик: јапански

Присећујући се своје старе славе лауреата књижевне награде, Рјота троши новац који зарађује као приватни детектив на коцки, једва успевајући да плати алиментацију. Након смрти оца, његова остарела мајка и прелепа бивша жена настављају са својим животом. Обновивши везе са испрва неповерљивом породицом, Рјота се бори да преузме контролу над својом егзистенцијом као и да пронађе стално место у животу свог малог сина, све док им олујно летње вече не понуди шансу да се истински поново зближе.

„Промене које су се догодиле мени и мојој мајци, заслужне су што овај филм показује оно што сам, заправо, ја“, каже Кореада. „Када умрем, ако изађем на Страшни суд и ако ме Бог буде питао ,Шта си радио на земљи?’, показаћу му прво После олује.” Редитељ Хироказу Коре-Еда, добитник многих награда, и похвала критичара, враћа нам се са емотивном, импресивном причом о обновљеним породичним везама.

Loading...