Вече барокне кантате: Барокни камерни ансамбл ЕХО

24.11.2008, 21:00.
blank-image

БАРОКНИ КАМЕРНИ АНСАМБЛ ЕХО чине Теута Аслани, сопран, Милица Гајић, флаута, Јована Бојовић, чембало, Миладин Стојковић, контрабас. Гост ће бити Јелена Адамовић, виолина.

Ансамбл постоји три године током којих се интересовање чланова Ансамбла усмерило ка барокној кантати, како црквеној тј. духовној, тако и световној.
На часовима камерне музике су сарађивали са проф. Људмилом Грос-Поповић, која им је развила љубав према периоду барока у музици.
Њихова заинтересованост за барок је временом изашла из оквира факултетских обавеза, што је резултирало сарадњом са шведским барокним ансамблом “Cappella nuova”, чији је дугогодишњи вођа Предраг Нововић, као и са професорима са Aустријске барокне академије, са којом београдски ФМУ има вишегодишњу сарадњу.

БАРОКНИ КАМЕРНИ АНСАМБЛ чине студенти Факултета музичке уметности у Београду:
Теута Аслани, сопран
Милица Гајић, флаута
Јована Бојовић, чембало
Миладин Стојковић, контрабас
гост: Јелена Адамовић, виолина

ПРОГРАМ:
Георг Филип Телеман
Die Landlußt
Du bist verflucht, o Schreckensstimme (Am Sonntage Laetare)

Жан-Филип Рамо

Air Plaintiff

Георг Фридрих Хендл
Nell dolce dell’ oblio

Антонио Вивалди
All’ ombra di sospetto

Барок у музици обухвата период од краја 16. до половине 18. века. Једна од музичких форми карактеристичних за барок је кантата. Кантата ( од лат. cantare – певање ), је вокално инструментални облик, музичка форма у више ставова, компонована за један или више гласова и чембало, тј. цонтинуо. Извођена је у салонима аристократа. Временом се развила толико да је постала дело за солисте, хор и оркестар. У кантатама се уочава симетрично смењивање речитатива и арија. Велика пажња се обраћала на лепоту мелодијске линије. У кантатама преовлађује лирски и медитативни карактер. Према садржини својих текстова, кантате могу бити црквене или световне. Током 17. века се развија соло-кантата коју нарочито негују италијански композитори, касније и француски. Златно доба кантате је период немачког барока, када се нарочито догодио процват црквене кантате.
Уводна кантата је Die Landlußt, световног карактера, евоцира осећања према природи, селу, љубави, животу. Пуна је лирских тонова, евидентан је стални дијалог флауте и гласа. Кантата Du bist verflucht, o Schreckensstimme је духовна кантата, посвећена недељној служби у цркви. Говори о жртви коју је Господ поднео за спас човечанства. Композиција Air Plaintiff је једна арија из световне кантате Жан-Филипа Рамоа, љубавних, лирских, али истовремено и тужних осећања, чему доприноси сетна мелодијска линија виолине. Кантата Г. Ф. Хендла Nell dolce dell’ oblio је световног карактера, једна прича о људским осећањима. Кантата Антонија Вивалдија All’ ombra di sospetto је световна кантата, живахна, виртуозна, пуна пунктираног ритма и украса, и дијалога гласа и флауте. Говори о љубави, о замкама љубави, и патњама и сумњама заљубљених.

Loading...