Ovaj izuzetno napeti film pripada trilerskom podžanru o izgubljenom identitietu
Lijam Nison glumi doktora Martina Harisa, koji dolazi sa suprugom u Berlin na naučni skup. Medjutim, doživljava saobraćajnu nesreću i pada u komu. Posle četiri dana dolazi svesti i otkriva da ga se supruga više ne seća i da se drugi čovek odaziva na njegovo ime.. Kao što to obično biva u filmovima ove vrste, glavni junak ne uspeva nikoga da ubedi u sopstveni identitet pa čak ni vlasti koje su mu jedina i poslednja nada. Istovremeno njega prate nepoznati ljudi koji žele da ga ubiju.. Haris je usamljen i iscrpljen od konstantnog bežanja. Polako ali neumitno gubi trku s vremenom ali i razum. I samo je pitanje koliko će dugo moći da se bori za povratak identiteta i da otkrije pravu pozadinu sopstvene nesreće.
Interesantno je da je u ovom filmu okupljen deo kreativnog tima koji saradjuje i sa španskim rediteljem Aleksom de la Iglesijom čiji je “Poslednji cirkus” takodje na repertoaru Dvorane Kulturnog centra Beograda. To je pre svega izvanredni direktor fotografije Flavio Martiines Labijano koji piše muziku za De la Iglesijine filmove još od “Sudnjeg dana”. S druge strane, autor muzike Džon Otman saradjuje sa Žaumeom Koljet Serom još od njegovog prvog filma “Muzej voštanih figura”. U tom uigranom timu glavna zvezda je Lijam Nison koji postaje ikona evropskih paranoidnih trilera.
Snimanje filma trajalo je tri i po meseca. Budžet se procenjuje na 30 miliona dolara ali je zarada, samo u Americi, bila dvostruko veća.
režija: Žaume Koljet Sera
uloge: Lijam Nison, Diane Kruger, Dženuari Džons, Ejdan Kvin, Bruno Ganc…
scenario: Oliver Bačer, Stiven Kornvel (sin Džona L Karea) po romanu Didijea fan Kauvelerta “Izvan moje glave”;
fotografija: Flavio Martines Labijano; muzika: Džon Otman