IZLOŽBE U SEPTEMBRU

28.08.2014-20.09, 15:33.
blank-image

Likovna galerija // Mladen Miljanović – Vrt uživanja; Galerija Artget // Vladimir Tatarević i Saša Preradović, Ka idealu klasične lepote: dva pogleda; Galerija Podroom // Goran Dragaš, Rukrajze

Likovna galerija // Mladen Miljanović – Vrt uživanja

Na svojoj prvoj samostalnoj izložbi u Beogradu, Mladen Miljanović se predstavlja radovima koje je izložio na 55. Bijenalu u Veneciji 2013. godine kao predstavnik BiH.

Izložba koja će biti predstavljena u Likovnoj galerija KCB-a ima naslov Vrt uživanja i realizovana je u konceptualnom okviru kao reminiscencija na triptih Vrt zemaljskih uživanja (oko 1500) čuvenog renesansnog slikara Hijeronimusa Boša. Ovaj mističan i provokativan rad holandskog umetnika, bio je Miljanoviću inspiracija da stvori društveno angažovano umetničko delo koje teži višedimenzionalnoj istorijskoj perspektivi, sa jakim konotacijama koje zalaze u socijalno-politički, etički, ekonomski i kulturni kontekst istočnoevropskog društva iz kojeg umetnik dolazi. Ideja koja stoji iza celog projekta Vrt uživanja jeste da su neobuzdane ljudske želje i lične istine potčinjene kolektivnom apsurdu savremenosti, što je tipično za Bosnu u kojoj je umetnik rođen.

Projekat se sastoji iz tri uzajamno povezane celine: mermerni triptih, instalacija i video rad. Posebnost ovih radova čini njihova izvedba. Naime, Miljanović je koristio tehniku graviranja na nadgrobnim spomenicima, što je vrlo tipično za Balkan, da bi na granitnim pločama na hiperrealističan način predstavio splet univerzalnih ljudskih želja i stremljenja. U video radu Slatka harmonija apsurda snimljeni su članovi Banjalučke filharmonije koji sviraju, svako za sebe, svoje omiljene kompozicije, odražavajući na taj način heterogenost i kulturnu dinamičnost BiH. U okviru ovog projekta Miljanović je pozicioniran kao aktivista čija se umetnička praksa na sasvim određen način postavlja i kao model koji omogućava delovanje iz lokalne sredine. Njegovo aktuelno, relevantno, globalno saznanje, promišljeno kroz lokalni kontekst, stvara novu i jasnu umetničku spoznaju, koja je bitan označitelj celog rada.

Projekat se realizuje uz partnersku saradnju Kulturnog centra Beograda i Muzeja savremene umjetnosti Republike Srpske iz Banja Luke, a uz podršku Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije i Ministarstva prosvjete i kulture Republike Srpske.

U petak, 29. avgusta u 13 sati u Likovnoj galeriji biće organizovan razgovor sa umetnikom i prezentacija njegovog rada.

Galerija Artget // Vladimir Tatarević i Saša Preradović, Ka idealu klasične lepote: dva pogleda

Izložba „Ka idealu klasične lepote: dva pogleda“ Vladimira Tatarevića i Saše Preradovića rezultat je njihovog višegodišnjeg istraživanja u tretiranju nagog ženskog tela koje je ovde predstavljeno na petnaestak fotografija.

Umetnički direktor Galerije Artget u 2014. godini Aleksandar Kelić kaže da „dok Preradović ostaje veran klasičnom pristupu i crno-beloj fotografiji, Tatarević eksperimentiše kako u koloritu tako i u naknadnoj nadgradnji izvornog snimka. Ono što na prvi pogled udaljava autore u njihovim pristupima je zapravo tačka dodira gde dolazi do izražaja njihova sistematičnost i preciznost u realizaciji autentičnog stava u fotografiji.“

Ostavši veran tehnici kolor fotografije, enterijeru odnosno studiju, Vladimir Tatarević se na sebi specifičan način okreće dekonstrukciji, u ovom slučaju, starih majstora slikarstva. Na njegovim piktorijalnim fotografijama žene transformisane u Lede, Danaje, Venere renesansnih i baroknih remek dela su posvećene isključivo svom unutrašnjem svetu i biću, a ne posmatraču.

Za razliku od Vladimira Tatarevića, Saša Preradović teži jednom minimalističkom konceptu u prikazivanju akta. Uklanjanjem svih sekundarnih detalja i kreiranjem gotovo praznog i neutralnog ambijenta autor usmerava naš pogled isključivo na akt prikazan uglavnom u klasičnim stavovima i gestovima. Pažljivim posmatranjem uočava se da podjednako važnu bravuru kao i samo telo imaju forma, a pre svega svetlost. Razigravanjem tela u potrazi za odgovarajućim formalnim ritmom, Saša Preradović u svojim radovima nastoji da poveže složeno studijsko svetlo i oblik i da preispita zgusnuti repertoar kreativnog prostora u ovoj iscrpljenoj tematici uz pomoć novonastalog mikro-ambijenta. (Iz uvodnog teksta Ka idealu klasične lepote: dva pogleda Jelene Matić)

Galerija Podroom // Goran Dragaš, Rukrajze

U haosu i slomu društvenih vrednosti, političke elite zaštićene ideologijom i moći koju vlast pruža, funkcionišu po obrascu koji svakog pojedinca svodi na broj. Ne prihvatanjem takvog obrasca, pojedinac je primoran na progon ili bekstvo, dok ostanak sa sobom nosi izvesnost smrti ili obespravljenosti, koja ima naličje smrti.

Prateći kolektivnu traumu posleratnog položaja podunavskih Nemaca, Dragaš se u svojim radovima bavi pre svega pitanjem odgovornosti, na posredan način preispitujući granice između pojedinačne i kolektivne odgovornosti.

Muzička podrška – Din Bouman i Branislav Gluvakov

Din Bouman (Dean Bowman) je poznati vokal njujorške džez i avangardne scene od 1989. godine, prepoznatljiv po svom „tutnjećem baritonu i srceparajućem falsetu“ (Village Voice). Bio je član poznate njujorške grupe Screaming Headless Torsos.
Na otvaranju izložbi će nastupiti u duu sa gitaristom Branislavom Gluvakovim, koga publika poznaje po autorskim projektima okrenutim bluzu i fanku, ali kao saradnika poznatih popularnih rok sastava.

Loading...