Изложба „Contemporary Thesaurus“

28.07.2016-20.08, 17:46.
blank-image

Гостовање Музеја савремене умјетности Републике Српске у галерији „Подроом“
Изложба Цонтемпорарy Тхесаурус осмишљена је као нови пресек савремене визуелне уметности у Републици Српској и бави се њеним актуелним појавама, теоријском генезом и медијским особеностима.

Изложбом су обухваћена дела десет аутора Игор Бошњак, Никола Кекеровић, Нинослав Ковачевић, Младен Миљановић, Раденко Милак, Борјана Мрђа, Мила Панић, Селма Селман, Саша Татић и група Тач.ка, који су својим активним и интензивним присуством на савременој сцени овог простора детектовани као њени водећи носиоци.

Концепт изложбе базира се на појму тезаурус (лат. тхēсаурус), који се у музеологији односи на процес формирања музејских збирки чинећи њихово мисаоно и спознајно утемељење, па изложба као савремена ризница обједињује и представља сабрана/тезаурирана знања о савременој умјетности Републике Српске.

„Цонтемпорарy Тхесаурус“ тежи идентификовању концепцијских полазишта савремених уметничких пракси које настају у Републици Српској након двехиљадите године и њиховом позиционирању у одговарајућим контекстуалним матрицама. Селекцијом неколико најважнијих, најреферентнијих и најрецентнијих уметничких појава, те њиховом интерпретацијом у складу са различитим параметрима савремености проистеклим из актуелних теорија уметности, добијена је категоризација у идејне и контекстуалне целине, а које пружају могући модел ишчитавања појединачних ауторских израза. Ови индивидуални умјетнички опуси препознати су као језгра активних развојних процеса и континуиране квалитативне надградње, па се изложбом жели представити континуитет трајања ове живе и хетерогене микро-сцене и њене експанзије током релативно кратког временског раздобља, а обележене изразитим плурализмом ауторских израза неколико генерација младих умјетника.

Концепцијска основа изложбе на посебан начин повезана је са цртежима који се налазе у унутрашњости Споменика палим Крајишницима на Бањ брду код Бање Луке. Ова монументална споменичка целина из 1961. године дело је Антуна Аугустинчића, а на унутрашњим зидовима Исмар Мујезиновић је, 80-их година XX века, извео цртеже са призорима НОБ-а према скицама свог оца, Исмета Мујезиновића. Највећи део цртежа оштећен је и трајно изгубљен, па их је данас могуће само делимично реконструисати на основу сачуване фото документације. Имајући у виду параметре историје, идеологије, политике, културног наслеђа и специфичне територије, Мујезиновићевим цртежима додељена је симболичка улога обједињујућег чиниоца у процесу тезаурације знања о богатој визуелној уметности насталој на овом простору.

Концепт изложбе осмислила је Жана Вукичевић, виша кустоскиња Музеја савремене умјетности РС.

Loading...