Пројекат Графички дизајнер: аутор или универзални војник представља серију предавања, дискусија, радионица и изложби реномираних аутора, дизајнера и теоретичара из Србије, региона и Европе. Намењен је превасходно студентима уметничких факултета, али и младим професионалцима и широј публици.
О изложби ПОЛЕТ
Југословенска привреда из угла Економске политике у Југославији 1969 -1980.
Другу половину шездесетих година прошлог века у Југославији обележио је покушај велике привредне реформе, односно одлучног и одлучујућег увођења тржишта у социјалистичку економију. Промене у привредном систему довеле су до праве револуције у односу привреде према потрошачима. Предузећа и банке почињу да се боре за своју позицију на тржишту, тражећи свој простор у јавности. Успостављање нове тржишне економија изнедрило је и нову естетику.
На изложби ПОЛЕТ биће приказани најрепрезенатативнији новински огласи објављени у недељнику „Економска политика“ у периоду од 1969. до 1980. године. У питању је својеврсна антологија тог времена која визуелним наративом осликава однос тржишта и привреде, потребу за приближавањем потрошачима и проширење маркетиншких правила и филозофије.
Изложба ће бити постављена у два галеријска простора: у Ликовној галерији и у галерији ПОДРООМ у Културном центру Београд. Богата визуелна грађа систематично је категоризована на преко 100 светлећих паноа уклопљених са конкретним подацима, тако да цела изложба функционише као једна велика инфографика која на најбољи начин преноси дух времена и сведочи о друштвеном устројству тог доба.
Несвакидашњи спој западних тековина оглашавања, с једне, и социјалистицког естетизма, с друге стране. Прогресивна ликовност, духовитост, високи концептуални домети и лајфстајл у покушају!
Осетите оглашавање на југословенски начин!
Изложбу Полет подржао је НИС као друштвено одговорна компанија у оквиру програма под назиовом Култура без граница. Аутори и организатори изложбе студио Метаклиника, партнери на пројекту Културни Центар Београд и Међународна конференција (Графички) Дизајнер: Аутор или универзални војник.
Отварање изложбе 27.марта ће бити у оквиру 4. међународне конференције (Графички) Дизајнер: Аутор или универзални војник.
О недељнику “Економска политика”
Први број недељника „Економска политика“ (ЕП) изашао је 4. априла 1952. године. Руководство Југославије увиђа проблеме у функционисању економије и решава да кроз одшкринута врата у економију једнопартијске државе увуче економски либерализам. Од тада „Економска политика“ постаје авангарда реформи и гласни заговорник тржишне економије. Стиче велики углед у земљи, али и ван ње, посебно на западу. Лист на свом примеру доказује озбиљност ставова редакције – прва се одриче државних дотација и издржава на тржишту. Не продаје се на киосцима, али је менаџмент сваког предузећа које држи до себе био претплаћен на ЕП. Знатан део својих прихода „Економска политика“ остварује и од реклама. Године 1969, као један од првих магазина у СФРЈ ЕП прелази на магазински формат и штампу у боји (корице и рекламе).
У ликовно-техничкој редакцији тада су радили Душан Петричић,Томислав Петернек, Предраг Кораксић Цораx, Бора Коларевић, Бранко Турин, Милан Јанковић, Војислав Перовић, Ранко Грубач. Почетком двехиљадитих “Економска политика” се тихо угасила.