Tema: PAROVI, TROUGLOVI
CRIMSON KING
Confusion will be my epitaph
King Crimson
Krug rezervoara za gas, gvozdeni profil
koji se ocrtava ispod krila, još jedna okuka
reke: frenetični
grad froncla se u opustošena i metalna
predgrađa, roka i minimarketa,
sindikalnih poraza. Stare industrije
povraćene na vašaru vinila, dim i kiseline
na nasipima Kamdena, uzaludne brazde
snova, urezane ili sastrugane, smerni životi,
alternative nestale u jecaju saksa, dugom ehu ubodenog
muga, parodija
stvarnijih i dosta drugačijih ishoda. Kraj zida
automat odbija loptu od krpica i lastiša:
ponovo je uzeti, baciti, nastaviti. Velika muzika,
ovde, na crvenom dvoru
poraženog kralja, jednog glasa
koji je znao svaku uličicu, svaku suzu,
svaki gnev zvezde i čelika.
Fabio Pusterla (1957)
Preveo sa italijanskog Dejan Ilić
Iz knjige Potopljena gomila, Povelja, Kraljevo, 2007.
Prvi album čuvenog benda iz vremena psihodelije i progresiv-roka tridesetak godina kasnije podstakao je Pusterlu da uobliči svoju viziju crvenog kralja i muzike sa te ploče. U nekim kulturama, kao što se u pesmi lepo vidi, pop-muzika se smatra za sasvim relevantno civilizacijsko iskustvo.