Izložbeni projekat Kulturnog centra Beograda, Udruženja građana Kontra i Art radionice Lazareti.
Ana Adamović, Ah, Ahilej, Boris Burić, Doplgenger, Srđan Keča, Goranka Matić, Vladimir Miladinović, Jelena Mijić, Andrea Palašti, Grupa Škart, Igor Hofbauer & Bora Ćosić
Autorke izložbe: Zorana Đaković Minniti i Žarka Radoja
Čega se sećamo, a šta je ostalo u kontra kadru kojeg nema u našem sećanju? Može li se nešto od toga prepoznati u novinskim reklamama iz novina objavljivanih u Srbiji i Hrvatskoj devedesetih? Kakve se političke i ekonomske promene 80-tih i s početka 90-tih kriju u kadrovima najgledanije jugoslovenske serije „Bolji život“? Kako smo doživljavali nekada, a kako danas, patriotske pesme koje je pevao omiljeni dečji hor Kolibri? Šta nam danas govori i o čemu bi mogao svedočiti jedan od najuticijanijih pisaca jugoslovenskog prostora?
Ova pitanja se provlače kroz neke od radova umetnika, mahom iz Beograda, koji se predstavljaju dubrovačkoj publici izložbom „Tuđe haljine“ u galeriji Otok Art radionice Lazareti.
U pitanju je uzvratna poseta Dubrovniku, nakon izložbe „Grad je mrtav. Živio Grad“ kojom se 27 umetnika nezavisne, umetničke dubrovačke scene predstavilo u galeriji „Podroom“ u Kulturnom centru Beograda tokom septembra i oktobra 2014.
Izložbu otvara muzičko – performerski duo Ah, Ahilej, a u pratećem programu u Art radionici Lazareti biće prikazana dva višestruko nagrađivana dokumentarna filma režisera Srđana Keče.
Zbog istorijskog konteksta i uloge Srbije u ratovima devedesetih, aktivno učešće umetnika u uspostavljanju saradnje između dubrovačke i beogradske savremene umetničke scene i njihovo povezivanje, dve i po decenije kasnije, još uvek je od jednake važnosti, jer veze između dva, nekada povezana grada, danas skoro da i ne postoje.
U nesrazmeri između istorijskog nasleđa i politika savremenosti, koje su samo deo zajedničkih obeležja Dubrorvnika i Beograda, leži važnost individualne odgovornosti. Dominantno svojatanje nasleđa i njegovo eksploatisanje bez stvarne produktivnosti, prekriveno je hvalospevima prošlosti, lepote i ekskluziviteta mesta, neobaveznim izrazima ljubavi kao i pasivnom činjenicom pripadanja Gradu i podneblju.
Promišljajući svoje vreme i prostor, umetnice i umetnici eksplicitnije ili manje direktno referišu na svoj prirodni, društveni i politički kontekst, istovremeno progovarajući o temama i problematici koje imaju univerzalni značaj.
Izložba je otvorena do 15. novembra.
Izložbu organizuju Kulturni centar Beograda, udruženje Kontra i Art radionica Lazareti uz podršku Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Beograda, Grada Dubrovnika i Zaklade Kultura Nova.
P R O G R A M O T V A R A NJ A:
petak, 30. oktobar u 20 sati
Otvaranje izložbe
20:30 – Ah,Ahilej „25 minuta opšteg mesta“, muzički performans, Đorđe Branković i Dragan Novković
utorak 3.11 i petak 6.11. od 19:00 – projekcije filmova Srđana Keče Pismo ocu, (2011), 48 min i Miraž, (2011), 42 min
Opširnije o umetnicima i radovima
*Naziv izložbe je naslov pesme grupe Škart nastale 2008. u kratkom, ličnom dijalogu sa Arsenom Dedićem, koji će u formi video rada biti prvi put prikazan javno u okviru izložbe.