Koncertom ansambla „Beogradski barok“ nastavljamo obeležavanje jubileja – 60 godina Kulturnog centra Beograda
Program:
O. de Karoa
Fantaisies sur Une jeune filette
Fantasie XXIX / Fantasie XXXI / Fantasie XXXIII
J. Rozenmiler
Sonata à 5 stromenti da arco et altri
Allegro / Adagio / Adagio-Allegro / Adagio / Fuga. Allegro / Adagio / Adagio-Allegro
H. Šic
Die mit Tränen säen werden mit Freuden ernten, SWV 378
H. I. F. Biber
Serenada à 5, A 877a Der Nachtwächter
Serenada / Allamanda / Aria / Ciacona / Gavotte / Retirada
Đ. Karisimi
Plorate filii Israel iz oratorijuma Jefta
Ž. B. Lili
Passacaille iz opere Armida
DŽ. Daulend
Lachrymae antiquae
G. Mufat
Sonata II (Armonico tributo)
Grave / Allegro / Grave / Forte e allegro / Grave / Aria / Grave / Sarabanda / Grave / Borea
Ž. B. Lili
Marche pour la cérémonie des Turcs iz baleta Građanin plemić
Beogradski barok premijerno predstavlja svojevrsno putovanje kroz muziku ranog baroka, kao omaž standardu orkestracije u pet različitih glasova. Osim toga što program prikazuje vrhunsku muziku komponovanu u ovom, nedovoljno istraženom standardu orkestracije (koji je dominirao polovinom muzičke Evrope više od 150 godina!), on predstavlja i nastavak angažovanja na otkrivanju novog istorijskog repertoara domaćoj publici. Većina današnjih slušalaca uglavnom nije svesna kolike i kakve razlike su postojale između muzike koja je nastala gotovo istovremeno, ali u društvima različitih evropskih država 17. veka. Takođe, nisu opšte poznate razlike između muzike kompozitora kao što su Vivaldi, Bah, Hendl ili Ramo (koji zbog svoje popularnosti za mnoge oličavaju čitavu epohu baroka) i muzike koja je nastala pre ili posle njih. Beogradski barok zato teži da tretira epohu muzičkog baroka sa svim različitim fazama, nacijama i stilovima, te program Á quinta parte predstavlja nastavak prethodnih projekata ansambla (Muzika ranog baroka, 2014 i Nacije, 2015 – čiji se snimci redovno emituju na programima RTS 3 i Radio Beograd 1 i 3).
Na programu koncerta će biti dela Daulenda, Šica, Karisimija, Bibera, Lilija, i Mufata, a u skladu sa repertoarom biće korišćeno istorijski odgovarajuće štimovanje po srednje-tonskoj temperaciji (¼-comma meantone temperament) za razliku od danas uobičajenog jednako temperovanog sistema.
Beogradski barok (Belgrade Baroque) je muzički ansambl osnovan 2003. godine na inicijativu violiniste Predraga Novovića (Švedska/Srbija) i grupe studenata koji su aktivno učestvovali u radu Novovićeve barokne radionice u MŠ Josip Slavenski i na FMU u Beogradu. Ansambl čine muzičari koji se bave istorijski informisanom izvođačkom praksom muzike 17. i 18. veka svirajući na kopijama instrumenata iz tog perioda, i jedan je od prvih ansambala te vrste u Srbiji.
Sarađivali su sa mnogim renomiranim muzičarima iz oblasti rane muzike i uspešno nastupaju na koncertima u zemlji i inostranstvu (pozorište Confidancen Urliksdal, Štokholm, Timisoara Early Music Festival, Međunarodni festival Čembalo živa umetnost, Festival rane muzike u Beogradu, Salzkammergut Festwochen, BELEF…).
Poslednjih godina aktivno nastupaju u zemlji. Njihove projekte podržavaju Ministarstvo kulture i informisanja RS, Sekretarijat za kulturu grada Beograda, SOKOJ, kao i druge značajne institucije kulture. Njihov cilj je da doprinesu boljem razumevanju istorijski informisane izvođačke prakse muzike, edukaciji dece i nove publike, kao i širenju interesovanja za umetničku muziku uopšte.
Više informacija o aktivnostima Beogradskog baroka na:
https://www.youtube.com/ (kanal: Belgrade Baroque)
https://www.facebook.com/belgrade.baroque