Представљање новообјављених књига о Мирославу Крлежи – поводом Фестивала 1 писца:

21.02.2017, 12:36.
blank-image

Предраг Бребановић, АВАНГАРДА КРЛЕЖИАНА, писмо не о авангарди Издавачи: Наклада Јесенски и Турк и Аркзин, Загреб, 2016. –Зборник Повратак Мирослава Крлеже , издавачи: Лексикографски завод Мирослав Крлежа, Културни центар Београда и Хрватско семиотичко друштво, Загреб/Београд 2016. Учествују: Лада Чале Фелдман, Бруно Крагић, Томислав Брлек, Бранко Ромчевић и Предраг Бребановић
Две књиге посвећене књижевном опусу Мирослава Крлеже и односу његовог дела спрам југословенског и европског културно-друштвеног контекста 20. века, између осталог одјеци су књижевне манифестације Феситвал 1 писца чија је тема 2012. била: Крлежа: Сан о другој обали.

Предраг Бребановић, професор Филолошког факултета у Београду и гостујући предавач Свеучилишта у Загребу, у оквиру Фестивала 1 писца анализирао је експонат тадашње фестивалске изложбе: Дивотвелеписмо, писмо-колаж великих димензија које се у заоставштини београдског надреалисте, Марка Ристића, чува као сведочанство пријатељства и заједничког стваралаштва Крлеже и Ристића. Пошавши од текста написаног за ту прилику Бребановић је сачинио обимну научну монографију “Авангарда крлежиана – писмо не о авангарди” преиспитавши укупно југословенско авангардно наслеђе и Крлежин авангардизам, као неизбежну али контроверзну и академски занемаривану одредницу опуса овог аутора. Бребановић књигом поставља нове стандарде за саму “крлежологију” али и сагледавање југословенске културе и историје. “Књигу сам писао у покушају да одговорим на питање збогчега нам је Крлежа данас толико важан, можда важнији но икада!” П. Бребановић

Предраг Бребановић је аутор и следећих књига: Подруми марципана: читање Боре Ћосића (2006) и Антитетички канон Харолда Блума (2011).

Зборник радова “Повратак Мирослава Крлеже” окупља радове научног међународног симпозијума “Крлежа данас” одржаног такође у оквиру Фестивала 1 писца који се одвијао паралелно у Београду и Загребу, у копродукцији Културног центра Београда, Лексикографског заводу Мирослав Крлежа у Загребу и Хрватског семиотичког друштва. Зборник доноси 15 излагања о Крлежи и његову стваралаштву, и поред још једног издања Фестивала – стрип публикације “Мирослављево јеванђеље”, представља и даље усамљени пример међуинституционалног суиздаваштва на релацији Србија-Хрватска. Крлежа није једини писац о чијем се делу нашироко расправља без непосредног увида у то дело, али је један од ретких у чије је дело “учитавано” мноштво текстуално неоснованих значења, инспирисаних његовим политичким и друштвеним ангажманима, “Крлежа би напокон могао постати оно што је несумњиво требало одувијек да буде, што је чак по свему судећи једино и намјеравао и желио бити – писац. Своју би сврху овај зборник…имао управо у настојању да подсети како је читање нужан увјет сваке смислене расправе о Крлежи.” Томислав Брлек, уредник зборника

ДОБРО ДОШЛИ У КУЛТУРНИ ЦЕНТАР БЕОГРАДА!

Loading...