Na koncertu pod nazivom Povratak ljiljana – francuska muzika za čembalo u 20. veku će nam se predstaviti mladi čembalista Milan Popović izvodeći kopozicije na modernom čembalu.
Program:
Moris Ravel
Kuprenov grob
Prelude
Forlane
Menuet
Rigaudon
Fransis Pulenk
Francuska svita, FP 80
Bransle de Bourgogne
Pavane
Petite marche militaire
Complainte
Bransle de Champagne
Sicilienne
Carillon
Frank Agsterib
Suite Hybride pour clavecin
Hommage a M. Kagel
Prelude
Courante vite
Interlude I
Rondeau
Interlude II
Les Coucous Reunis
Žan Franse
L’ Insectarium za čembalo
La Scolopendre
La Coccinelle
L’Argyronete
Les Talitres
La Scarabee
Les Fourmis
Muzički resital je propraćen autorskim predavanjem pod naslovom Čembalo u 20. veku – povratak ili novi početak? koje se bavi aspektima ponovnog interesovanja za čembalo i čembalističku literaturu tokom 20. veka. Predavanje će biti održano u četvrtak, 14. novembra u 18 časova u Etnografskom muzeju.
Biografija:
MILAN POPOVIĆ je završio osnovne studije klavira, kao i osnovne i specijalističke studije čembala na FMU u Beogradu. Na istom fakultetu je i doktorirao, odbranivši doktorski umetnički projekt sa temom istraživanja interpretativnih veza između francuske muzike za čembalo 18. i 20. veka. Tokom školovanja se usavršavao na brojnim kursevima klavira i čembala u zemlji i inostranstvu, ostvarivši saradnju i kontakte sa brojnim evropskim muzičarima. Pohađao je kurseve na Međunarodnom festivalu čembala u Beogradu, kurseve Austrijske barokne akademije, učestvovao je u radu Barokne radionice Predraga Novovića. Tokom 2007/08. godine je bio stipendista Austrijske barokne akademije zahvaljujući čemu je učestvovao u letnjim školama čembala, generalbasa i kontinuo sviranja, koje se svakog leta održavaju u mestu Gmunden (Austrija). Među čembalistima kod kojih se usavršavao su Maria Luisa Baldassari, Erich Traxler, Anne Marie Dragosits, Eugene Michelangeli, Siegbert Rampe, Egon Mihajlović, Blandine Rannou, Jory Vinikour i drugi.
Ostvario je veći broj javnih nastupa, kao solista i kamerni izvođač. Nastupao je na revijalnim koncertima u ciklusu Barokne večeri na FMU, tokom završnih koncerata beogradskog festivala čembala, Barokne radionice i završnih koncerata Austrijske barokne akademije.
Među solističkim nastupima se izdvajaju koncerti u sali Kulturnog centra Beograda, u okviru festivala Ars Vivendi Clavicembalum (2010), kao i koncert sa Orkestrom FMU – Veče barokne muzike, održan u Kolarčevoj zadužbini. Kao pijanista i kamerni muzičar, nastupao je na koncertima u okviru ciklusa Ponedeljkom u Đorđeviću (Beograd), u Artgetu i u Galeriji SANU. Kao pijanista je učestvovao na brojnim takmičenjima (domaćeg i međunarodnog karaktera), na kojima je osvajao nagrade laureata, kao i prve i druge nagrade, dok je kao čembalista učestvovao na takmičenju u okviru festivala rane muzike, Mafestival (2010, Briž, Belgija). Na festivalima Trigonale (2011, Austrija) i Beogradskom festivalu rane muzike (2012) je održao koncerte solističke i kamerne muzike. Na Trigonale festivalu je nastupao pod titulom Talenat festivala (2011).
Pored barokne, posebnu naklonost neguje prema muzici za čembalo 20. veka. Nastupao je sa Orkestrom Doma Vojske Jugoslavije, kao i sa Orkestrom FMU. Član je ansambla za staru muziku Temenos, u okviru kojeg nastupa kao kontinuo izvođač. Njegovi snimci sa solističkih nastupa u Beogradu su emitovani na Trećem programu Radio Beograda. Snimao je i za Austrijski radio (ORF).
Asistent je na odseku za čembalo u okviru Poliinstrumentalne katedre FMU Beograd.
Više informacija o koncertu