Poezija za 21. vek i knjiga kao umetnički objekat – Predstavljanje stvaralaštva Čarlsa Berstina/Charles Berstain, jednog od najuticajnijih savremenih pesnika SAD i Suzan Bi/Susan Bee, feminističke slikarke i autorke brojnih umetničkih knjiga;
Učesnici: Čarls Berstin, Suzan Bi, Vladimir Kopicl, pesnik, kritičar, esejista, i Dubravka Đurić, pesnikinja i teoretičarka
Dvoje istaknutih američkih umetnika, slikarka Suzan Bi i pesnik Čarls Bernstin, predstaviće se beogradskoj publici u Kulturnom centru Beograda, kao i na nekoliko beogradskih fakulteta.
Čarls Bernstin je pesnik, teoretičar i izvođač poezije. Jedan je od najznačajnijih savremenih pesnika u SAD ali i globalno. Delovao je u uticajnoj pesničkoj školi jezičke poezije (language poetry) koja pripada inovativnoj, eksperimentalnoj struji američke poezije. Pojavila se 70-ih godina 20. veka, nakon bit poezije, poezije njujorške škole i Blek Mauntin koledža, a vrhunac dostiže tokom 90-ih. Jezički pesnici su istraživali materijalnu osnovu jezika, jezičke označitelje, kao i sintaksu i semantiku pesničkog iskaza, podrivajući koherentnu naraciju, na kojoj se zasniva poezija dominantnog toka. Berstin u poeziji kombinuje jezik politike, popularne kulture, reklame, književnog žargona, korporativni govor i pokazuje kako su kultura i jezik međusobno zavisni i konstruišu jedno drugo. Njegova poezija je rafinirana, složena, intertekstualna i duhovita. Bernstinova jezička poezija, kao i poezija drugih jezičkih pesnika i pesnikinja, pokazuje nove, složene mogućnosti pisanja poezije za 21. vek. Bernstinova poezija, kao i poezija drugih jezičkih pesnika i pesnikinja, pokazuje nove, složene mogućnosti pisanja poezije za 21. vek. Ona je danas apsorbovana u novi dominantni tok američke poezije, koji se označava pojmom hibridna pesma (hybrid poem), i koji objedinjuje lirsko i eksperimentalno.Bernstin je gostovao u Beogradu i Novim Sadu 1991. godine.
Slikarstvo Suzan Bi je inspirisano ekspresionizmom, slikarskom apstrakcijom, ali i folklorom, naivnom umetnošću i različitim formama popularne kulture. Baveći se ljudskim emocijama Bi, po sopstvenim rečima, dramatizuje odnos muških i ženskih likova referišući na filmove nastale između 1920. i 1960. godine, a mnogi motivi dolaze iz različitih rerligioznih konteksta, budizma, hrišćanstva i kabale. Pored obimne slikarske produkcije, ona se bavi umetničkim knjigama koje uglavnom proizlaze is saradnje sa pesninicima. Naslovnica Bernstinovih knjiga su ilustovane njenim umetničkim delima, a posebno su zanimljive knjige namenjene devojčicama i adolescentkinjama, realizovane u saradnji sa pesnikinjom i umetnicom Džoanom Draker: A Girls Life je grafička melodrama o romansi, kriminalu i strasti živopisnih kolaža i neobične tipografije Suzan Bi, dok Fabulas Feminae govori o heroinama iz različitih istorijskih perioda, u kojoj Draker kolažnim tehnikama kreira naraciju, a Bi analogno tome koristi kolažne tehnike kojima spaja vizuelne slike. Sa umetnicom Mirom Šor uređuje časopis za savremenu umetnosti M/E/A/N/I/N/G.
Suzan Bi i Čarls Berstin predaju na Univerzitetu Pensilvanije.
Umetnici će se tokom svog boravka u Beogradu sresti sa studentima Fakulteta za medije i komunikacije, Filološkog fakulteta i Fakulteta primenjenih umetnosti.