POHLEPA NIJE U MODI, SAOSEĆANJE JESTE, izložba u okviru konferencije (Grafički) dizajner: Autor ili vojnik

27.03.2013-13.04, 19:28.
blank-image

Međunarodna konferencija (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik predstavlja seriju predavanja, diskusija, radionica i izložbi renomiranih autora, dizajnera i teoretičara iz Srbije, regiona i Evrope. Projekat je prevashodno namenjen studentima umetničkih fakulteta i fakulteta za dizajn iz regiona, ali i mladim profesionalcima i široj publici.
Međunarodna konferencija (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik predstavlja četvorodnevnu seriju predavanja, diskusija, radionica i izložbi renomiranih autora, dizajnera i teoretičara iz Srbije, regiona i Evrope. Projekat je prevashodno namenjen studentima umetničkih fakulteta i fakulteta za dizajn iz regiona, ali i mladim profesionalcima i široj publici.

Pretpostavljamo da živimo u savremenim, demokratski ustrojenim državama, koje podrazumevaju pluralizam političkih, kulturnih i verskih ubeđenja i stavova iz kojih bi, valjda, trebalo da proizađe svekolika raznolikost onoga što zovemo životnim stilom. Kako je onda moguće da skoro sve dizajnerske škole podučavaju unutar jedne jedine doktrine?

Ideje modernizma.

Sa posledicama koje isključuju ogroman broj ljudi koji žive izvan našeg umetničko-dizajnerskog geta. Čemu tako isključive studije dizajna?*

S druge strane, kad govorimo o dizajnu, da li uopšte imamo nešto drugo na raspolaganju?
Kako podučavati buduće profesionalce sa softverom, napravljenim na postulatima avantgardnih pokreta sa početka prošlog veka i sa umovima zarobljenim u modernističku mrežu?

I na kraju, za koji hrabri novi svet?

* Jan Michl, A Case Against Modernist Regime in Education

U okviru ovogodišnje međunarodne konferencije (Grafički) Dizajner: Autor iliuniverzalni vojnik – Obuka, biće organizovane sledeće izložbe: POLET – Ekonomska propaganda u Jugoslaviji 1969 -1980. godine; Pohlepa nije u modi, saosećanje jeste- izložba plakata holandskih dizajnera; Search/Find/Like/Share – Mogućnosti vizuelnog pripovedanja, kustoski tim Sven Ehman i Denis Elbers; Novine su mrtve, živele novine! Tribuna 2009-2013; IMAM(O) PROBLEM; Izložba radova učesnika konferencije- Menjaža.

POHLEPA NIJE U MODI, SAOSEĆANJE JESTE – izložba plakata holandskih dizajnera
Galerija Artget Kulturnog centra Beograda, Trg Republike 5
Izložba je otvorena od 27. marta do 13. aprila.

Izložba je rezultat saradnje Festivala grafičkog dizajna u Bredi (GDFB) sa međunarodnom konferencijom (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik.

GDFB će predstaviti dve izložbe: Search/Find/Like/Share – Mogućnosti vizuelnog pripovedanja i izložbu plakata holandskih dizajnera Pohlepa nije u modi, saosećanje jeste.

Direktor GDFB-a Denis Elbers (Dennis Elbers) je gost konferencije, i u četvrtak 28. marta će održati predavanje.

Zbirka plakata Pohlepa nije u modi, saosećanje jeste („Greed is out, empathy is in“) sadrži oko 30 plakata, uglavnom perspektivnih holandskih dizajnera inspirisanih ovim citatom primatologa Fransa de Waala. Citat, kao i plakat, stimulišu i pokreću ljude na mnogo svesnije ponašanje.

Dizajneri koji učestvuju na izložb: Alfons Hooikaas (NL), Aron Vellekoop Leon (NL), Bureau Breugelmans (NL), Baster (NL), Feixen (CH), Freshco (NL), Gorilla (NL), Holy Grey (NL), Inbal Kaplan-Harari (IS), James Victore (US), Jan en Randoald (BE), Judith van der Velden (NL), Julien Simshauser (DE), Kenzo Mayama Kramarz (BR), Koen Taselaar (NL), Leon Poirters (NL), Ludwig Volbeda (NL), Magdalena Phiel (SE), Marcel Haeusler (DE), ME Studio (NL), Morlok Hasselbach (NL), Nicole Martens (NL), Pinar & Viola (NL), Raymond Lemstra (NL), Rejane Dal Bello (BR), Ropp Schouten (NL), Rutger Termholen (NL), Sjoerd Koopmans (NL), Studio SigmaDelta (NL), Studio Naam (NL), Suzanne Caerteling (NL), Toko (NL), Erosie (NL).

Realizaciju izložbe su pomogli Dutch Creative Industries Fund i Kulturni centar Beograda.

Loading...