Izložba savremene umetnosti Tajvana
CARGO EAST Gazing into Freedom: izložba savremene umetnosti Tajvana organizuje predstavljanje umetnice YEH Yi-Li u Likovnoj galeriji Kulturnog Centra Beograda.
YEH Yi-Li je jedna od 15 umetnika sa Tajvana-Republika Kina koji će se predstaviti u MSUV u Novom Sadu a njena promocija u Beogradu u Galeriji Kulturnog centra je najava ove velike izložbe tajvanske savremene umetnosti.
Saradnici: Muzej savremene umetnosti Vojvodine; Tajvanski kulturni centar u Parizu, Mr.CHEN Chih-Cheng, direktor; Nacionalni tajvanski muzej likovne umetnosti u Tajčungu – Tajvan-Republika Kina; Mr.HUANG Tsai-Lang, direktor
Kustosi: Cheng-Lin Chang, Svetlana Mladenov, Sanja Kojić Mladenov i Gordana Dobrić (kustoskinja izložbe u Beogradu)
Cargo East se bavi promocijom i predstavljanjem umetničke prakse Tajvana u Srbiji, kao i aktuelne umetničke scene Srbije na Tajvanu. U fokusu su umetnički radovi koji kroz upotrebu savremene umetničke prakse i novih medija istražuju aspekte svog društvenog okruženja i moguće relacije umetnosti i mesta ove dve scene u međunarodnom kontekstu.
Tajvanska umetnička scena je tokom poslednjih dvadesetak godina postepeno formirala svoje vlastite umetničke repere, specifične u odnosu na kulture svojih suseda. Naročito značajnu ulogu u tom smislu su odigrali umetnici mlađe generacije, koji su razvili aktivni dijalog sa internacionalnom scenom, kako u Aziji, Okeaniji, tako i u Evropi. U okviru projekta centralno mesto dobili su autori koji u svojim umetničkim radovima, kroz savremeni medijski jezik istražuju različite kontekste svog društvenog okruženja i specifičnosti kultura u kojima stvaraju, uz aktivni kritički odnos prema sopstvenoj istoriji i tradiciji. Prezentovana dela, osim snažne upućenosti ka obeležjima lokalnog konteksta kako u izboru tema i motiva, tako i u načinu korišćenja materijala i medija, ukazuju i na veoma raznovrsnu i produktivnu umetničku scenu Tajvana, koja je svojim univerzalno razumljivim jezikom sa razlogom sve prisutnija u internacionalnom kulturnom prostoru.
Projekat je zamišljen kao dvogodišnji. Tokom 2013. bi se u Srbiji predstavilo petnaest umetnika sa Tajvana, a tokom 2014. isto toliko umetnika iz Srbije na Tajvanu, u renomiranoj javnoj istituciji kulture, Nacionalnom tajvanskom muzeju likovne umetnosti u Tajčungu.
Često uzimam pop kulturu kao inspiraciju za moje kreacije bez, kako se čini, ozbiljne rasprave i definisanja. To je pristup koji je potpuno zanimljiv i plitak. Sve što je zanimljivo, a ipak plitko, najdominantnija je karakteristika pop kulture u ovom trenutku. Što je ispraznija, to ima više značenja iza sebe. Razgrađujem logiku i stvaram nove vrednosti u takvom besmislenom okruženju.
Pop kultura i okruženje koje pokušavam da održim u životu me hrane, dok me životna iskustva uvek motivišu da stvaram. Moji umetnički radovi uvek se fokusiraju na ravnodušne, daleke i porušene odnose među ljudima, kao i odnose između ljudi i prirode. Moja priča je uvek ispričana na opisni način, sa zamagljenom strukturom koja je slomljena i nepovezana. Priča se nalazi u dvosmislenoj situaciji, između toga da bude ispričana jasno i toga da se ne može ispričati glasno. Situacija je jedan od dominantnih elemenata globalizovanog životnog stila. Dok čitaju umetnički rad gledaoci uvek mogu da izaberu da uđu u situaciju ili da odu. Situacije u mojim prekinutim i nepovezanim pričama su uvek negde između istine i ne-realnosti, u čemu se opisuje moj nesposoban otpor prema protoku prostora i vremena u mom okruženju.
Za mene, telo koje se kreće u prostoru ili vremenu je jedan od najdostupnijih medijuma. Od 2004. na dalje ja sam se često odevala u Ruren (seoske) kostime i pravila umetničke video radove na mnogim mestima. Takvim kostimiranjem moje telo se transformiše u različite uloge. Često se maskiram u čudovište koje ima čarobne moći, u vilu ili u zlu ženu. Bilo da se to dešava u civilizovanom gradu ili u divljini sveta prirode kao pozadini ili pozornici, ja sprovodim u delo umetničku formu sa primitivnim instinktom koji podseća na dečiju igru, a što je kasnije prezvaram u umetničke radove u obliku video rada ili interaktivne instalacije.
Tako, kroz iskustvo u kome zbijam šale na svoj račun moja kreacija dobija razigranost koja razgaljuje dušu. U mojim umetničkim radovima ima likova koji kao da potiču iz bajki. Ti likovi vraćaju odrasle izvornim stanjima i oblicima iz njihovog detinjstva. Tokom igre stvaram umetničke radove zasnovane na mojim primitivnim instinktima. ’U igri’ (igranje) koincidira sa ’U stvaranju’ (stvaranje) što predstavlja najesencijalniji deo mene kao umetnika.
YEH Yi-Li