(GRAFIČKI) DIZAJNER: AUTOR ILI UNIVERZALNI VOJNIK – OBUKA, međunarodna konferencija

27.03.2013-13.04, 19:25.
blank-image

Međunarodna konferencija (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik predstavlja seriju predavanja, diskusija, radionica i izložbi renomiranih autora, dizajnera i teoretičara iz Srbije, regiona i Evrope. Projekat je prevashodno namenjen studentima umetničkih fakulteta i fakulteta za dizajn iz regiona, ali i mladim profesionalcima i široj publici.

Četvrta po redu konferencija, koja se održava od 27. do 30. marta 2013. godine, nosi naziv Obuka.

Pretpostavljamo da živimo u savremenim, demokratski ustrojenim državama, koje podrazumevaju pluralizam političkih, kulturnih i verskih ubeđenja i stavova iz kojih bi, valjda, trebalo da proizađe svekolika raznolikost onoga što zovemo životnim stilom. Kako je onda moguće da skoro sve dizajnerske škole podučavaju unutar jedne jedine doktrine?

Ideje modernizma.

Sa posledicama koje isključuju ogroman broj ljudi koji žive izvan našeg umetničko-dizajnerskog geta. Čemu tako isključive studije dizajna?*

S druge strane, kad govorimo o dizajnu, da li uopšte imamo nešto drugo na raspolaganju?
Kako podučavati buduće profesionalce sa softverom, napravljenim na postulatima avantgardnih pokreta sa početka prošlog veka i sa umovima zarobljenim u modernističku mrežu?

I na kraju, za koji hrabri novi svet?

* Jan Michl, A Case Against Modernist Regime in Education

Predavači na konferenciji:

1. Boštjan Botas Kenda, Slovenija
2. Denis Elbers (Dennis Elbers), Holandija
3. Isidora Nikolić, Srbija
4. Ivica Mitrović, Hrvatska
5. Jana Ulrih (Janna Ullrich), Holandija / Nemačka
6. Nebojša Cvetković, Srbija
7. Oliver Kartak, Austrija
8. Tribuna, Slovenija
9. Vanja Cuculić, Hrvatska
10. Vesna Pešić, Srbija

IZLOŽBE (6 izložbi u okviru Vojnika 4)

U okviru ovogodišnje međunarodne konferencije (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik – Obuka, biće organizovane sledeće izložbe: POLET – Ekonomska propaganda u Jugoslaviji 1969 -1980. godine; Pohlepa nije u modi, saosećanje jeste- izložba plakata holandskih dizajnera; Search/Find/Like/Share – Mogućnosti vizuelnog pripovedanja, kustoski tim Sven Ehman i Denis Elbers; Dizajn Tribune 2009-2012; IMAM(O) PROBLEM; Izložba radova učesnika konferencije- Menjaža.

POLET – Ekonomska propaganda u Jugoslaviji 1969 -1980. godine
(Likovna galerija i Galerija Podroom Kulturnog centra Beograda, Knez Mihailova 6)
Otvaranje izložbe je 27. marta u 20h. Izložba traje do 13. aprila 2013.

Na izložbi POLET biće prikazane najreprezentativnije reklame objavljene u nedeljniku „Ekonomska politika“ u periodu od 1969. do 1980. godine. U pitanju je svojevrsna antologija tog vremena koja vizuelnim narativom oslikava odnos tržišta i privrede, potrebu za približavanjem potrošačima i proširenje marketinških pravila i filozofije. Izložbu Polet podržao je NIS kao društveno odgovorna kompanija u okviru programa pod nazivom Kultura bez granica. Organizator izložbe je studio Metaklinika u saradnji sa Kulturnim centrom Beograda. Izložba će biti postavljena u dva galerijska prostora: u Likovnoj galeriji i u galeriji Podroom u Kulturnom centru Beograda. Bogata vizuelna građa sistematično je kategorizovana na preko 100 svetlećih panoa uklopljenih sa konkretnim podacima, tako da cela izložba funkcioniše kao jedna velika infografika koja na najbolji način prenosi duh vremena i svedoči o društvenom ustrojstvu tog doba. Nesvakidašnji spoj zapadnih tekovina advertajzinga, s jedne, i socijalistickog estetizma, s druge strane. Progresivna likovnost, duhovitost, visoki konceptualni dometi i lajfstajl u pokušaju! Osetite advertajzing na jugoslovenski način!

Kraj šezdesetih godina prošlog veka u Jugoslaviji obeležio je pokušaj velike privredne reforme, odnosno odlučnog i odlučujućeg uvođenja tržišta u socijalističku ekonomiju. Promene u privrednom sistemu dovele su do prave revolucije u odnosu privrede prema potrošačima. Preduzeća i banke počinju da se bore za svoju poziciju na tržištu, tražeći svoj prostor u javnosti. Uspostavljanje nove tržišne ekonomije iznedrilo je i novu estetiku. Za opstanak i ostvarenje u novom poretku jedan medij ispostavio se kao najdominantniji – novinska reklama.

Pohlepa nije u modi, saosećanje jeste – izložba plakata holandskih dizajnera
(Galerija Artget Kulturnog centra Beograda, Trg Republike 5)
Otvaranje izložbe je 27. marta u 20h. Izložba traje do 14. aprila 2013.

Izložba je rezultat saradnje Festivala grafičkog dizajna u Bredi (GDFB) sa međunarodnom konferencijom (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik.

GDFB će predstaviti dve izložbe: Search/Find/Like/Share – Mogućnosti vizuelnog pripovedanja i izložbu plakata holandskih dizajneraPohlepa nije u modi, saosećanje jeste.

Direktor GDFB-a Denis Elbers (Dennis Elbers) je gost konferencije, i u četvrtak 28. marta će održati predavanje.

Zbirka plakata Pohlepa nije u modi, saosećanje jeste („Greed is out, empathy is in“) sadrži oko 30 plakata, uglavnom perspektivnih holandskih dizajnera inspirisanih ovim citatom primatologa Fransa de Waala. Citat, kao i plakat, stimulišu i pokreću ljude na mnogo svesnije ponašanje.

Dizajneri koji učestvuju na izložb: Alfons Hooikaas (NL), Aron Vellekoop Leon (NL), Bureau Breugelmans (NL), Baster (NL), Feixen (CH), Freshco (NL), Gorilla (NL), Holy Grey (NL), Inbal Kaplan-Harari (IS), James Victore (US), Jan en Randoald (BE), Judith van der Velden (NL), Julien Simshauser (DE), Kenzo Mayama Kramarz (BR), Koen Taselaar (NL), Leon Poirters (NL), Ludwig Volbeda (NL), Magdalena Phiel (SE), Marcel Haeusler (DE), ME Studio (NL), Morlok Hasselbach (NL), Nicole Martens (NL), Pinar & Viola (NL), Raymond Lemstra (NL), Rejane Dal Bello (BR), Ropp Schouten (NL), Rutger Termholen (NL), Sjoerd Koopmans (NL), Studio SigmaDelta (NL), Studio Naam (NL), Suzanne Caerteling (NL), Toko (NL), Erosie (NL).

Realizaciju izložbe su pomogli Dutch Creative Industries Fund i Kulturni centar Beograda.

Search/Find/Like/Share – Mogućnosti vizuelnog pripovedanja, kustoski tim Sven Ehman i Denis Elbers.
(Robna kuća Beograd, Knez Mihailova 5)
Otvaranje izložbe je 28. marta u 20:30h. Izložba traje do 6. aprila 2013.

Izložba Search/Find/Like/Share prikazuje mogućnosti vizuelnog pripovedanja o društvu u tranziciji. Kao odgovor na aktuelnu političku, društvenu i ekonomsku krizu, društvo zahteva socijalnu privrženost: učešće velikih razmera i savestan izbor pojedinca. Razmršujući složene strukture našeg doba, dizajneri i fotografi pružaju jasno viđenje sveta. Njihovo vizuelno pripovedanje čini da publika postaje svesnija svoje okoline i ponašanja od ličnog do društvenog nivoa. Stavovi stvaraoca slika, pre nego discipline ili mediji, formiraju jezgro izložbe. Zastupljeni stavovi proističu iz društva koje je otvoreno za kritiku, razmišljanja i mišljenja drugih u procesu formiranja vlastitog pogleda na svet. Uloga stvaraoca slika nije samo u formiranju informacije; stvaralac slika je odgovoran za interpretaciju i prenošenje sadržaja. Pomerajući kreativne granice, stvarajući odgovorno, dizajneri sa stavom odrediće budućnost vizuelnih komunikacija. Istraživanjem različitih uloga, dizajner može da pokaže kako promena našeg ponašanja može doprineti boljem razumevanju. Sve je to u Search, Find, Like, and Share. 16 projekata kroz koje publika može da se upozna sa različitim vidom vizuelnog pripovedanja. Dizajn izložbe pruža uvid i transparentnost, dozvoljavajući publici da sama odabere. Kretajući se u trodimenzionalnoj infografici gde nema zidova ni arhitektonskih intervencija, sami određuju rutu. Boja, tipografija i postavka predmeta pružaju kategoričnu interpretaciju.

Dizajneri na izložbi: Aram Bartholl (DE), Gorilla (NL), Metahaven (NL), Xavier Barrade (FR), Vahram Muratyan (FR), Catalogtree (NL), Christien Meindertsma (NL), Christoph Niemann (DE), CLEVER°FRANKE (NL), Floris Kaayk (NL), Francesco Franchi (IT), Ji Lee (KR), Peter Ørntoft (DK), Noortje van Eekelen (NL), Studio Devet (NL), Sandra Kassenaar/Bart de Baets (NL).

Dizajn Tribune 2009-2012
(Galerija12 HUB, Karađorđeva 59)
Otvaranje izložbe je 27. marta u 21h. Izložba traje do 7. aprila 2013.

Izložba predstavlja presek Tribuninog izdavaštva u poslednje tri godine, kao i deo radnog procesaovog legenadarnog ljubljanskog aktivističkog magazina. Tribuna je časopis koji postoji od 1951. godine kao studentsko glasilo i u svojoj bogatoj istoriji objavljivala je tekstove danas priznatih intelektualaca, političara i konceptualnih umetnika među kojima su Mladen Dolar, Rastko Močnik, Slavoj Žižek, Oho rupa i drugi. Danas Tribuna izlazi jednom mesečno, besplatno se deli na Univerzitetu u Ljubljani, knjižarama i galerijama. Tribuna je koncipirana kao kritička platforma u kojoj se objavljuju intervjui, “tribunali”, kritike, ilustracije, fotografije i stripovi. Tribuna evocira kritički glas studenata kroz pisane i umetničke analize kretanja u društvu, kao i kroz pokretanje aktivističkih događaja. Ona se bavi egzistencijalnim pitanjima studenata, kvaliteta studiranja, aktuelno-političkim kretanjima, teorijskom analizom, odražavajući društvo i svoj položaj u okviru njega. Po kvalitetu tekstova, a pogotovu vizeulizaciji sadržaja daleko prevazilazi okvire studentskog časopisa i trenutno je verovatno najbolje dizajniran časopis u širem okruženju. Dobitnik je najprestižnije slovenačke nagrade u oblasti vizuelnih komunikacija, Brumenove nagrade 2012, a nagrađena je i na prošlogodišnjem međunarodnom bijenalu ZGRAF u Zagrebu.

IMAM(O) PROBLEM
(Hol Kulturnog centra Beograda)
Otvaranje izložbe je 27. marta u 21h. Izložba traje do 13. aprila 2013

Izložbu IMAM(O) PROBLEM čini selekcija od sedamdeset angažovanih radova studenata dizajna i umetnosti, dizajnera, umetnika, fotografa i aktivista iz Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Slovenije. Radovi su izabrani putem otvorenog konkursa na koji je stiglo preko 500 radova. Radovi vizuelno predstavljaju svet u kome živimo i u kojim sve domenima postoje naši problemi: OBRAZOVANJE, EKONOMIJA, POLITIKA, SISTEM VREDNOSTI, MARGINALNE GRUPE, DEPRIVILEGOVANI, MEĐULJUDSKI ODNOSI, EKOLOGIJA, PORODICA, POSAO, SLOBODNO VREME, DIZAJN, UMETNOST… Radove su žirirali Mirko Ilić, Vanja Cuculić i Slavimir Stojanović.

Izložbu organizuju Blokovi uz podršku agencije SuperDot i štamparije Publikum.

Izložba radova učesnika konferencije – Menjaža
(Kulturni centar GRAD, Braće Krsmanović 4)
Otvaranje izložbe je 30. marta u 21h.

Grupna izložba i javna razmena štampanih autorskih radova učesnika, predavača i mentorakonferencije iz zemlje i regiona. IzložbaMenjaža je prilika za aktivno učešće, upoznavanje, komunikaciju, prezentaciju, ali i platforma za dodatno povezivanje i kreativnu razmenu svihučesnika u projektu(Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik.

RADIONICE / 27 – 30. marta 2013. godine (15.00 – 20.00) – Fakultet za medije i komunikacije, Karađorđeva 65

Popodnevni program konferencije čine radionice za učesnike. Jedanaest različitih mentorskih radionica predstavljaju platformu za rad, istraživanje i eksperimentisanje. Kroz susret profesionalaca i studenata razmenjuju se znanja, kulturne vrednosti, ideje o dizajnu i vizuelnim komunikacijama kao i o promenama koje su nužne u odnosu na savremeni sistem obrazovanja iz oblasti grafičkog dizajna. U okviru ovogodišnje konferencije biće organizovano 11 radionica.

Mentori studentskih radionica:
1. Damir Bralić i Vanja Cuculić (Hrvatska)
2. Dario Dević i Hrvoje Živčić (Hrvatska)
3. Lorem Ipsum (Srbija)
4. Mane Radmanović (Srbija)
5. Jana Ulrih (Janna Ullrich) (Holandija/Nemačka)
6. Petra Milički i Niko Mihaljević (Hrvatska/Holandija)
7. Slavimir Stojanović (Srbija)
8. Slobodan Jovanović Coba i Orin Ivan Vrkaš (Srbija/Hrvatska)
9. The Miha Artnak (Slovenija)
10. Tribuna (Slovenija)
11. Turbosutra (Srbija)

PROGRAM

Sreda 27. mart
19:00 Otvaranje 4. Međunarodne konferencije (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik – Obuka, Kontrolni – kviz, Dvorana Kulturnog centra Beograda
Otvaranje izložbi
20:00 POLET – Ekonomska propaganda u Jugoslaviji 1969 -1980. godine, Likovna galerija i galerija Podroom, Kulturni centar Beograda
Pohlepa nije u modi, saosećanje jeste- izložba plakata holandskih dizajnera, Galerija Artget Kulturnog centra Beograda
21:00 Dizajn Tribune 2009-2012, Galerija 12 HUB
IMAM(O) PROBLEM , Hol Kulturnog centra Beograda

Četvrtak, 28. mart
Dvorana Kulturnog centra Beograda
09:30 – 10:00 Registracija učesnika
10:00 – 11:00 Denis Elbers, Holandija
11:00 – 12:00 Vesna Pešić, Srbija
12:00 – 13:00 Boštjan Botas Kenda, Slovenija

Fakultet za medije i komunikacije
15:00 – 20:00 Studentske radionice
Otvaranje izložbe
20:30 Search/Find/Like/Share – Mogućnosti vizuelnog pripovedanja, kustoski tim Sven Ehman i Denis Elbers, Robna kuća Beograd

Petak, 29. mart
Dvorana Kulturnog centra Beograda
10:00 – 11:00 Oliver Kartak, Austrija
11:00 – 12:00 Jana Ulrih, Holandija / Nemačka
12:00 – 13:00 Tribuna, Slovenija

Fakultet za medije i komunikacije
15:00 – 20:00 Studentske radionice

Subota, 30. mart
Dvorana Kulturnog centra Beograda
10:00 – 11:00 Vanja Cuculić, Hrvatska
11:00 – 12:00 Nebojša Cvetković, Srbija
12:00 – 13:00 Ivica Mitrović, Hrvatska
13:00 – 14:00 Isidora Nikolić, Srbija

Fakultet za medije i komunikacije
15:00 – 18:00 Studentske radionice
18:00 – 20:00 Prezentacija radova nastalih u okviru radionica.

Kulturni centar GRAD
21:00 Otvaranje izložbe radova učesnika konferencije Menjaža

INFORMACIJE

Konferencija
Kotizacija 1.300,00 RSD (12 evra) za studente i profesore; 1.700,00 RSD (15 evra) za studente koji se pored učešća na konferenciji prijave i za studentske radionice; 2.500,00 RSD (24 evra) za
ostale. Plaćanje se vrši putem uplate na račun 3401100436121 / svrha uplate
(učešće na konferenciji) – primalac (NVO Blokovi, Vlajkovićeva 31) – poziv na broj (01)
Popunjene prijave i dokaz o uplati kotizacije poslati na mail ngo.blokovi@gmail.com
Rok za prijavu 21. mart 2013.

Radionice
Na radionicama će moći da učestvuje najviše 110 studenata. U prijavi treba navesti
tri opcije za radionice. Studenti će biti izabrani na osnovu redosleda prijava.

Izložba Menjaža
Template preuzeti sa sajta www.blokovi.org (http://blokovi.org/Media/Default/HtmlWidget/template-menjaza.pdf)
Pdf fajl slati na mail ngo.blokovi@gmail.com
Rok za predaju radova je 21. mart 2013.

Prostori
Dvorana Kulturnog centra Beograda, Kolarčeva 6, www.kcb.org.rs
Likovna galerija Kulturnog centra Beograda, Knez Mihailova 6, www.kcb.org.rs
Galerija Artget Kulturnog centra Beograda, Trg Republike 5, www.kcb.org.rs
Galerija Podroom Kulturnog centra Beograda, Trg republike 5 ili Knez Mihailova 6 (iz Beogradskog izloga), www.kcb.org.rs
Hol Kulturnog centra Beograda, Trg republike 5 ili Knez Mihailova 6 (iz Beogradskog izloga), www.kcb.org.rs
Fakultet za medije i komunikacije, Karađorđeva 65, www.fmk.edu.rs
Galerija12 HUB, Karađorđeva 59, www.g12hub.com
Robna kuća Beograd , Knez Mihailova 5, www.rkbeograd.rs
Kulturni centar GRAD, Braće Krsmanović 4, www.gradbeograd.eu

O AUTORIMA PROJEKTA I PARTNERIMA

Autor projekta, organizator i producent međunarodne konferencije (Grafički)
Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik je nevladina organizacija BLOKOVI, osnovana
2010. godine, koja se bavi edukativnim projektima u oblastima dizajna, umetnosti
i arhitekture, obraćajući se mladima, kao budućim profesionalcima i nosiocima
društvenog razvoja. Blokovi deluju s ciljem da doprinesu stvaranju sistema vrednovanja
znanja i modela funkcionisanja, neophodnim za uspostavljanje novog pozitivnog
sistema vrednosti kod mlađe populacije.

Projekat međunarodne konferencije (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik se realizuje četvrtu godinu za redom u partnerstvu sa Kulturnim centrom Beograda, Fakultetom za medije i komunikacije, ERSTE bankom, Austrijskim kulturnim forumom, Fondom kreativnih industrija Holandije, Festivalom grafičkog dizajna u Bredi, Muzejem savremene umetnosti u Beogradu, Kulturnim centrom Grad, Robnim kućama Beograd, Galerijom 12 HUB, agencijom SuperDot i štamparijom Publikum.

Organizacija / NVO Blokovi
Kontakt
NVO Blokovi, Vlajkovićeva 31, 11000 Beograd
ngo.blokovi@gmail.com
www.blokovi.org

 

Loading...