Трибина: Писа-тестирање 2012: где нам је образовање и како га унапредити?
Четврти пут у протеклих десет година, јавност у Србији је сазнала какав је квалитет знања које се стиче школовањем у нашоју земљи и колико добро се ученици припремају за наставак школовања, професионални развој и одговорно учествовање у друштву. ОЕЦД-ов извештај разматра и саопштава налазе о постигнућима на тестовима функционалне писмености (ПИСА) у области математике, природних наука и читања (рада на текстовима). Осим тога, у овом циклусу први пут је предмет тестирања било и решавање проблема у оквиру ког су ученици на компјутерима решавали проблемске ситуације које наликују онима из свакодневног живота, а које траже да се покажу којим стратегија мишљења и стратегијама учења су подучени наши ученици. Истраживање покреће нека значајна питања, која у битној мери могу да одреде будућност нашег друштва: Да ли ученици у Србији стичу образовање које ће им бити потребно у животу и професији? Како можемо да мењамо постојећу праксу да би нам квалитет знања растао? Могу ли ови подаци да мењају праксу у учионици?
Учесници трибине ће покушати да из различитих углова одговоре на ова питања и отворе друга која се тичу образовања и образовних перспектива деце која се школују у Србији.
Учесници: Драгица Павловић-Бабић (национални координатор за програм Писа 2012), Десанка Радуновић (председница Националног просветног савета), Петар Огризовић (наставник) и Татјана Стојић (Фонд за отворено друштво)
Модератор: Александар Бауцал
Покретачи и организатори Форума: Културни центар Београда и Група за скандинавистику Филолошког факултета у Београду.
Програм подржали: Амбасада Краљевине Норвешке у Београду и Град Београд – секретаријат за културу