Petnaesti Festival autorskog filma, 4. dan

28.11.2009, 16:22.
blank-image

Danas je na FAF-u i film „Priče iz zlatnog doba” u kome su adaptirane najpopularniji urbani mitovi poslednjih 15 g Čaušeskuove vladavine. To su komični, bizarni i iznenađujući mitovi koji se često nalaze na samoj granici nadrealnih događaja svakodnevnog života pod komuističkim režimom.

subota 28. novembar

10.00: DIVLJE TRAVKE (Francuska/Italija) režija: Alen Rene 104 min
Jedan izgubljeni i pronađeni novčanik vodi do romantične avanture između Žorža i Margarite.
Pošto je ispitao ličnu kartu vlasnika crvenog novčanika, Žoržu na pada lako da vrati novčanik u policiju.
Sa druge strane, ni Margaret ne može da izbegne radoznalost i da se ne zapita ko je pronašao novčanik.
Trudeći se da ostanu u formalnim okvirima dobročnistva i zahvalnosti, njihov svakodnevni život polako kreće da se uzburkava.
Najnoviji film Alana Renea “Divlje travke” zasnovan je na romanu Kristijana Galija “L’incident”.

13.00: PRIČE IZ ZLATNOG DOBA (Rumunija/Francuska) 155 min; režija: Hano Hefer, Razvan Markulesku, Kristijan Munđu, Konstantin Popesku, Joana Urikaru
Film nam dolazi od autora „Četiri meseca, tri nedelje i dva dana”.
Poslednjih petnaest godina vladavine Čaušeskua su bile najgore u rumunskoj istoriji. Nasuprot tome, mašinerija propagande se prema tom vremenu bez izuzetka odnosila kao prema periodu „zlatnog doba”.
„Priče iz zlatnog doba” adaptiraju za film najpopularnije urbane mitove tog perioda. To su komični, bizarni i iznenađujući mitovi koji se često nalaze na samoj granici nadrealnih događaja svakodnevnog života pod komuističkim režimom.
Ono što je održalo Rumuniju u životu bio je humor, a ovaj film ima za cilj da ponovno zabeleži tu atmosferu tako što oslikava portret preživele nacije koja je svakodnevno živela u svetu izvrnute logike diktature.
„Priče iz zlatnog doba” kombinuju nekoliko istinitih priča da bi opisale eru u kojoj je hrana bila važnija od novca, sloboda važnija od ljubavi i opstanak važniji od principa.

15.45: GLASNIK (SAD) režija: Oren Moverman 107 min
Vil Montgomeri je prošao sito i rešeto. Upravo se vratio sa svoje aktivne vojne službe, gde je zadobio povrede očiju i nogu. No, umesto da pijucka pivo i polako odsluži svoja presotala tri meseca u vojnoj službi na rehabilitaciji, Vilu je dodeljen drugi, ozbiljniji zadatak – obaveštavanje porodica preminulih vojnika o tom tragičnom događaju. Vil ne može da poveruje da mu je, kao ranjenom ratnom heroju povratniku, dodeljen ovako zahtevan posao. Ali, u vremenu interneta, gde je dovoljno pritisnuti dugme za informaciju i gde se o ratu izveštava sa lica mesta, najbitnije je da zadatak bude obavljen brzo i efektno. Poslednja stvar koju Vojska Sjedninjenih američkih država želi jeste da majka sazna o sudbini svoga sina jedinca preko CNN-a…

17.45: PRAH VREMENA (Grčka/Ital/Fra/Nem/Rusija); režija: Teo Angelopulos 125 min
Američki filmski reditelj grčkog porekla, snima film koji pripoveda njegovu priču i priču njegovih roditelja. Ta priča se odvija u Italiji, Nemačkoj, Rusiji, Kazahstanu, Kanadi i Sjedinjenim američkim državama. Glavni lik je Eleni – ona traži apsolutnu ljubav. U isto vreme, film predstavlja dugo putovanje kroz istoriju i događaje u poslednjih pedeset godina koji su ostvarili uticaj na XX vek. Likovi u filmu se kreću kao u snu. Prah vremena meša sećanja. A. ih istražuje i proživljava u sadašnjosti.

20.00: SVI DRUGI (Nemačka) režija: Maren Ade 119 min
Ovo je priča o Giti i Krisu, paru osobenjaka koji se, na odmoru, bore sa svojim usamljeničkim zajedništvom. U pitanju je intimni portret dvoje ljudi onakvih kakvi su samo kada su sami: sa svim tajnim ritualima, ludostima, neispunjenim snovima i borbama moći. Jedan naizgled nevažan događaj – susret sa drugim parom – počinje da narušava njihovu vezu. Ne samo da je drugi par uspešniji, nego uspeva da, ispod moderne spoljašnjosti, prikrije konvencionalnu podelu uloga polova.
Ugledajući se na ovaj par, Kris počinje da pokazuje svojoj devojci ko je glavni, a zbog ovoga Giti kreće da gubi poverenje u svog partnera. Ona pokušava da se suprotstavi njegovim novim idealima, ali ovaj, na početku zabavni eksperiment sa novim ulogama, prerasta u tihu borbu sa sopstvenom ličnošću. Polako, igrajući uloge, oboje počinju da gube sopstveni identitet.
U pitanju je intimna ljubavna priča koja prodire u dubine odnosa i oslikava emocionlanu neuravnoteženost cele generacije.

22.30: GLASNIK (SAD) režija: Oren Moverman 107 min
Vil Montgomeri je prošao sito i rešeto. Upravo se vratio sa svoje aktivne vojne službe, gde je zadobio povrede očiju i nogu. No, umesto da pijucka pivo i polako odsluži svoja presotala tri meseca u vojnoj službi na rehabilitaciji, Vilu je dodeljen drugi, ozbiljniji zadatak – obaveštavanje porodica preminulih vojnika o tom tragičnom događaju. Vil ne može da poveruje da mu je, kao ranjenom ratnom heroju povratniku, dodeljen ovako zahtevan posao. Ali, u vremenu interneta, gde je dovoljno pritisnuti dugme za informaciju i gde se o ratu izveštava sa lica mesta, najbitnije je da zadatak bude obavljen brzo i efektno. Poslednja stvar koju Vojska Sjedninjenih američkih država želi jeste da majka sazna o sudbini svoga sina jedinca preko CNN-a…

Loading...