Концерт кларинетисте Андреа Масима Грасија и пијанисткиње Ане Кваранте

26.04.2017, 20:00.
blank-image

Културни центар Београда у сарадњи са Италијанским институтом за културу у Београду, представља концерт у оквиру манифестације Serbian Clarinet Academy and Festival

Програм:
Јоханес Брамс
Соната у еф-молу за кларинет и клавир, оп. 120/1 (1894)
Allegro appassionato; Sostenuto ed espressivo
Andante un poco Adagio
Allegretto grazioso
Vivace

Соната у Ес-дуру за кларинет и клавир, оп. 120/2 (1894)
Allegro amabile
Allegro appassionato
Andante con moto
Allegro

Биографије:
Андреа Масимо Граси (Милано, Италија) је дипломирао кларинет на Конзерваторијуму „Ђ. Верди“ у класи Прима Боралија. Завршио је специјалистичке студије код Виторија Луне, Маше Јанучевски и Дарија Де Росе за област камерне музике. Године 1995. је стекао престижну „Диплома д’Оноре“ Академије за музику Киђана у Сијени, а годину дана касније диплому на Међународној академији за музику у Бјели под менторством Ентонија Пеја. Такође је дипломирао на Универзитету у Парми и докторирао на Факултету за музикологију у Кремони.
Наступао је као камерни музичар у Италији, као и у САД, Русији, Великој Британији, Немачкој, Шпанији, Француској и Португалу, на Универзитетима у Чикагу, Минесоти и Мизурију, у Миланској Скали, Универзитету у Руану, Високој школи за музику у Мајнхајму, Фестивалу “Сете сòис Сете луас”…
Као члан различитих камерних састава, заједно са музичарима као што су М. Флаксман, С. Рабеншлаг, Г. Зусмут, Ј. Беринскаја, В. Менделсон, Е. Кругер, Ф. Бертхолт и А. Муније, интерпретирао је је чувена камерна дела Моцарта (Квинтет, К 581), Брамса (Трио оп. 114, Квинтет оп. 115) и Бруха (Стüцке, оп. 83).
Објавио је књигу под називом Госпођица Кларинет (Фрäулеин Кларинетте) генеза и текст Брамсових дела за кларинет (ЕТС, Пиза, 2006), као и Уртекст издање Квинтета за кларинет и гудачки квартет Ј. Брамса (Хенле Верлаг, Минхен).
Редовно држи предавања и мајсторске радионице у САД, Русији, Енглеској, као и на многим италијанским универзитетима и музичким академијама. Посвећен је едукацији у области музике и извођачке уметности, а посебно је ангажован као координатор и предавач Академије Театро алла Сцала (Миланске скале). Члан је Савета Националне српске кларинетистичке асоцијације.

Ана Кваранта (Салерно, Италија) живи и ради у Болоњи. Дипломирала је клавир, хорску музику и хорско дириговање на Конзерваторијуму “Ђ. Мартучи” у родном граду. Завршила је специјализацију код Александра Хинтчева и похађала мајсторске курсеве за камерну музику и клавир професора као што су Б. Петрушански, Б. Бектјерев, Б. Канино и С. Фјорентино. Похађала је предавања Серђуа Челибидакеа из феноменологије у музици, која су имала значајан утицај на њен музички развој. Наставила је истраживања у овој области са једном од најуспешнијих међу Челибидакеовим следбеницима, Кристом Буцбергер. Ана Кваранта је наступала као солиста или члан различитих камерних састава у свим већим градовима у Италији. Наступала је на Високој школи за музику у Мајнхајму, као и на универзитетима у Чикагу и Мизурију.
Осим изођаштву, велику поажњу посветила је научном раду у област музикологије и филозофије у музици. Стекла је докторат из музикологије на Универзитету у Болоњи одбранивши дисертацију Теорија и пракса Серђуа Челибидакеа, што представља један од ретких покушаја да се систематизују комплексна размишљања контроверзног диригента. Кратко је предавала историју савремене музике на Универзитету у Салерну и објавила је неколико радова у стручним часописима и зборницима. Тренутно сарађује са престижним институцијама, одржава концерте, семинаре и мајсторске радионице. Ради као професор клавира у Средњој музичкој школи у Болоњи.

Loading...