Goranka Matić, Mreže sećanja, fotografije

11.02.2011-02.03, 17:02.
blank-image

Poslednjeg dana izložbe, 2. marta u 19.00, autorka poklanja fotografije fotografisanima.

Galerija Artget Kulturnog centra Beograda u 2011. godini obeležava 10. godinu rada i čitav izlagački program zamišljen je u duhu ovog jednodecenijskog jubileja: izložbe i umetnici po izboru dosadašnjih umetničkih direktora Galerije, fotografski projekti koji se bave prethodnom dekadom i prethodnim dekadama, kako u opusu pojedinih autora tako i u kretanjima na fotografskoj i kulturnoj sceni.

Prva u nizu izložbi koje biraju dosadašnji umetnički direktori je izložba Goranke Matić, Mreže sećanja po izboru filozofa, konceptualnog umetnika, univerzitetskog profesora Jovana Čekića, umetničkog direktora Galerije Artget 2002–2003. godine.

Goranka Matić, fotografkinja/umetnica izuzetno bogate i raznovrsne profesionalne biografije, sadašnja urednica fotografije na RTS i sama umetnička direktorka Galerije Artget 2005–2006, predstavlja se sa 200-ak fotografija koje su u prethodnoj deceniji poslate mejlom, u različitim prilikama, za različite potrebe, najzad, u različitim veličinama.
Čin slanja fotografija osnovni je kriterijum za ovaj izbor Jovana Čekića, koji u njihovim putanjama otkriva mreže aktuelnih i vurtualnih prijatelja, mreže sećanja o ljudima, situacijama, o vremenu u kojem smo živeli.
… Samim tim što su poslate, ove fotografije već iscrtavaju određene putanje, ali istovremeno i moguće vektore koji kartografišu jednu mrežu prijatelja.
… Bilo bi pogrešno jednu ovakvu mrežu shvatiti kao centralizovanu, zatvorenu mrežu u čijem je središtu autorka ovih fotografija. Upravo to što se ona pojavljuje na nekima od fotografija, najčešće u ogledalu sa još nekim, potvrđuje da je ona samo jedno od čvorišta ove mreže. Ono što probija iz ovih mreža sećanja jesu najrazličitiji preseci vremenskih i misaonih slika, slika koje upućuju na to da jedna aktuelna slika neprekidno biva brisana nekim opisom situacije, da bi sa mentalnom slikom gradila neku drugu sliku. Kod umrežavanja tih drugih slika moguće je da nešto iz sedamdesetih probije u devedesete, kao i da nešto iz novog milenijuma retroaktivno postane vidljivo u nekim ranijim slikama. Sklop tih drugih slika ocrtava horizont smisla vremena u kojem smo živeli.
… Mreža sećanja neprekidno upućuje s onu stranu ovakve okamenjene slike prijateljstva, neprestano prizivajući ne samo najrazličitije virtualne susrete i neobične scenarije već i jednu zajednicu onih koji dele neki neuhvatljivi ritam ili osećaj vremena u kojem žive. A upravo je ovakva zajednica, zasnovana na mrežama sećanja, preduslov jedne drugačije politike.

Iz teksta Jovana Čekića, katalog izložbe Mreže sećanja.

Goranka Matić je istoričarka umetnosti, koja se fotografijom profesionalno bavi od 1980, a od 1986. izlaže u zemlji i inostranstvu.
Fotografije je objavljivala u Liberation-u i vodećim časopisima i novinama na teritoriji bivše Jugoslavije: Džuboks, Start, Svjet, Polet, Omladinske novine, Duga, Politika, Delo… Njen fotografski opus obuhvata i portrete pisaca (za Vreme knjige/Stubove kulture), omote ploča rok i pop muzičara (Idoli, Bajaga, Balašević…) i izborne kampanje. Radila je kao urednica fotografije nedeljnika Vreme (1990–2006) i dnevnog lista Politika (2006–2010), a sada je urednica fotografije na RTS / Radio Televizija Srbije. Članica je Foto sekcije ULUPUDS.

Poslednjeg dana (2. marta) autorka poklanja fotografije fotografisanima.

Loading...