Koncerti trija „Sofrenović/Zarić/Grip“ i „Sandell/Grip/Mezei“

15.05.2014, 20:00.
blank-image

Ovi koncerti su organizovani u saradnji Međunarodnog festivala nove muzike “Ring Ring”, kolektiva „ImprovE“ i Kulturnog centra Beograda, uz finansijsku podršku Ambasade Kraljevine Švedske u Beogradu.
Ove večeri nastupiće majstori slobodne improvizacije koji su se okupili u ad hoc triju:
Sten Sandel, klavir
Džoel Grip, kontrabas
Silard Mezei, viola

Pijanista, kompozitor i izvođač Sten Sandel je doktorirao 2013. godine na Univerzitetu u Geteburgu temom O sadržaju tišine. Sarađivao je sa velikim imenima savremenog džeza (sastav GUSH – Mats Gustafsson, Raymond Stridom; Sofia Jernberg, Fredrik Ljungkvist, John Berthling, Sven-Ake Johansson, Evan Parker, David Moss, Barry Guy, Sainkho Namchylak, Paal Nilssen-Love).
Komponovao je i izvodio žanr muzičke drame sa umetnicima (M. Florin, W. Kyrklund, P. Oskarson, A. Melldahlom, L. Wassrinom, P. Engkvistom, R. Skoglundom, S. Ekblad, S. Götheom, V. Monaco, K. Dunérom, M. Jacobssonom).
Objavio je preko 50 diskografskih izdanja širom sveta.

Energični švedski kontrabasista i producent Džoel Grip dugi niz godina ima važnu ulogu na sceni nove improvizovane muzike u Evropi. Kao osnivač izdavačke kuće Umlaut Records, otvoren je za kreativne forme organizovanja grupa muzičara i međunarodnu promociju njihove muzike. Od 2003. godine jedan je od glavnih organizatora nezavisnog festivala Hagenfesten u švedskom gradu Dala-Floda, koji je verovatno i najprijatnije mesto za free-improvizovanu muziku, ne samo u Švedskoj već u čitavoj Evropi. U grupama kao što su Peeping Tom, Kege Snö, Je Suis! i SNUS, Gripov intenzivan i ličan način sviranja daje muzičku osnovu koja se ističe, ali ipak ostavlja mesta istinskom muzičkom dijalogu – sa slušaocima isto koliko i sa ostalim muzičarima u bendu. Grip nastupa kao solista, u duu ili sa većom grupom improvizatora širom Evrope, SAD-a i Azije. Pored toga, često sarađuje i sa savremenim i buto plesačima, kao i sa različitim umetnicima, pesnicima i filmskim stvaraocima.

Silard Mezei je studirao violinu u Subotici i Senti, a kompoziciju je diplomirao na FMU u Beogradu u klasi profesora Zorana Erića. Predstavljao se širom Evrope kao izvođač (violinista, kontrabasista i violista) i kao kompozitor. U svojim delima lucidno spaja elemente mađarske narodne muzike, fri džeza, pozorišne i savremene muzike.
Jedan je od retkih autora džeza sa ovih prostora koji izdaje albume za strane izdavače kao što su prestižna poljska kuća Not Two ili britanski Slam Productions, koji je objavio aktuelni Mezeijev album. Domaća publika ga najbolje poznaje sa festivala kao što Kanjiža Jazz Festival i Ring Ring, a prošle jeseni je sa svojim septetom nastupio u Studiju 6, u direktnom prenosu na kanalu RTS Digital.
Godinama sarađuje sa Jožefom Nađom komponujući scensku muziku. Njihov zajednički projekat Les Philosophes proglašen je pozorišnim komadom godine u Francuskoj (2001).

Prvi nastup ove večeri biće svetska premijera, kao što je često slučaj kada su ImprovE događaji u pitanju, koncert trija koji čine:
Ana Sofrenović, glas
Milana Zarić, harfa
Džoel Grip, kontrabas

Ana Sofrenović je završila Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu, na odseku za glumu. Nakon fakulteta uporedo razvija svoju glumačku i muzičku karijeru. Ostvarila je veliki broj uloga u mnogim domaćim i inostranim filmovima i pozorišnim predstavama za koje je više puta nagrađivana, kao i u nekoliko značajnih engleskih televizijskih serija za BBC i ITV.
Glas je školovala kod gospođe Meri Hamond, šefa katedre za muzički teatar na Kraljevskoj muzičkoj akademiji u Londonu. Njeno pevačko iskustvo obuhvata rok i džez muziku, kao i operu i savremenu avangardnu muziku.
U januaru 2006. godine nastupala je na koncertu u Karnegi holu u Njujorku, u okviru majstorskog kursa kultne američke avangardne kompozitorke i pevačice, Meredit Monk na koji je pozvana sa još osamnaest pevača iz celog sveta. I dalje aktivna kao filmska i pozorišna glumica, poslednjih 8 godina se posvetila istraživanju ljudskog glasa i njegovoj upotrebi u performansu koja izlazi iz okvira tradicionalnih vokalnih tehnika. Posećuje i održava radionice za glas i interdisciplinarni perfromans, upoznajući kroz direktnu saradnju rad umetnika kao što su Shelley Hirsch, Jaap Blonk, Joan La Barbara, John Giorno, Phil Minton, Tran QuangHai, Maria Hussman i sarađuje na projektima širokog žanrovskog spektra sa umetnicima u zemlji i inostranstvu.
Godine 2013. predstavila se sa svojim novim autorskim projektom Glasovi naručenom za program Beogradskog džez festivala.

Beogradska harfistkinja Milana Zarić je zaposlena u Beogradskoj filharmoniji na mestu prve harfe. Takođe je aktivna kao solo muzičar, improvizator i član ili osnivač različitih kamernih sastava u Srbiji i Holandiji. Kompozitori Hugo Morales Murguia, Falk Huebner, Teodora Stepančić, Jasna Velicković i Ana Gnjatović su joj posvetili dela. Delo Ričarda Bareta Tendril za harfu i elektroniku, biće premijerno izvedena u okviru ovogodišnjeg Ring Ring festivala. U periodu od 2009. do 2011. godine Milana Zarić se usavršavala na Kraljevskom konzervatorijumu u Hagu u oblasti savremene muzike za harfu i improvizacije. Po povratku u Beograd, osnovala je kolektiv i ansambl za novu muziku Studio6.
Takođe je član No borders orchestra, trija Timbre, Ansambla Žebeljan i aktivna kao predavač na majstorskim radionicama za kompozitore i imporvizatore. Jedan je od osnivača kolektiva ImprovE, koji od 2012. godine redovno organizuje koncerte i performance u Beogradu.
Sarađivala je sa brojnim inostranim muzičarima (Chris Cutler, Butch Morris, Peter van Bergen, Augusti Fernandez, Annie Gosfield, Yedo Gibson, Anne la Berge, Zsolt Sores). Nastupala je na festivalima November Music (Bos), Rotterdam Operadagen, BEAM festival (London), Doek festival (Amsterdam), Muzički bijenale Zagreb, Tribina kompozitora (Beograd), Interferences pozorišni festival (Kluž).

Ovi koncerti su i početak 19. Međunarodnog festivala nove muzike Ring Ring koji će trajati do 28. maja.

Ulaz na koncerte je slobodan

www.ringring.rs

Loading...