Galerija Artget, Trg Republike 5/I
MILENA ĐORĐEVIĆ (Srbija) i DEJAN KALEZIĆ (Crna Gora)
JA, izložba fotografija
Izložba JA autora Milene Đorđević (Srbija) i Dejana Kalezića (Crna Gora) u selekciji umetničkog direktora galerije Artget u 2014. Aleksandra Kelića predstavlja pokušaj autora da se u prostoru dokumentarne fotografije odgovori na pitanja od društvenog značaja. S obzirom na činjenicu da su sve teme „ispričane“, ovi autori, svako na svoj način, iz subjektivne vizure pokušavaju da isprovociraju posmatrača na razmišljanje o pitanjima vezanim za emancipaciju, pre svega rodnu, na ovim prostorima. Njihov pristup je likovno intrigantan, ali s merom kojom se želi zaštititi kako integritet portretisanih tako i publika od mogućeg šoka zbog samog sadržaja.
Za čoveka su božanstva jedna veza između njega i kosmosa, a za ženu su božanstva samo jedna veza između nje i čoveka. Jovan Dučić, Blago cara Radovana
Galerija Podroom, Trg republike 5
SAŠA TKAČENKO
TKANINA
Izložba Tkanina (Fabric) predstavlja rezultate procesa istraživanja scenografije javnog prostora, koji je vizuelni umetnik Saša Tkačenko započeo tokom šestonedeljnog boravka u Njujorku u The International Studio & Curatorial Program (ISCP) i realizuje se u okviru Nagrade Dimitrije Basičević Mangelos za 2013. godinu.
Izložba artikuliše Tkačenkovo ispitivanje prostora, isprva sprovedeno kroz sekvence kratkih, noćnih video zapisa arhitekture prizora njujorških ulica, koje se razvilo u studiju, obuhvatajući više od stotinu polaroida. Tehnički ograničene mogućnosti polaroid fotografije (slaba osetljivost foto sočiva i nemogućnost kontrolisanja ishoda fotografskog procesa) uz nepovoljne uslove noćnog osvetljenja poslužili su mu kao adekvatan okvir za tretiranje prizora i njegovo prevođenje u sliku. Kao rezultat nastala je serija polaroid fotografija koje ukidaju prizor razapete američke zastave (jednog od dominantnih označitelja javnog prostora u ovom gradu, koji bitno uređuju njegovu pojavnost), svodeći ga na nivo destabilizovanog objekta, istovremeno istučući njegovu materijalnost.
Izložba Fabric obuhvata tri celine koje na različite načine tretiraju zastavu Sjedinjenih Američkih Država kao objekat lišen simboličkih i ideoloških značenja…
Na otvaranju izložbe beogradski bend VVhile će izvesti desetominutni muzički performans.
Likovna galerija, Knez Mihailova 6
ALEKSANDAR KUJUČEV
Bio sam srećan
Oh, kako sam lagao
U trenucima strepnje, nade, žudnje, velike tuge ili sreće, naše misli i osećanja postaju titlovi filma u kojem je svet koji nas okružuje samo slučajna scenografija. Tada postajemo svesni suštinske usamljenosti svakog ljudskog bića.
Aleksandar Kujučev, grafički dizajner i fotograf, inspirisan knjigom Jukia Mišime, Ispovest maske nizom fotografija u koje, inkorporiranjem kratkih citata iz pomenute knjige u prostore lišene ljudskog prisustva – iz rakursa neposrednog iskustva vizuelnim jezikom govori o nastajanju opšte izolovanosti i sveprisutnije usamljenosti pojedinca. Rečenice i mesta njihovog prikazivanja odabrani su intuitivno i spontano, bez jasno unapred definisanih kriterijuma izbora, kao i bez svesnog plana kako će se oni kombinovati da bi proizveli neki specifičan učinak na posmatrača. One ne ilustruju radnju romana iz koga su pruzete, one su semplovane kao skladišta kondezovanih misli i osećanja koja se mogu aktivirati njihovom rekontekstualizacijom i postavljanjem u odnos sa specifičnim vizuelnim sadržajem.
Ove putujuće rečenice, koje se kreću između polja kniževnosti i polja vizuelnih umetnosti, ostvaruju nove i drugačije semantičke sadržaje. One se pred posmatračem pojavljuju kao ambijentalizovani tekstulani fragmenti u kadru fotografskog rada, prenoseći značenje scena u koje su postavljeni na veoma enigmatičan način, kao da pružaju kod za dešifrovanje tih vizalnih događaja za koje su date scene izabrane kao mesto odvijanja, ostavljajući posmatrača da se sam upusti u proces njihove artikulacije i interpretacije.