Velika škola Ljubiše Rajića

13.05.2014, 14:52.
blank-image

Tribina – Da li je znanje roba?

Učestvuju: Aleksandar Stojanović i Andrea Jovanović
Moderira: Andrej Cvetić

U okviru Foruma „Velika škola Ljubiše Rajića“, pokrenutog tokom 2013. godine do sada je realizovano deset programa posvećenih aktuelnom društvenom statusu studenata, odnosno statusu znanja u okvirima visokoškolskog obrazovnog sistema u Srbiji.

Predstojeću tribinu inicira i realizuje studentsko udruženje CDA – Centar za društvenu analizu:
“Kroz dijalog želimo da utvrdimo na koji način reforme visokog obrazovanja i nove strategije koje su oličene u Bolonjskom procesu doprinose evaluaciji znanja, te njegovog prilagođavanja tržištu rada u Srbiji danas. Namera nam je da raspravljamo o statusu znanja (konkretnije univerzitetskog obrazovanja) u kapitalizmu na njihovom apstraktnom nivou, ali i u kontekstu širih kretanja u obrazovnoj politici, poput pitanja o finansiranju visokog obrazovanja, njegove dostupnosti i samog organizovanja procesa studiranja, kao i procesu postsocijalističke transformacije u kojoj se Srbija nalazi.

Predviđeno je da se razgovorom obuhvate sledeće teme:
1. Organizacija visokog obrazovanja u Srbiji i nove obrazovne politike? Koji su razlozi restrukturiranja univerziteta u Srbiji? Po čemu se sistem nakon Bolonjske reforme razlikuje od prethodnog sistema visokog obrazovanja?
2. Koji je cilj Bolonjske reforme? Kakva je funkcija visokog obrazovanja u Srbiji pre i nakon reforme? Položaj studenata/profesora na univerzitetu u Srbiji, nakon Bolonjske reforme – status ljudskog kapitala? Položaj kapitala u obrazovnom procesu? Studiranje, rad i uvođenje univerziteta na tržište – pitanje čijeg profita? Uloga države u zaštiti obrazovnog procesa od nestabilnosti tržišnih kretanja?
3. Da li je ovakva obrazovna politika sposobna da reši probleme visokog obrazovanja? Kako finansirati visoko obrazovanje? Da li je moguće učiniti visoko obrazovanje dostupno svima politikama privatizacije javnog sektora? Kakvi izvori finansiranja bi bili mogući i adekvatni za univerzitete u Srbiji?
4. Kakav pristup visokom obrazovanju nam je zaista potreban u kontekstu postsocijalističke transformacije i privatizacije javnog sektora? Koja vrsta obrazovne i radne politike bi moglao da se nosi sa problemom odliva mozgova, te zapošaljavanjem studenata?”

Andrea Jovanović je apsolventkinja na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Njeni teorijski interesi pokrivaju kritiku političke ekonomije, marksistički feminizam i teorije rada u kapitalizmu. Članica je Kolektiva Gerusija (Novi Sad, Beograd) i Centra za društvenu analizu (Beograd). Pisala je za časopise Stvar, Zarez i Bilten, kao i za portale Beton i Peščanik.

Aleksandar Stojanović je student master studija na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Njegovi interesi su kritika političke ekonomije, heterodoksne ekonomije i Marksova teorija vrednosti. Član je kolektiva Gerusija (Novi Sad, Beograd) i Centra za društvenu analizu (Beograd). Pisao je priloge za čsopise Stvar i Bilten, kao i za portal Beton i Peščanik.

Andrej Cvetić je student socilogije na Filozofskom fakultetu u Beogradu i član Centra za društvenu analizu.

Centar za društvenu analizu (CDA) je studentska organizacija sa sedištem na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, osnovana sa ciljem unapređenja kritičke društvene analize. Ciljevi CDA su, između ostalog, popularizacija društvenih nauka, podsticanje studenata i studentkinja na bavljenje društvenom analizom i podsticanje interdisciplinarnog pristupa u nauci, a posredstvom organizovanja obrazovnih sadržaja, tribina, seminara i čitalačkih grupa, kao i putem izdavaštva.

 

Realizaciju projekta finansijski su podržali:
Ambasada Kraljevine Norveške u Beogradu i Grad Beograd – Sekretarijat za kulturu

Loading...