Серија разговора са уметницима у оквиру изложбе „Када се Други сусреће са другим Другим, шта није битно?“

10.04.2017, 18:07.
blank-image

Гости: Бирдхеад (Сонг Тао и Ји Веију), Кина; модератор: Наоми Којен, историчар уметности; преводилац: др Наташа Костић, проф. кинеског језика и књижевности Радни језик: српски/кинески
Изложба „Када се Други суреће са другим Другим, шта није битно?“ која ће бити приказана у сва три галеријска простора КЦБ-а (6. јун – 1. јул 2017), ауторски је пројекат независне кустоскиње Биљане Ћирић, која живи и ради у Шангају. Изложба окупља афирмисане уметнике на домаћој и међународној сцени, са различитих географских ширина и већина први пут излаже у Београду.

Прва изложба коју Биљана Ћирић приређује у Србији, бави се “другим”, разматрање ове теме се испоставља као нарочито релевантно с обзиром на опасност да и данас, као толико пута у прошлости, означавамо “друге” (културе, религије, етничке заједнице, различите моделе размишљања и делања) готово негативно, непознато или “опасно”. Уметници су позвани да о Србији размишљају ауторефлексивно предлажући начин рада и делања који је изван капиталистичког модела размишљања, тако да на неки начин намећу питање – да ли и како историјски модели понашања утичу на нас данас. За већину уметника који учествују на изложби Србија ће бити референца, „Србија као заборављени Запад; или са тачке гледишта човека из некадашње Западне Европе, могла би се описати као заборављени Исток“(Qиан Wеиканг).

Уметници који излажу: Ирена Хаидук (Србија), Сандра Стојановић (Србија), Горана Бачевац и Надежда Кирћански (Србија), Синиша Илић (Србија), Владимир Николић (Србија), Маидер Лопез (Шпанија), Лола Гонзалез (Француска), Лес генс д’Утерпан (Француска), Полина Канис (Русија), Фајен Деви и Кети Вест (Аустралија), Стјуарт Рингхолт (Аустралија), Хилма Софија (Индонезија), Ши Јуњу (Тајван), Хо Цуњен (Сингапур), Ли Кит (Хонг Конг), Ху Јун (Кина), Ли Лиао (Кина), Бирдхеад (Кина).

Група Бирдхеад основана 2004, је фотографски дуо који чине Сонг Тао и Ђи Веиџу из Шангаја, у Београд овом приликом долазе због истраживања за продукцију свог рада за најављену изложбу. Њихови радови су у колекцијама музеја Тате (Лондон), Аструп Феарнлеy музеја (Осло), МОМА (Њујорк) итд. Самосталне изложбе под називом “Wелцоме то Бирдхеад Wорлд Агаин” приређиване су од 2005. до 2017. у Шангају, Гуанџоу, Токију, Лондону, Пекингу, Базелу, Сингапуру, Милану. Учествовали су на бројним групним изложбама у Европи, Азији и Америци.

„Бирдхеад су моји пријатељи. Упркос чињеници да смо пријатељи, никада нису учествовали ни на једној мојој изложби. Ово је први пут. Сонг Тао тврди да је пријатељство важније од уметности. Сматрам да та тврдња представља окосницу њиховог рада – већина фотографија групе Бирдхеад документује детаљ из живота њихових пријатеља, породице, пролазника. Наша највећа разлика лежи у чињеници да они нису заинтересовани за изложбу као формат, иако је користе изнова и изнова. За њих изложба представља форму у оквиру које они оперишу и коју користе), иако, можда, нису задовољни том формом. Међутим, фото публикације које активно приређују последњих година представљају њихов рад на кохерентнији и разумљиви начин. Да сте их пре пет година упитали о њиховим фотографијама, они би одговорили да се ради о њиховом родном граду, Шангају. Али то се променило. Бирдхеад су прошле године први пут радили ван Кине, самоиницијативно су отишли у Сибир да фотографишу. Путовали су заједно са водичем. Друго путовање се одиграло у југоисточној Азији, користећи Лонелy планет водич. Они по први пут долазе у Београд, долазе да истражују, што ће резултирати презентацијом њиховог рада на изложби у јуну.” – Биљана Ћирић.

 

Loading...