Пројекција филма Луда љубав и Пукотине у бетону
Програм за недељу 26. април
19.00 ЛУДА ЉУБАВ
Амоур фоу
21.00 ПУКОТИНЕ У БЕТОНУ
Риссе им Бетон/ Црацкс ин Цонцрете
ЛУДА ЉУБАВ (Амоур фоу) 2014. 96’
режија и сценарио: Јессица Хауснер
фотографија: Мартин Гсцхлацхт
улоге: Цхристиан Фриедел, Бирте Сцхноеинк, Степхан Гроссман
награде: Аустријске филмске награде 2015. – најбољи сценарио
Радња је смештена у Берлин, у еру романтизма. Млади песник Хајнрих фон Клајст жели да победи смрт кроз љубав и за то тражи саучесника. Покушава али не успева да убеди сумњичаву рођаку Мари да заједно изврше самоубиство! Међутим, онда Клајсту запада за око Хенријета, супруга његовог пословног партнера. Опседнут смрћу, он и Хенријети нуди морбидни договор. Она није без емоција према Клајсту али предлог одбија и сматра га нечасним. Ипак, све ће се променити када иначе крхка и болешљива Хенријета сазна да болује од неизлечиве болести…
Џесика Хауснер (1972) спада у најинтересантније савремене европске редитељке. У свет целовечерњег филма ушла комедијом “Вољена Рита “(Ловелy Рита, 2001) за који је добила признања жирија и критике на Виеналу, а Европска филмска академија номиновала ју је за откриће године. Ипак, прави успех постиже хорор драмом „Хотел” (2004) са којом је победила на националном филмском фестивалу ДИЈАГОНАЛЕ у Грацу 2005. После тога следи „Лурд“ за који је добила четири награде у Венецији, победила у Севиљи, Варшави, на Виеналу… Њен најновији филм „Луда љубав” премијерно је приказан у канском програму „Известан поглед”.
ПУКОТИНЕ У БЕТОНУ (Риссе им Бетон/Црацкс ин Цонцрете) 2014. 105`
режија : Умут Даг
сценарио: Петра Ладинг
фотографија: Георг Геутебрüцк
музика: Ива Забкар
улоге: Муратан Муслу, Алећан Тагајев, Ердем Тüркоглу…
награде: Аустријске филмске награде – најбољи глумац Мурата Муслу
Шверин – награда за најбољи драмски перформанс
Талин – специјално признање
Када је имао 25 година, агресивни Ертан осуђен је на десет година затвора због убиства другог степена. Када је одслужио казну, вратио се у крај као сломљен човек. Живи са мајком, покушавајући да нађе посао и лутајући около са старим друштвом. Ертан почиње све више да брине о младом Микаелу. Али Микаел не зна ко је Ертан. А Ертан не зна како да му то каже. Обојица имају тајне и тешко се боре са стварношћу.
УМУТ ДАГ (1982) је у Бечу како најстарије дете курдских емиграната. Студирао је међународне односе, теологију и педагогију пре него што је почео да ради рекламе и кратке филмове. Студирао је филм на Бечкој академији и сарађивао на важним филмовима као што су „Фалсификатори“(Дие Фäлсцхер) Штефана Рузовицког и „За тренутак слобода“ (Еин Аугенблицк Фреихеит) Араша Т. Ријахија. Његов дебитантски играни филм „Кума“ отворио је програм „Панорама“ на Берлинском фестивалу.