blank-image

Ликовна галерија КЦБ-а : изложба уметнице Жељке Момиров-„Сећања у настајању 2“; Галерија Артгет: изложба колектива КАМЕРАДЕС- „Диртy Сеасон – Нецензурисано“; Галерија Подроом: изложба „Република поезија“, аутора Влада Мартека, Герхарда Фалкнера и Наташе Теофиловић
У четвртак 10. марта у 19:00 Културни центра Београда отвара 3 изложбе у својим галеријским просторима. Све изложбе су отворене за публику до 2. априла, а радно време галерија је од 12 до 20 сати, осим недељом.

У Ликовној галерији КЦБ-а представљамо изложбу уметнице Жељке Момиров, Сећања у настајању 2. У питању је фотографска инсталација која нас упућује на прустовску потребу Жељке Момиров да трага у ишчезлом времену. Централни експонат је фотографски портрет уметничине баке, личности којој је Жељка Момиров била веома привржена.
Интимну потребу да сачува успомену на драгу особу, уметница је претворила у трагање за адекватним начином предочавања сопствене представе о некоме кога је волела и поштовала. Човекова свест се при гледању слика из прошлости везује за само један моменат снимљен у магновењу, за један сићушни тренутак из његовог целокупног животног века који је ретко кад (или баш никад) у стању да репрезентује све оне особине која је та личност поседовала, или све оне тренутке којим нас наше сећање за те личности везује. Јер, сећања која имамо временом бледе те остаје само појам сећања на оно што је некада било реално. Управо тај појам сећања истражује Жељка Момиров. Отуда су ове фотографије подвргнуте различитим поступцима и „корекцијама“: дигитална обрада фотографија, умножавање истоветног портрета, градацијско замагљивање и „нестајање“ лика, искривљење погледа кроз овалне клиритне плоче… све је то уметница подуyела из жеље и немоћи да се изгубљено сачува…(Сава Степанов, из уводног текста у каталогу изложбе)

У галерији Артгет отварамо прву изложбу из нове сезоне са уметничком директорком галерије Артгет Иваном Томановић.
Ивана Томановић је ванредни професор на Академији уметности Универзитет Нови Сад и Академија уметности Алфа универзитет Београд. Нову сезону под називом Сва лица документаризма започињемо изложбом колектива КАМЕРАДЕС – Диртy Сеасон – Нецензурисано.
Шесторица младих документариста, углавном ангажованих у новинским редакцијама, увидели су снагу заједничког гласа и удружили, пре свега, своје ставове, знања и вештине у креирање значајног и обимног документа о времену у коме живимо.
Њихова тема смо ми – свих природа и структура, опредељења и припадања (политичких, класних, сексуалних …), заробљени више од две деценије у гротлу помешаних обећања, веровања, надања и стварног живота. Крећући се у својеврсном врзином колу постали смо несвесни сопствене реалности, склони полагању наде у боље сутра које само што није стигло. Крајње исполитизовано друштво одлично маскира беду која „боји“ нашу свакодневицу у сиво, док свакодневна борба за голи живот замагљује поглед на друштво које прождире сопствене становнике. Директне и визуелно снажне фотографије чланова колектива Камерадес тек понекад освану на страницама овдашњих медија јер њихов бритак коментар задире дубоко у успавану свест уморног и разочараног народа који утопијски тражи своје идоле у политичким фигурама или пак у погрешно схваћеној традицији. Из текста Садашњост зарад будућности Иване Томановић

У галерији Подроом на изложби „Република поезија“, насталој у оквиру манифестације Културног центра Београда посвећеној савременој поезији и њеним релацијама са другим уметничким праксама, представљени су радови Влада Мартека, Герхарда Фалкнера и Наташе Теофиловић. Они долазе из различитих поднебља, припадају различитим генерацијама и поетикама, али оно што их повезује јесте деловање у оквирима визуелне уметности и поезије, а такође им је заједничко и искуство живота и рада у бившим социјалистичким земљама. Владо Мартек је почео као песник, да би 70-их ушао у нову уметничку праксу са Групом шесторице, која ће наредних деценија бити контекст у којем ће развијати и своју песничку праксу. Наташа Теофиловић је свој уметнички рад започела 90-их година у Студентском културном центру Београда и кретала се од производње објеката, преко перформанса и видеа до 3Д анимације. Паралелно са овим радом, писала је поезију, која је извирала из њеног уметничког искуства.
Видео радови/уметнички филмови чија је повезница поезија једног од најзначајнијих немачких песника средње генерације – Герхарда Фалкнера, показују продуктивне могућности удружене креативности песника, визуелних уметника, филмских и позоришних стваралаца. Испитујући границе и могућности језика и „жанра“ поезије Фалкнер се својим текстовима густих значања храбро укључује у колективне уметничке друштвене акције попут својеврсног протестовања против недавног рушења берлинске Палате Република, амблема културног и друштвеног окупљања Источне Немачке (ДДР-а).

Додатне информације о уметницима и пратећем програму изложби налазе се на адреси www.kcb.org.rs

Loading...