Јожеф Ач, Пал Петрик и Богданка Познановић представљају, и то у појединим етапама свога рада, водеће језгро енформела и сликарства материје у Војводини. И у Војводини, као и другде, енформел је онај први типично послератни изражајни језик који ништа битно више не дугује међуратном интимистичком, позноекспресионистичком и поетскореалистичком наслеђу. Енформел и сликарство материје у Војводини у време настанка готово да и не постоји као једна организована уметничка појава. Доказ о томе је да, на пример, Ач и Познановић, иако су живели и радили у Новом Саду, припадају различитим генерацијама и уметничким круговима, док Петрик од њих одвојен истовремено делује у Суботици.
Већ из самих назива већине Ачових слика у духу енформела запажа се да он свесно задржава извесне тематске особине слике: појам „простор“ константа је у свим овим називима, но посреди није неко конкретно топографско него пре свега метафоричко и симболичко поимање предела.
Петрик, такође, полази од утиска природе, по томе и он је сродан концепту „последњег натурализма“. Као на свој инспиративни повод позива се на доживљај поплављене обале реке Тисе у околини које на испуцалом и исушеном тлу остају ефемерни трагови дејства овог природног феномена.
У обимном вишемедијском опусу Богданке Познановић периоду њеног бављења сликарством енформела припада почетно и уводно место. Њен енформел у ретким сачуваним сликама малих формата у комбинованим техничким поступцима, уместо на појаве природе, пре као да подсећа на нека рањива и оболела, некада свежа, потом увенула и сасушена органска ткива.
Текст Јерка Денегрија, каталог изложбе Енформел у Војводини – Јожеф Ач, Пал Петрик, Богданка Познановић
**********
субота, 17. децембар
13 – 16.00 – креативна радионица за младе – радионицу води визуелна уметница Ана Недељковић
**********
субота, 24. децембар
12.00 – стручно вођење кроз изложбу – Јерко Денегри