Dani austrijskog filma – treći dan

25.04.2015, 16:48.
blank-image

Projekcija filma Poslednji ples i Vampir na terapiji
Program za subotu 25. april

19.00 POSLEDNJI PLES
Der letzte Tanz/ The Last Dance

21.00 VAMPIR NA TERAPIJI
Der Vampir auf der Couch/ Therapy for a Vampire

POSLEDNJI PLES (Der letzte Tanz/The Last Dance) 2014. 90’
režija: Houchang Allahyari
scenario: Houchang Allahyari, Daniel Kundi, August Staudenmayer
fotografija: Peter Roehsler
muzika: Erdem Tunakan
uloge: Erni Mangold, Daniel Straßer, Victor Gernot
nagrade: DIAGONALE 2014 – najbolji film, glavna ženska uloga
Austrijske filmske nagrade – najbolja ženska uloga

„Poslednji ples” je film o zabranjenoj intimnosti, nedozvoljenoj ljubavi, o tabuima i državnoj represiji. Junak filma je mladi Karl koji na jednoj strani ima vezu sa bogatom vršnjakinjom prema kojoj ne gaji neka velika osećanja. Istovremeno, on u psihijatrijskoj bolnici, kao negovatelj upoznaje gospođu Eker koja boluje od Alchajmerove bolesti i polako se zaljubljuje u nju.
Pobednik festivala austrijskog filma u Gracu, DIJAGONALE 2014 „Poslednji ples” je gde god je prikazan okarakterisan kao radikalan, hrabar i izvanredan film. U njemu briljira Erni Mangold koja je u vreme snimanja filma imala 86 godina.

Houšang Alahjari (1941) je rođen u Teheranu ali je kao mali prešao da živi u Beč gde je završio medicinu i specijalizovao psihijatriju. Radi kao psihijatar, filmski producent i reditelj. Na filmu je od 1981. kada je režirao kratki film „Voleo bih da sam u Americi” (I like to Be in America). Kasnije se okreće dokumentarnim i igranim filmovima od kojih su najpoznatiji „Strah od visine”( Höhenangst, 1994.) „Rođen u Absurdistanu” (Geboren in Absurdistan 1999.) i „Poslednji ples” (2014).

 

VAMPIR NA TERAPIJI 2014. 87`
(Der Vampir auf der Couch/ Therapy for a Vampire)
režija i scenario: David Rühm
fotografija: Martin Gschlacht
muzika: Bernd i Stefan Jungmair
uloge: Tobias Moretti, Jeanette Hain, Cornelia Ivancan, Dominic Oley, Karl Fischer

Radnja ove komedije odigrava se u Beču tridesetih godina prošlog veka. Doktoru Sigmundu Frojdu u kasne sate dolazi neobičan pacijent, grof Geza fon Kezenem, koji ne može da podnese večnu ljubav svoje supruge grofice Elze koja iskreno pati što ne može da vidi svoj odraz u ogledalu te tako i ne zna kako izgleda. Svog pacijenta Frojd upoznaje sa mladim slikarom Viktorom koji će obećati grofici da će joj uraditi portret. Istovremeno, grof se beznadežno zaljubljuje u Viktorovu devojku Lusi i ona je spremna da mu uzvrati ljubav. Skoro niko od junaka ne shvata da su grof i grofica željni i ljubavi i krvi i da će, pre svega zbog ljubavi, postati psihijatrijski bolesnici, pomalo nalik na obične ljude.

David Rim (1962) je u umetničkom svetu Austrije poznat kao reditelj i fotograf ali i kako sin poznatog operskog pevala Gerharda Rima. U svet filma ulazi preko kratkog filma i početkom devedesetih sa filmom „Bekstvo“ (Die Flucht, 1992) dobija poziv za festival u Karlovim Varima. „Vampir na terapiji“ mu je najpoznatiji i najsupešniji film.

Loading...