Saradnja sa Festivalom rane muzike ove godine se ogleda u zajedničkoj organizaciji koncerta Morisa Klementa, rezidencijalnog orguljaša Luksemburške filharmonije, kao tačka programskog preseka dva festivala – koncert je sastavni deo programa Festivala rane muzike, a ujedno i najavni program festivala „Dani orgulja – Dies organorum“.
12. beogradski međunarodni Festival rane muzike će se ove godine održatio od 10. do 25. juna i ugostiće mnoge domaće i strane muzičare i ansamble. Koncert luksemburškog orguljaša Morisa Klementa u okviru ovog Festivala, a kojim ujedno najavljujemo početak 17. međunarodnog festivala Dani orgulja – Dies organorum je način da se dva festivala udruže oko zajedničkih ideja i ciljeva i doprinesu promociji muzike visokog kvaliteta i kulture uopšte.
Cena karte za koncert je 300 dinara.
Program:
Đovani de Mak
Capriccio sopra re fa mi sol
Đirolamo Freskobaldi
Toccata Primo (2do libro)
Toccata Quarta (2do libro)
Tarkvinio Merula
Capriccio cromatico del primo tono
Matijas Vekman
Tokata in de
Johan Jakob Froberger
Fantasia sopra ut, ré, mi, fa, sol, la
Henri Persel
Voluntary in G
Georg Bem
Vater unser im Himmelreich
Partite sopra Wer nur den lieben Gott lässt walten
Ditrih Bukstehude
Ciaccona in e BuxWV 160
Canzona in C BuxWV 166
Toccata in F BuxWV 156
Biografija:
Nakon završenih studija na konzervatorijumima u Luksemburgu, kod Alana Virta i Žana Ferara, i Briselu kod Benoa Mernijea, Moris Klement je nastavio studije orgulja kod Žana Boajea na Conservatoire National Supérieur de Musique de Lyon (Visoki nacionalni konzervatorijum za muziku u Lionu). Ova saradnja je bila presudna i korenito je uticala na Klementovu muzičku karijeru. Ovaj nagrađivani orguljaš je usavršio svoje sviranje kroz konstantan dijalog sa instrumentom. Imajući u vidu da muzika nije standardizovana umetnost, već elementarna manifestacija ljudskog života, Moris Klement pokušava da pomoću nje prenese svoju veru u istinu i lepotu. U svojoj interpretaciji teži da ujedini muzičku suštinu i formu, duh i osećajnost, kontemplaciju i strast. Za njega je imporvizacija, kako na orguljama tako i na klaviru, osnovni izvor kreativnosti i predivno polje za eksperimentisanje. Ona mu omogućava da živi muziku u svoj svojoj neposrednosti. Moris Klement izražava svoju ljubav prema klasičnoj muzici i improvizaciji kroz koncertne i pedagoške aktivnosti. Na brojnim radionicama i kursevima koje održava trudi se da podstiče kombinovanje muzičke imaginacije, stvaranja i interpretacije, pritom naglašavajući prisutnost i neposrednost. Uporedo radi kao profesor orgulja i improvizacije na Conservatoire de Musique du Nord u Luksemburgu. Trenutno je rezidencijalni orguljaš Luksemburške filharmonije i redovno nastupa sa muzičarima kao što su perkusionista Martin Grubinger i trubačica Tine Ting Helset. Kao solista nastupao je na međunarodnim festivalima u Njujorku, Vašingtonu, Čikagu, Mineapolisu, Parizu, Lionu, Briselu, Cirihu, Minhenu, Štutgartu, Lajpcigu, Beču, Insbruku, Pragu, Milanu i Kopenhagenu.
Koncert se realizuje zahvaljujući organizaciji music:LX