Koncert posvećen stogodišnjici rođenja Bendžamina Britna

22.11.2013, 20:00.
blank-image

Proslavljamo ovaj jubilej tačno na dan Britnovog rođenja koncertom kamerne muzike za koji su beogradski muzičari odabrali kompozicije interesantnih naziva i još zanimljivijeg zvuka.

Engleski kompozitor, dirigent i pijanista Bendžamin Britn (1913-1976) smatra se vodećom figurom engleskog muzičkog života 20. veka. S obzirom na to da mu je najveća inspiracija bio glas, ne čudi činjenica da centralno mesto u njegovom opusu zauzimaju opere, kojih je napisao više od deset i među kojima je najpoznatija opera Piter Grejm (1945), kao i ciklusi i pesme za glas i različite instrumente. Osim ovoga, komponovao je i koncerte, simfonije, kamerna dela, kao i filmsku muziku. Poseban deo njegovog stvaralaštva zauzimaju dela koja je pisao za decu i muzičare amatere, smatrajući da svako treba da uživa u lepoti sviranja bez obzira na tehničke sposobnosti izvođača. Bendžamin Britn je često sam dirigovao i svirao svoja dela.

Program:
Bendžamin Britn
Šest metamorfoza po Ovidiju za obou solo, op. 49 (1951) – izbor
Pan
Nioba
Bahus
Nina Ćosić, oboa

Sentimentalna sarabanda iz Jednostavne simfonije, op. 4 (1934)
Transkripcija za klavir četvororučno (ar. Hauard Ferguson)
Milica Sekulić, klavir
Milivoje Veljić, klavir

Dva insekta za obou i klavir (1935)
Skakavac
Osa
Nina Ćosić, oboa
Milica Sekulić, klavir

Varijacije Blizanci za flautu, violinu i klavir četvororučno, op.73 (1965)
Tanja Simonović, flauta
Katarina Tešenji Kovačevski, violina
Milica Sekulić, klavir
Milivoje Veljić, klavir

Rođendanski dar za visoki glas i harfu, op. 92 (1975; stihovi: Robert Berns)
Rođendanska pesma
Moja jutarnja šetnja
Vi Vili Grej
Jagnješce moje
Reka Afton
Zima
Lizi Lindzi
Biljana Valčić Bulatović, sopran
Ljubica Sekulić, harfa

Biografije:
Nina Ćosić (Niš),oboa, je završila nižu i srednju muzičku školu u rodnom gradu. Školovanje je nastavila na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. LJ. Petruševskog. Osvajala je mnoge nagrade na republičkim i saveznim takmičenjima. Stalno je zaposlena u SO RTS-a na mestu druge oboe i engleskog roga. Sarađivala je sa gotovo svim orkestrima, kako u zemlji, tako i u regionu. Često nastupa kao solista i u kamernim sastavima.

Milica Sekulić, klavir, je magistrirala na FMU (2004) u klasi prof. Mirjane Šuice Babić. Čembalo je diplomirala (2009) u klasi prof. Miloša Petrovića. Na Kraljevskoj muzičkoj akademiji u Stokholmu je završila poslediplomske studije (2005) u klasi prof. A. Šilstroma. Na KMA u Stokholmu (2005–2008) je bila specijalizant na studijskom programu za klavirsku pedagogiju. Osvojila je mnogobrojne nagrade sa najvišim plasmanima na republičkim, saveznim i međunarodnim takmičenjima kao solista i u klavirskom duu. Nastupala je  kao solista i kao član kamernih ansambala u mnogobrojnim mestima u Jugoslaviji, Francuskoj, Švedskoj, Engleskoj, Irskoj, Danskoj, Finskoj i Japanu. Svirala je sa Orkestrom Vojske Jugoslavije, Beogradskom filharmonijom, Stokholmskim Akademskim Orkestrom i Švedskom Kraljevskom filharmonijom. Dobila je nagradu UMUS-a za mladog umetnika (2007).

Milivoje Veljić, klavir, je učio kod prof. Svetlane Milošević, prof. Mirjane Žiravac i prof. Branke Žiravac–Jeremić u čujoj klasi je maturirao u školi Dr. Vojislav Vučković. Diplomirao je na FMU u klasi prof. Lidije Stanković. Dobitnik je nagrade FMU iz Fonda Jelene Pavlović za najboljeg diplomca klavirske katedre. Na FMU je nastavio usavršavanje kamerne muzike radeći sa doc. Jasnom Tucović i prof. Milošem Petrovićem. Trenutno je student završne godine doktorskih umetničkih studija, i priprema odbranu  doktorskog umetničkog projekta sa prof. Ljudmilom Gros Popović. Radi kao umetnički saradnik na FMU na Katedri za solo pevanje gde sarađuje sa prof. emeritus Biserkom Cvejić i prof. Nikolom Kitanovskim.

Tanja Simonović, flauta, je diplomirala na FMU u Beogradu (Tahir Kulenović), a trenutno završava postdiplomske studije (prof. Ljubiša Jovanović). Osvajala je nagrade na domaćim i međunarodnim takmičenjima, kako u kategorijama flaute, tako i kao kamerni muzičar. Godine 1996. dobila je nagradu  firme Yamaha kao najuspešniji mladi flautista. Takođe ja pohađala nekoliko majstorskih radionica (L. Debost, I. Grafenauer). Kao solista ja nastupala sa orkestrom Vojske Jugoslavije Stanislav Binički i sa SO RTS-a. Sarađivala je kao orkestarski muzičar sa Beogradskom filharmonijom i orkestrima Narodnog pozorišta, kamerne opere Madlenijanum i Zemunskim kamernim orkestrom. Solista je hora flauta Beogradska siringa. Stalni je član SO RTS-a.

Katarina Tešenji Kovačevski (Beogradu), violina, je stekla osnovno muzičko obrazovanje u MŠ Mokranjac u klasi prof. Đule Tešenjija. Osnovne i magistarske studije je završila na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. Uroša Pešića. Bila na specijalizaciji na Oksfordu kod prof. K. Havaš i u Budimpešti na Akademiji F. List kod prof. N. Šoš i P. Komloša. Dobitnica je mnogih nagrada na takmičenjima učenika i studenata. Prvi solistički koncert imala je sa 14 godina i od tada koncertira po zemlji i inostranstvu. Snimala za Radio Beograd i Radio Novi Sad. Kao solista je nastupala sa SO RTS-a, orkestrom Vojske Juglosavije Stanislav Binički, Niškim SO, SO Burgas i SO Pleven (Bugarska), kao i u Austriji i Švedskoj. Tri godine je bila koncertmajstor Filharmonije mladih B. Pašćan, a kao predstavnik Muzičke omladine Jugoslavije je učestvovala u radu Mediteranskog orkestra (Francuska, 1991–1993) i po pozivu je bila član Filharmonije nacija (1995–1997, dirigent J. Franc). Član je SO RTS-a, gde je na mestu zamenika koncertmajstora. Od  osnivanja (2004) je koncertmajstor Zemunskog kamernog orkestra.

Biljana Valčić Bulatović, sopran, je završila SMŠ Mokranjac i Muzičku akademiju u Beogradu u klasi prof. Zvonimira Krnetića. Posvetila se prevashodno snimanju i koncertnom izvođenju, kod nas gotovo zapostavljene, vokalne forme kakva je solo pesma. U toku školovanja je osvojila prve nagrade na svim republičkim i saveznim takmičeljima. Njen studijski i minuciozni pristup istraživanju solo pesme rezultirao je brojnim solističkim koncertima na gotovo svim važnim scenama u državi. Širokoj publici je predstavila sve najbitnije autore ove forme. Osim klasičnog izbora izvođenja lida (Šubert, Šuman, Brams, Volf) imala je i mnogobrojne tematske koncerte izvodeći solo pesme najznačajnijih kompozitora nacionalnih škola: francuska (Fore, Ravel, Dipark), ruska (Čajkovski, Korsakov, Rahmanjinov), poljska (Šopen), mađarska (List), češka (Dvoržak), norveška (Grig), nemačka (R. Štraus), španska (De Falja), italijanska (Tosti, Respigi) engleska (Britn), a takođe i kompozitora sa ovih prostora (Milojević, Hristić, Binički, Hace, Konjović, I.Stefanović). Snimala je za muzički arhiv Radio Beograda. Osim koncerata za sopran i klavir, imala je i solističke koncerte za sopran i harfu.

Ljubica Sekulić (Beograd, 1982) je diplomirala na FMU u Beogradu, harfu u klasi prof. Ljiljane Nestorovske (2006) i violu u klasi prof. Dejana Mlađenovića (2007). Takođe je diplomirala violu na Akademiji za muziku i dramu u Geteborgu (2008) u klasi prof Bjorna Sjogrena. Dobitnik je nagrada /stipendija iz fondacija Anders Sandrews Stiftelse, Kungliga Musikaliska i Rotary International Student House. Osvojila je brojne nagrade među kojima se izdvajaju druga nagrada na Republičkom takmičenju (1996), prve nagrade na Festivalu muzičkih škola u Negotinu (1997), takmičenju Petar Konjović (1998), Republičkom takmičenju (1998, 2000), Nacionalnom takmičenju u Kotoru (1998), kao i treću nagradu na Harfističkom takmičenju u Beogradu (2004). Nastupala je kao solista i kamerni muzičar ili član orkestra u Srbiji, Švedskoj, Crnoj Gori, BiH, Grčkoj, Italiji, Austriji, Norveškoji Nemačkoj, u programima radija i TV. Često nastupa i sa jazz i world music bendovima. Nastupila je kao solista uz pratnju Sarajevske filharmonije (2012). Od 2003. godine je član UMUS-a. Trenutno živi u Stokholmu gde, osim solističkih koncerata, često nastupa sa orkestrima kao sto su The Stockholm Sinfonieta, The Stockholm Concert orchestra i simfonijski orkestar Sent Mateus.

Loading...