IX међународни фестивал „Чембало, жива уметност“ – „Musica poetica; Корели, Манчини, Телеман и Хендл“

14.11.2012, 21:00.
blank-image

Реторика и музика су веома често биле у блиској вези, посебно у периоду барока. Принципи и начела реторике, који су одређивали усклађивање текстова и музике, су извршили веома снажан утицај на основе музике, као и на поменуте композиторе. Чак и када се компоновала самостална инструментална музика, ови реторички принципи су исто тако били примењивани…


Среда, 14. новембар у 21.00

Pop up, Трг републике 5
Musica poetica – Корели, Манчини, Телеман и Хендл

Бојана Димковић (Србија), чембало
Меила Томе Пихлер (Бразил), флаута

Програм:
Арканђело Корели (1653-1713)

Соната за виолину, оп. 5/3
Adagio
Allegro
Adagio
Allegro
Allegro

Георг Филип Телеман (1681-1767)
Соната у Еф–дуру
Triste
Allegro
Andante
Vivace

Георг Фридрих Хендл (1685-1759)
Свита бр. 1 ин а
Prelude
Allemande
Courante
Gigue

Франческо Манчини (1672-1737)
Соната бр. 1 ин де
Amoroso
Allegro
Largo
Allegro

Георг Фридрих Хендл
Јулије Цезар
Ouverture – Largo – Allegro – Non troppo allegro
Priva son – Largo
Empio, diro, tu sei – Allegro
Piangero – Largo – Allegro
Va tacito – Andante, e pino
Se in fiorito


Биографије:
Бојана Димковић (Београд) је почела да свира клавир када је имала 7 година у МШ Др Војислав Вучковић. Освојила је многе награде у земљи и иностранству, као што су прве награде на такмичењима Петар Коњовић, затим Николај Рубинштајн, као и на такмичењу у Стрези. Са 16 година је добила стипендију за улазак у престижну школу за музичке таленте Персл у Енглеској, а школовање је наставила на лондонској музичкој академији Гилдхол где је завршила основне и двоструке мастер студије (соло клавир, камерна музика и историјско извођење). Године 2008. је изабрана као Fellow своје генерације и на истој академији је радила наредне две године. Тренутно је на другој години докторских студија на катедри за камерну музику на ФМУ у Београду у класи проф. Зорице Четковић.
Контакт са историјским инструментима, током основних студија, пробудили су интерес за даље усавршавање у овом правцу. Постдипломске студије уписала је код Џејмса Џонстона и Кароле Ћераси из басо-континуа и солистичког извођења. Након успеха на Бродвуд такмичењу за чембалисте, 2009. године је постала члан неколико ансамбала који изводе рану и барокну музику. Чланица је ансамбла The Nightingale Trio (сопран, флаута, чембало), као и ансамбла The Early Music Experiment, са којим је као солиста извела дела Карла Филипа Емануела Баха у Лондону у 2011. години. Ансамбл The Musicians of London Wall, са којим је Бојана сарађивала, се специјализује искључиво за извођење барокне музике. Наступали су на Брајтонском фестивалу за рану музику, London Haendel festival-у, као и на концертима широм Енглеске. Од 2009. године Бојана је сарађивала на више пројеката са Гудачима Светог Ђорђа, углавном као континуо чембалиста, а у децембру 2010. године и као солиста уз Гордана Николића и Џулију Гаљего изводећи Пети Бранденбуршки концерт.
Као носилац престижне награде Хенри Ричардсон за корепетицију и финалиста светског такмичења певача Кетлин Фериер, Бојана је активна у сфери камерне музике и сарађује са многим цењеним инструменталистима и певачима, као што су Сандра Белић, Љубиша Јовановић, Марија Шпенглер, Андри Витович, Дерек Велтон и други. Чланица је Трија Агапе (флаута, виолончело, клавир). Концертни ангажмани укључују извођења у Србији, Италији, Ирској и Енглеској.

Меила Мариа Томе де Абреу Пихлер (1986, Бразилија) је са седамнаест година отишла на студије ране музике у Белгију, где је, током наредних пет година студирала на Леменс институту – Музичкој Академији чувеног Католичког Универзитета у Лувену. Меилини главни инструменти су блок флаута и траверсо (барокна флаута). Мастер студије је завршила као најбољи студенат у класи професора Барта Куна 2009. године са научно истраживачким радом на тему Георг Филип Телеман – проблематика Телеманових инструменталних композиција са фокусом на блок флауту. После завршених студија у Белгији, Меила је наставила усавршавање на магистарким студијама из камерне музике на Музичкој академији ESMAE у Порту (Португалија). Тренутно студира траверзо флауту у класи професора Франка Тунса у Белгији.
Последњих шест година, Меила је наступа са Atelie Oude Muziek под вођством Ерика Ван Невела и са Hildebrandt Consort Vouter Dekoninck. Такође је оформила групу у Белгији под називом СамБарок са којом је наступала у Немачкој, Белгији, Португалији, Бразилу и Србији.
Током и након студија је имала бројне соло наступе духовне музике у Белгији, Португалији, Бразилу (Национално позориште у Бразилији), Новом Саду (Новосадска Синагога и Карловачка гимназија) и многим другим местима. Као придружени члан оркестра Хилдебрант консорт из Белгије и даље повремено наступа у Белгији и Немачкој.  Тренутно живи у Новом Саду где води Удружење за рану музику Војводине (ВЕМА) чији је циљ промовисање духовне музике средњег века, ренесансе и барока на простору Војводине и шире.

Loading...