Koncert „Mnoga lica Mocarta“

14.11.2016, 21:00.
blank-image

Koncert povodom 260 godina od rođenja Volfganga Amadeusa Mocarta izvešće sopran Radoslava Vorgić Žuržovan i pijanistkinja Vesna Mišić Milikić, zajedno sa gostima fagotistom Nemanjom Mihailovićem i violončelistom Kristofom Mihaelom Vilhelmom Janom.

Program:
Vlofgang Amadeus Mocart
Ptice, K. 307

U usamljenoj i mračnoj šumi, K. 308

Ljubičica, K. 476

Kad je Lujza spalila pisma svog nevernog dragog, K. 520

Večernje osećanje, K. 523

Za Kloe, K. 524

Sonata u Be–duru za fagot i violončelo, K. 292 (196c)
Allegro
Andante
Rondo – Allegro
Nemanja Mihailović, fagot
Kristof Mihael Vilhelm Jan, violončelo

S’altro che lacrime (Suze)
arija Servilije iz opere Titovo milosrđe, K. 621

Giunse alfin il momento… Deh, vieni, non tardar (Konačno dođe taj trenutak… Ah, dođi, nemoj docniti)
arija Suzane iz opere Figarova ženidba, K.492

Koncertna arija Vi imate verno srce, K. 217

Tiger! Wetze nur die Klauen (Tigre! Samo ti oštri kandže)
arija Zaide iz opere Zaida, K. 344

Biografije:
Radoslava Vorgić Žuržovan, sopran, diplomirala je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu na Odseku za opštu muzičku pedagogiju i Odseku za solo pevanje u klasi mr Milice Stojadinović. Master i doktorske studije je završila 2015. godine na “Johanes Gutenberg” univerzitetu u Majncu u klasi prof. Klaudije Eder. Tokom studija u Nemačkoj bila je član „Mladog ansambla“ Državne opere u Majncu gde ostvaruje uloge Lucia u operi „Silovanje Lukrecije“ (Briten), Armida u operi „Rinaldo“ (Handel), Abel u operi „Prvo ubistvo Kaina“ (Skarlati), Tankredi u operi „Oslobođenje Jerusalima“ (Pallavicino) i Suzana u operi “Figarova ženidba” (Mocart), takođe je pevala u Državnoj operi u Rudolštatu. Sarađuje sa ansamblom „Nju triniti barok“, vokalnim horom i orkestrom „Orfelin“, Državnom filharmonijom Rajna-Palatinat, omladinskim orkestrom Odeon, ansamblom „Nojmajer konzort“ i ansamblom „Sarband“.
Tokom školovanja se usavršavala na majstorkim radionicama sa eminentnim profesorima poput Eme Kirkbi, Andreasa Šola, Marijane Mijanović, Šeril Studer, Felisiti Lot, Helen Donat, Volfgang Kačner, Ton Kopman i drugih. Dobitnik je nagrada Kamerne opere Rajnsberg , međunarodnog takmičenja u Nojštatu, baroknog takmičenja TAMIŠ u Sarbrucken, kao i takmičenja solo pevača u Rumi. Bila je stipendistkinja Fondacije “Valter-Kaminski“ u Nemačkoj, Fonda za mlade talente Ministarstva za omladinu i sport „Dositeja“, Akademije nauka i književnosti Majnc, Fonda za unapređenje vokalne umetnosti mladih „Melanija Bugarinović i ćerke Mirjane Kalinović Kalin“ i Humanitarnog fonda „Privrednik“.
Srpskoj publici se predstavila 2015. godine ulogom Anđelike u operi „Orlando” (Hendl) u Teatru i operi „Madlenijanum“. Član je Nove beogradske opere, kao i gost pevač u Državnoj operi u Vizbadenu (Nemačka). Posebnu ljubav neguje prema baroknoj muzici, nemačkom lidu i pedagoškom radu.

Vesna Mišić Milikić je završila SMŠ “Isidor Bajić” u klasi prof. Lidije Gvozdanović. Diplomirala je i magistrirala klavir na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. Rite Kinke.
Učestvovala je na majstorskim kursevima Arba Valdme, Rite Kinke, Kristofa Bernera (Christoph Berner), kao aktivni polaznik, a kao asistent bila je angažovana na majstorskim kursevima prof. Rite Kinke i Paula Gulde. Učesnik je i dobitnik nagrada na domaćim i međunarodnim takmičenjima (Novi Sad, Beograd, Rim, Bratislava). Sarađivala je i nastupala sa Nikolom Srdićem, Laurom Levai–Aksin, Jože Kotarom, Rakel Kamarinjom (Raquel Camarinha), Kristijanom Borošem, Senkom Nedeljković, ansamblom „Musica viva“, „Tajj kvartetom“ i drugima. Oficijelni je korepetitor međunarodnog takmičenja „Anton Eberst“ u Novom Sadu (2008-2014). Solistički je nastupala u zemlji i inostranstvu. Snimala je više puta za radio i televiziju. Autor je projekata francuske umetnosti, među kojima su „Debussy Fest”, „Poulenc – Monah i mangup”, „1914. nada i beznađe”, „Ko je ko u Parizu?”, koji su realizovani u gradovima Srbije pod pokroviteljstvom Francuskog instituta, a koprodukciji Muzičke omladine Novog Sada, Kulturnog centra Beograda i organizacije “Electe“ iz Subotice. Radi kao vanredni profesor na predmetu korepeticija na klavirskoj katedri Akademije umetnosti u Novom Sadu.

Nemanja Mihailović, fagot (Kovin, 1985 ) je završio SMŠ „Mokranjac” u Beogradu u klasi prof. mr Mirka Isaeskog, u čijoj klasi je i diplomirao na FMU u Beogradu. Tokom školovanja je osvojio niz nagrada na republičkim takmičenjima i festivalima muzičkih škola Srbije. Osnivač je kamernog ansambla “DAMS+“, duvačkog trija na FMU i duvačkog kvinteta „Majstori duvači“. Bio je stalni saradnik Umetničkog ansambla „Stanislav Binički“ na mestu solo fagotiste, sa kojim je nastupao i kao solista. Kao honorarni član je sarađivao sa Simfonijskim orkestrom RTS-a, a takođe i sa Vojvođanskim kamernim orkestrom, Beogradskom filharmonijom, sa kojima i danas sarađuje, kao i sa Vojvođanskim simfonijskim orkestrom na mestu prvog fagota. Kao član Festivalskog orkestra učestvovao je na festivalima BEMUS i „KotorArt”. Održao je nekoliko resitala u zemlji.
Učestvovao je u projektima Nemačko-skandinavske omladinske filharmonije, na koncertima u velikoj sali Berlinske filharmonije i u Hamburgu. Član je Vojvođanskog simfonijskog orkestra, orkestra „Orfelin“ i Novosadskog duvačkog kvinteta. Od 2008. godine je zaposlen kao solo fagotista orkestra Opere u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu. Svira na instrumentu graditelja Živana Šarčevića.

Kristof Mihael Vilhelm Jan (Christoph Michael Wilhelm Jahn, Erfurt, Nemačka, 1977) je diplomirao i magistrirao na Visokoj školi za muziku “Franc List” u Vajmaru u klasi profesora Brunharda Boemea. Dobitnik je većeg broja nagrada i priznanja, medju kojima se ističe II nagrada na Državnom takmičenju Nemačke “Jugend musiziert” (1996). Profesionalnu muzičku karijeru započeo je 2000. godine kao član orkestra Staatskapelle u Vajmaru, a zatim je bio angažovan u Simfonijskom orkestru Erfurta, Kamernoj filharmoniji Kelna i delovao je kao vođa grupe violončela orkestra “Lohorchester Sondershausen”. Od 2009. godine živi u Novom Sadu, gde je stalno zaposlen u orkestru Srpskog narodnog pozorišta, a trenutno svira na poziciji vođe grupe violončela. Angažovan je u Vojvođanskom simfonijskom orkestru i kamernom orkestru “Camerata Academica”, a nastavlja da sarađuje sa orkestrom Kamerne filharmonije Kelna kao gostujući član orkestra i solista tokom turneja. Član je, i jedan od osnivaca Gudackog kvarteta Novi Sad. Koncertira širom Nemačke, Velike Britanije i Irske, Francuske, Španije, Australije solistički i kao član kamernih ansambala.

Loading...