Žiri: Slavimir Stojanović, dizajner, predsednik žirija, Nana Radenković- jedan od osnivača i direktora dizajn hub-a Nova Iskra, Danko Radulović, indistrijski dizajner, Nenad Radujević – osnivač i direktor Modnog studija Click i Dragana Rusalić, urednica Dizajn centra Beogradskog izloga
Konkurs New štrafta realizovan je sa željom da se nova imena mladih dizajnera uvedu u Beogradski izlog zajedno sa njihovim kreativnim rešenjima za novi urbani beogradski suvenir. Prednost je data projektima urbanog pristupa i visokog stepena inovativnosti, koji su ujedno pogodni za serijsku proizvodnju i prodajni asortiman Beoizloga. Žiri konkursa, kome se iskreno zahvaljujemo na izuzetnoj saradnji, a koji je radio u sastavu: Slavimir Stojanović, dizajner, predsednik Žirija, Nana Radenković – jedan od osnivača i direktora dizajn hub-a Nova Iskra, Danko Radulović, indistrijski dizajner, Nenad Radujević – osnivač i direktor Modnog studija Click i Dragana Rusalić, urednica Dizajn centra Beogradskog izloga, imao je uvid u ukupno 39 dizajn predloga pristiglih na konkurs. Prvi krug selekcije je prošlo 11 aplikacija. Drugi krug je podrazumevao mentorski pristup i rad članova žirija sa aplikantima, a sa ciljem unapređenja poslatih rešenja.
Konkurs je prvobitno predviđao dodelu 3 nagrade, a Žiri je na osnovu pregledanog materijala, odlučio da nagradi 4 projekta, i to kroz dve prve i dve druge ravnopravne nagrade.
Drugu nagradu, koju je omogućila Opština Stari Grad, kojoj se ovom prilikom iskreno zahvaljujemo na pomoći, Žiri je odlučio da ravnopravno dodeli Senki Milutinović za projekat „Beogradski burek u krugu dvojke“ i dvojcu koji čine Marija Stanojković i Milan Kajganić za projekat „Beogradski dživdžan“.
Senka Milutinović je kroz svoj projekat osvetlila neizostavni delić beogradske svakodnevice, koji odoleva svim savremenim novotarijama – burek. Stranci-gosti našeg grada poistovećuju burek sa tzv. „disco-pekarama“ koje kao retko gde u svetu rade danonoćno, a u pitanju su zapravo nama svima dobro poznati „Trpković“, „Čarli“ ili „Toma“. Inače, termin „disco-pekara“ skovan je upravo od strane naših inostranih prijatelja.
„Beogradski dživdžan“ Marije Stanojković i Milana Kajganića, ovde dat u formi stilizovnog vrapca u prirodnoj veličini, oživljava jedan od najpoznatijih simbola Grada, i to kroz niz upotrebnih predmeta kao što su stoni sat, slanik, pištaljka…
Prvu nagradu takođe dele dva projekta, i to: tim Bruka Notes sa projekatom „Lica bola iz beogradskih trola“ i Sonji Tonev za projekat „Modularni svećnjak“.
„Modularni svećanjak“ je projekat koji kroz preciznu i čvrstu geometrijsku strukturu dozvoljava prostor za fleksibilnost zahvaljujući modularnim formama od kojih se sastoji. Ove forme kreirane su od jednostavnih komada malih dimenzija, relativno lako izvedivih kroz serijsku proizvodnju.
Projekat „Lica bola iz beogradskih trola“ na duhovit način opisuje atmosferu u beogradskom prevozu gde, hteli to mi ili ne, dobijamo i porciju beogradskog mentaliteta. Smisao za humor tipičan za Beograđane autorke iz kreativnog dvojca Bruka Notes su uspešno prenele i na suvenir koji pleni autentičnošću i originalnim pristupom.
Iskreno čestitamo dobitnicima na osvojenim nagradama!