Nevena Popović u svojim radovima razmatra agresivni upliv i uticaj tehnike na razvoj savremenog društva.
Ukazujući na potrebu za “usporavanjem“ života u vremenu koje nas ubrzano “troši“, izloženi radovi Nevene Popović predstavljaju opomenu da će nas sopstvena žurba odvesti ka uništenju.
Stav da se ljudska bića transformišu u svoje tehnološko okruženje, Nevena Popović prikazuje kroz figure idola. Nastali na principima asamblaža i skulptorskih instalacija, postavljeni u prostoru galerije, idoli kao antropomorfni satni mehanizmi, najavljuju buduće “kiborg” spojeve organskog i mehaničkog. Stvoreni na ruševinama prirode, iz samog racionalnog poretka tehnologije, slično “mašinama-alatljikama” skulptora Eduarda Paolocija (Eduardo Paolozzi), konstrukcije idola “funkcionišu” u društvu čiji mentalni procesi teže tehnološkoj postojanosti. Ali, za razliku od Paolocija, koji nazivom “idol“ želi svojim skulpturama-mašinama da “vrati“ dušu, Popovićeva svojim skulptorskim predstavama idola nagoveštava da je ta duša već izgubljena… Ukazujući da postajemo smrtni zavisnici od brzine, umetnica nam svojom izložbom poručuje da je prevelika cena koju u životu plaćamo za trenutnu tehnološku “sreću“. (iz teksta Olivere Erić Kuda tako žuriš )
Nevena Popović (Beograd, 1976) je osnovne i magistarske studije vajarstva završila na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu u klasi profesora Slavoljuba Radojčića i Zdravka Joksimovića. Kao dobitnik WUS AUSTRIA stipendije 2006. godine bila je gost student na Akademiji likovnih umetnosti u Beču u klasi profesorke Marine Gržinić. Trenutno je na završnoj godini doktorskih umetničkih studija na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Aktivno izlaže od 2002. godine. Član je Udruženja likovnih umetnika Srbije od 2005. Učestvovala je na brojnim izložbama, umetničkim događajima, likovnim kolonijama i radionicama u Srbiji i inostranstvu. Njeni radovi nalaze se u kolekcijama: Telenor kolekcija savremene srpske umetnosti, Muzej grada Beograda, Muzej rudarstva i metalurgije u Boru i u privatnim kolekcijama.
Izložba Srećnom čoveku sat ne otkucava u Likovnoj galerija Kulturnog centra Beograda je deo doktorskog umetničkog projekta na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. www.venave.com
Razgovor s umetnicom
Četvrtak, 10. septembar u 18:00
Učestvuju: Olivera Erić, istoričarka umetnosti i Radoš Antonijević, umetnik
Kao prateći program izložbe organizujemo susret sa umetnicom na kome ćemo razgovarati o aktuelnoj postavci, polaznoj ideji za izložbu, o materijalima u kojima umetnica stvara i istražuje, o pojmu mehaničkog vremena i njegovom uticaju na modernog čoveka…