Свечано затварање Фестивала: „Монтеверди и венецијанска барокна екстраваганца“

18.09.2013, 16:29.
blank-image

Program:
Klaudio Monteverdi           Tokata iz opere L’Orfeo (1607)
(1567-1643)
Ohimè ch’io cado
iz Quarto scherzo delle ariose vaghezze (1624)

Damigella tutta bella iz Scherzi musicali (1607)

Bjađo Marini                        Sonata sopra La Monica
(1594–1663)                           iz Sonate, symphonie… e retornelli, op. 8 (1629)
za dve violine i baso kontinuo

Klaudio Monteverdi           Ecco di dolci raggi
iz Scherzi musicali cioè arie et madrigali (1632)

Interrotte speranze iz Settimo libro de madrigali (1619)

Si dolce è il tormento
iz Quarto scherzo delle ariose vaghezze (1624)

Sinfonie e moresca iz opere L’Orfeo (1607)

Pur ti miro iz opere L’Incoronazione di Poppea (1642)

Đovani Đ. Kapsberger    Toccata Arpeggiata
(c.1580–1651)                      iz Libro primo d’intavolatura di chitarrone (1604) za kitarone solo

Klaudio Monteverdi         Chiome d’oro iz Settimo libro de madrigali (1619)

Lamento della Ninfa
iz Madrigali guerrieri et amorosi  (1638)
Non havea febo ancora
Amor
Si, tra sdegnosi pianti

Tarkvinio Merula             Sonata La Ciaccona
(1594/5–1665)                     iz Canzoni overo sonate concertate per chiesa e camera (1637)
za dve violine i baso kontinuo

Klaudio Monteverdi       Zefiro torna iz Scherzi musicali cioè arie et madrigali (1632)

На концерту ће наступити чембалиста Предраг Госта заједно са члановима Барокне академије.
Предраг Госта, чембало и уметничко вођство
Барокна академија Београд:
Јана Јовановић, Вања Трајковић, Ивана Јаношевић и Маријана Шовран, сопрани; Бојан Булатовић, контратенор;
Марко Живковић и Милан Младенов, тенори; Милан Станчић, баритон; Сретен Манојловић, бас-баритон; Каролина Бетер, блок флаута; Зоран Костадиновић и Душица Блаженовић, барокне виолине; Кристина Иванковић, виолончело; Дарко Карајић, китароне; Александар Андрејевић, удараљке; Софија Перовић, режија

Више о програму

Биографија:

Предраг Госта (Београд, 1972) је почео да се бави музиком када је имао шест година. Завршио је основне и постдипломске студије на чувеном Тринити колеџу за музику у Лондону и три мастерса на Државном универзитету Џорџије у Атланти (САД). Усавршавао се Европи, САД-у и Русији са чембалистима као што су Колин Тилни, Кенет Вајс и Џејмс Џонстон; специјалистима за рану музику као што су Ентони Рули, Ендрју Лоренс-Кинг и Ема Киркби; као и диригентима као што су Јорма Панула, Густав Мајер и Колин Метерс. Делује као чембалиста, диригент и вокални солиста.

Наступао је на бројним фестивалима и концертима у земљи и иностранству – Фестивали ране музике у Бостону, Дартингтону и Београду, Фестивал „Састамала Грегориана” у Финској, Пиколо Сполето фестивал у Чарлстону (САД), Фестивал „Будва – град театар” (Црна Гора), БЕМУС, итд. Објавио је десетак компакт дискова са музиком од ренесансне до 20. века, како са својим ансамблом „Њу Тринитy Барок“ тако и са другим оркестрима и ансамблима. Оснивач је београдског Фестивала ране музике (1991) и Студија за рану музику (1992). Радио је на креирању наставних програма за рану музику под покровитељством Министарства просвете Србије (1994-96). По одласку у Енглеску, у Лондону је 1998. формирао барокни ансамбл и оркестар на историјским инструметнима „Њу Тринити Барок“ (сада базиран у Атланти), који важи за једног од најбољих барокних оркестара у САД.

Признат за једног од водећих експерата за историјску интерпретацију музике пред-класичног периода, Предраг Госта је сарађивао са уметницима као што су Евелин Таб, Џулијан Берд, Марион Фербруген, Мајкл Филдс, Маријана Мијановић, Џон Холовеј и други. Редовно држи мастер класе и семинаре. Као диригент наступао је са оркестрима као што су Лондонски симфонијски оркестар, Национална филхармонија у Вашингтону, Државна капела „Глинка“ у Санкт-Петербургу и Руски државни оркестар у Москви. У Атланти је, поред „Њу Тринити Барок“-а, Музички директор и главни диригент Гвинет балет. Председик је међународног удружења за рану музику „Еарлy Мусиц Нетwорк” од 1998. године, Макрис Фондације у Вашингтону од 2010, а и уметнички је саветник Музичке академије „Петар Велики” из Санкт-Петербурга (Русија) од 2006. У Београду је недавно формирао Барокну академију Београд са Маријаном Мијановић, а са циљем подстицања историјске интерпретације кроз мајсторске радионице и развојем младих музичких талената у нашој земљи.

Прва Барокна академија у Београду одржана је у априлу 2013. године, када је око 10 младих музичара имало прилику да изучава музику Ј.С. Баха, Персла и Монтевердија. Након успешног завршног концерта, друга Академија је одржана паралелно са Фестивалом ране музике у јуну месецу. Овај следећи пројекат је био још амбициознији – комплетна сценска презентација Хенри Персловог оперског ремек-дела „Дидоне и Енеј“, у сарадњи са Народним позориштем у Београду. Овај перформанс је у исто време био и први пут да се барокна опера изводила на историјским инструментима на сцени нашег националног театра. Велики успех ове представе охрабрио је уметнике да наставе са својим активностима редовно и систематски, у нади да ће Барокна академија да постане и стална едукативна активност и инстититуција у Србији и региону. Трећа академија је одржана у октобру месецу са програмом мадригала Клаудија Монтевердија. Програм овога концерта је практички наставак те неисцрпне енергије и ентузијазма који су инспирисали ових 15 младих музичара да се поново састану и током овог јубиларног Фестивала понуде Београђанима нешто незаборавно.

Loading...