Поезија за 21. век и књига као уметнички објекат – Представљање стваралаштва Чарлса Берстина/Цхарлес Берстаин, једног од најутицајнијих савремених песника САД и Сузан Би/Сусан Бее, феминистичке сликарке и ауторке бројних уметничких књига;
Учесници: Чарлс Берстин, Сузан Би, Владимир Копицл, песник, критичар, есејиста, и Дубравка Ђурић, песникиња и теоретичарка
Двоје истакнутих америчких уметника, сликарка Сузан Би и песник Чарлс Бернстин, представиће се београдској публици у Културном центру Београда, као и на неколико београдских факултета.
Чарлс Бернстин је песник, теоретичар и извођач поезије. Један је од најзначајнијих савремених песника у САД али и глобално. Деловао је у утицајној песничкој школи језичке поезије (лангуаге поетрy) која припада иновативној, експерименталној струји америчке поезије. Појавила се 70-их година 20. века, након бит поезије, поезије њујоршке школе и Блек Маунтин колеџа, а врхунац достиже током 90-их. Језички песници су истраживали материјалну основу језика, језичке означитеље, као и синтаксу и семантику песничког исказа, подривајући кохерентну нарацију, на којој се заснива поезија доминантног тока. Берстин у поезији комбинује језик политике, популарне културе, рекламе, књижевног жаргона, корпоративни говор и показује како су култура и језик међусобно зависни и конструишу једно друго. Његова поезија је рафинирана, сложена, интертекстуална и духовита. Бернстинова језичка поезија, као и поезија других језичких песника и песникиња, показује нове, сложене могућности писања поезије за 21. век. Бернстинова поезија, као и поезија других језичких песника и песникиња, показује нове, сложене могућности писања поезије за 21. век. Она је данас апсорбована у нови доминантни ток америчке поезије, који се означава појмом хибридна песма (хyбрид поем), и који обједињује лирско и експериментално.Бернстин је гостовао у Београду и Новим Саду 1991. године.
Сликарство Сузан Би је инспирисано експресионизмом, сликарском апстракцијом, али и фолклором, наивном уметношћу и различитим формама популарне културе. Бавећи се људским емоцијама Би, по сопственим речима, драматизује однос мушких и женских ликова реферишући на филмове настале између 1920. и 1960. године, а многи мотиви долазе из различитих рерлигиозних контекста, будизма, хришћанства и кабале. Поред обимне сликарске продукције, она се бави уметничким књигама које углавном произлазе ис сарадње са песниницима. Насловница Бернстинових књига су илустоване њеним уметничким делима, а посебно су занимљиве књиге намењене девојчицама и адолесценткињама, реализоване у сарадњи са песникињом и уметницом Џоаном Дракер: А Гирлс Лифе је графичка мелодрама о романси, криминалу и страсти живописних колажа и необичне типографије Сузан Би, док Фабулас Феминае говори о хероинама из различитих историјских периода, у којој Дракер колажним техникама креира нарацију, а Би аналогно томе користи колажне технике којима спаја визуелне слике. Са уметницом Миром Шор уређује часопис за савремену уметности М/Е/А/Н/И/Н/Г.
Сузан Би и Чарлс Берстин предају на Универзитету Пенсилваније.
Уметници ће се током свог боравка у Београду срести са студентима Факултета за медије и комуникације, Филолошког факултета и Факултета примењених уметности.