18.00 KAVKASKA ZAROBLJENICA
r. Leonid Gajdaj
ul. Aleksandr Demjanjenko, Natalija Varlej, Ruslan Ahmetov
20.30 OGLEDALO
r. Andrej Tarkovski
ul. Margarita terjehova, Oleg Jankovski, Filip Jankovski
KAVKASKA ZAROBLJENICA
DCP, 1966, 82 min.
Producent: Tvorčeskoje Objedinjenije Luč, Mosfilm Rusija
Režija: Leonid Gajdaj
Scenario: Jakov Kostjukovkij, Moris Slobodskoj, Leonid Gajdaj
Direktor fotografije: Konstantin Brovin
Scenografija: Vladimir Kaplunovskij
Muzika: Aleksandar Zacepin
Glumci: Aleksandar Demjanenko, Ruslan Ahmetov, Julij Nikulin, Georgij Vicin, Evgenij Morgunov, Natalija Varlej, Vladimir Etuš
Šurik odlazi na Kavkaz da bi proučavao običaje i lokalne legende i zaljubljuje se u privlačnu studentkinju Ninu. Ali, prevaranti uspevaju da ga ubede da je ona verena i da bi, prema tradiciji, Ninu trebalo da kidnapuje budući mladoženja. Proći će mnogo vremena pre nego što Šurik shvati da je i ne znajući postao deo plana da se Nina uda za korumpiranog birokratu. Ali, Šurik ne prepušta stvari slučaju − on će sa svojim prijateljima osmisliti genijalan plan da spasu devojku.
OGLEDALO
DCP, 1974, 108 min.
Producent: Mosfilm, Rusija
Režija: Andrej Tarkovski
Scenario: Aleksandar Mišarin, Andrej Tarkovski
Direktor fotografije: Georgij Rerberg
Scenografija: Nikolaj Dvigubskij
Muzika: Edvard Artemev
Glumci: Margarita Terehova, Ignat Daniljcev, Larisa Tarkovska, Ala Demidova, Anatolij Solonicin, Nikolaj Grinko, Tamara Ogorodnikova
Priča o čoveku koju se na samrti seća najvažnijih trenutaka iz sopstvenog života. Ogledalo je nastajalo 10 godina i to je pokušaj Tarkovskog da izađe iz šume svojih korena, svog detinjstva, svoje porodice i sopstvenih porodičnih odnosa. Verovao je da film čitav sastavljen od ličnih iskustava mora da bude važan onima koji su voljni da ga pogledaju. Želeo je da film bude direktan razgovor sa gledaocem, te je postao stvarnost koju je Tarkovski lako mogao da nastani.
Konstruisan je poput mozaika sa svakim komadom iz života kao jedinstvenim iskustvom ili doživljajem u životu protagoniste, života zemlje i istorije sveta. Neki događaji su stvarni, pozivajući se na dokumentarne snimke, drugi rekonstruisani na osnovu sećanja i fotografija, a postoje i izmišljeni i stvoreni za priču. Prošlost, sadašnjost i budućnost su utkani jedno u drugo, kao što su i stvarnost, sećanje i san. Film ima svoju unutrašnju logiku, a to je logika sna.