Еразмус Шретер припада оним уметницима фотографије који користе средства традиционалне хемијске фотографије, без манипулације на компјутеру или у лабораторији, да би истражили границе медијума.
ПРИВРЕМЕНИ УЛАЗ У ГАЛЕРИЈУ АРТГЕТ : КНЕЗ МИХАИЛОВА 6, И СПРАТ (службени улаз КЦБ)
Сиров материјал којим Шретер ствара магију својих фотографија је исти онај сирови материјал на коме је фотографија од самог открића и заснована – а то је светлост.
У ваздуху се осећа мирис бензина када лајпцишки уметник фотографије Еразмус Шретер и његов тим инсценирају визуелне објекте у сценски драматичном осветлјењу. Моћни генератори обезбеђују струју за читаве низове разнобојних рефлектора који бацају блиставу светлост јарких боја на чудне објекте лоциране на месту одабраном за реализацију одређеног фотографског пројекта. Шретер на својим сликама слави ствари које су на периферији, у мраку – оставлјене да нестану.
Еразмус Шретер је годинама фотографисао рушевине бункера на европским обалама Атлантика и Северног мора. Шретерове илуминације истргле су из зимског сна ове сиве, бизарне бетонске коцке, које полако труле и распадају се. Уроњени у безмало опсцене боје дречавих бомбона, које би могле бити позајмлјене из нашег рекламног шаренила, ови објекти развијају запањујућу амбивалентност између ужаса и лепоте.
На изложби у Галерији Артгет, први пут у Србији приказано је 10 фотографија у боји великог формата (125 цм x 160 цм) употпуњених низом мањих црно-белих фотографија о настанку циклуса фотографија о бункерима.
Еразмус Шретер (1956, Лајпциг, Немачка) је одрастао у време социјализма у некадашњој Немачкој Демократској Републици (НДР). На лајпцишкој Академији визуелних уметности дипломирао је на Одсеку за фотографију. Године 1985. напушта НДР, након чега у Хамбургу ради за разне часописе као што су Штерн Шпигел, Арт, Фац-магацин и др. Гостујући професор на Академији визуелних уметности у Лајпцигу био је 2006. и 2007. године. Излагао је на великом броју самосталних и групних изложби у галеријама и музејима широм Европе – Немачка, Велика Британија, Француска, Холандија, Финска, Грчка, Италија, Белгија, Аустија, као и у Сједињеним Америчким Државама, Канади и Кореји.
Изложба је реализована уз финансијску помоћ коју Институт за односе с иностранством (ифа) из Штутгарта доделјује појединачним уметницима, као и уз подршку Гете института у Београду, Министарства културе и информисања Републике Србије и Града Београда – Секретаријата за културу.
Пратећи програм изложбе: Предавања Еразмуса Шретера
• Петак, 25. 9. 2015, Галерија Артгет
18.00 – Фотографске разгледнице из Немачке Демократске Републике између цензуре и документа
Посматрајући оком фотографа, Еразмус Шретер је последњих деценија по бувлјим пијацама скуплјао фотографске разгледнице из времена НДР. У његовој колекцији, која у међувремену броји неколико хилјада разгледница, тежиште је на свим видовима исполјавања културе из доба модерне у НДР.
Предавање је замишлјено као нека врста забавног увода у ондашњи свет пожелјних слика НДР-а. Бројни визуелни примери илустроваће како је разгледница, уједно и одраз цензуре и фотографски документ, развијала специфичну естетику која је стварала утисак необичне удалјености.
• Петак, 25. 9. 2015, Галерија Артгет
20.00 – Уметност фотографије спрам историје
Лајпцишки уметник фотографије Еразмус Шретер постао је познат по фотографијама чудесне
осветлјености са мотивима бункера на европским обалама Атлантика. Својим магичним инфрацрвеним ноћним фотографијама, насталим почетком 80-их година, убраја се међу зачетнике нове фотографске естетике у оквиру Лајпцишке школе фотографије.
Еразмус Шретер представиће неколико група својих радова и на њиховом примеру објаснити посебан начин коришћења вештачког светла у својим фотографијама, а говориће и о историјском и политичком окружењу у којем се он лично формирао у НДР-у, као и о свом потоњем бекству у западни део Немачке.